BBandersen Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 hei, jeg har hentet inn en Buick Opel GT fra statene,som gikk mye bedre enn jeg trodde:D så derfor blir nok den mest mulig orginal..pluss turbo da (a). MEN skal hente inn en til forhåpentligvis i løpet av vinteren...Vet noen om en V8'er som får plass? sitter en 1.9 rekke4er orginalt og er en del plass igjen...skal få tatt litt bilder...Har sett en del bilder på internett med v8er,men syns vi snakker veldig trangt:( så antar at jo mindre jo bedre...går som hakkamøkk med 135 hk nå så er mest for at v8er er v8er:) Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Ja, det som er vanlig er buick 235 (?) cid, eller rover 3.5 som den blir kalt vanligvis. Det er en liten snerten alu V8 Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Buick/Rover V8 er nok den enkleste å putte inn. Jeg har sett både Opel Manta og Opel Rekord med Buick/Rover V8'er Buick motoren er på 215 cid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBandersen Skrevet September 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 takk for raske svar..fått tips om at den skal være ganske liten...vil jo også helst ha råd til å kjøre den også:) tips om hvor jeg lettest kan få tak i en? jeg burde vel ta en tur innom amcar klubben? men burde vel legge pengene i en fabrikkoverhalt? Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Kanskje sjekke litt i England også? Den motoren sitter i massevis av rodder og andre ombygde biler der borte. Eller hva med norske bilskroter? Den sitter jo i de "gode gamle" rustholkene Range Rover også, gjør den ikke? Tipper Range Rover motorer ikke er av de mest ettertraktede. Dermed kan prisen hos en hugger være bra. En annen fordel med å kjøpe fra en hugger er at du ofte vet km stand på den fra donorbilen. Se for deg gamle konservative Skipsreder X som beholdt den kjære Range Roveren til de årlige jaktturene på Hjerkinn tiltross for omfattende rustangrep. Tilslutt ble bilen kjørt på skroten pga en bruktverdi lik null. De bilene har et rykte for å være svært bensintørste, men det tipper jeg har mere med bilen å gjøre enn motoren. Lykke til! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Det ofte mulig å få tak i Rover/Buick V8'ere hos Land Rover verksteder og huggere. Sjekk også Land Rover klubbens websider. http://www.nlrk.no/ Det er et par motorer tilsalgs her: http://www2.nlrk.no/marked.php3 PS: Sjekk om det er mulig å gjøre motorbyttet uten at det blir for mye arbeid, og sjekk med biltilsynet. Personlig ville jeg nok beholdt orginalmotoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 hehe...tror ikke du finner så mange av dem blandt amcar-gutta. Den vart ikke noen slager i USA, noen som blandt annet skyldes det beskjedne motorvolumet :) Kan jo prøve deg med en annonse på http://www.opelborsen.com . Har sett komplett motor for montering i manta b tilsalgs der før. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Jeg tror det blir trangt med V8 i en GT. Husk at denne er jo bygget på Kadett (B), og fantes både med 1.1 og 1.9 liters motor. Den har jo en bladfjær foran (på tvers) så det må man også ta hensyn til når man skal velge motor. Rover / Buick 3.5 eller 3.9 liter'n er i aluminium så den veier ikke mye, - er det ikke bedre å gå for en turbomatet 2.4 Omegamotor da? Lyden av en V8 er jo orgasmisk da.... :thumb Du finner nok ikke noe særlig motor i USA, prøv i Sverige da denne motoren satt i mange biler der borte, Range Rover, Rover 3500, Rover SD1, MGB GT osv og er reativt billig. Originalt er det vel ikke mer enn ca 185 hk i denne motoren? Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Gamle Land Rovere rustholker? Er dem ikke stort sett aluminium da? Tror nok forresten den blir grådig trangt i GT'n, sist jeg titta ned i under luka på en sånn var jeg litt i tvil om det var mulig å få tvingt en Calibra turbomaskin ned der... Seriøs omøblering av tanker, batteri, radiator og bremsesystem så KANSKJE... Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Ikke ødelegg bilen med en slik motor, orginalt går de ikke stort bedre enn den du har. Sett heller inn en opel 2,0 16v, den gå i allefall bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBandersen Skrevet September 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 Jeg vet hvor jeg får kjøpt feste til å sette inn 2.2i 16V,det de pleier å gjøre i bla. tyskland. Som jeg har sagt...ekke ute etter så mye mer hk:P er rett å slett v8ern jeg er ute etter,fins ingen bedre lyd enn det ass:D takk for tipsa om rovern...hørtes ut som en fornuft løsning...skal undersøke litt...Skal ha den jeg har nå mest mulig orginal,men vil ha inn en bil som skal være promobil for et firma jeg har startet...lager div glasfiberdeler,så tanken er fult bodykit,ombygd intriør(alt over til glasfiber) og v8:) GT er bygd på kadett c og rekord b...hvis man tar ut veggen foran på motorrommet kommer man inn i et eget rom til batteriet som er gigantisk,så utifra det jeg har lest meg til fra før skal det gå med v8er hvis man fjerner den..er jo ca 50cm fram til tuppen av snuta fra motorrommet...er enig i at alu motor trolig ville vært den beste løsningen siden vektbalansen ville blitt rimlig herpa ellers,den er på 44/56 hvis jeg husker riktig.Den jeg har nå har tidligere eier trimma med racing deler som blir brukt i gt løp i usa og utifra det jeg har testa går den ikke dårligere enn org. specs. 0-100: 6.4sec og toppfart:204kmh CA!Noe som holder for meg...er vant til datsun 100a som går bestyggelig dårligere :( sinnsykt bra response her btw:) thx Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBandersen Skrevet September 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 noen her som skal på streetmeet i drammen btw? da er det i så tilfelle bare å komme bortom hvis du ser meg,slå ann en prat:) Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Ville eventuelt prøvd å fått en 60graders V6 oppi der. Den tar mye mindre plasse enn en valig 90graders V8. Synes nå forøvrig at både Ford sb (289/302) og chevy sb er små motorer i ytre mål. Kalrte dem å få en big block i en liten Ford Mustang, burde det vell gå å få en small block i Opeln. En kammerat av meg har en gul Opel GT, så kan forsåvidt se at det er rimelig trangt . Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Gå for rover-motorn hvis du må ha åtter. Den veier omtrent like mye, hvis ikke mindre, enn cih-motorn som sitter i bilen nå. GT er bygget på kadett-b. Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Gamle Land Rovere rustholker? Er dem ikke stort sett aluminium da? LAND Rovere er i alu. RANGE Rovere er i stål. Forøvrig får man kjøpt ombyggingskit i USA for å putte Chevrolet smallblock under panseret på Mazda RX7, så mye er mulig... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.