Gå til innhold

Passer dissa sammen? Audiobahn.

Ranger emnet


Alucard

Anbefalte innlegg

Skal til å invistere i nytt stereoanlegg med en ny bil på grunn av den jeg har nå er litt kræsjet. :( Men da lurte jeg på å få meg Audiobahn suber og monoblokker. Og da lurte jeg på om det gikk greitt for disse forsterkerene å drive disse subbene. Har tenkt å lage til batteri bake i bagasjerommet og bygge skikkelig til. Noe annet jeg bør tenke på? Som f.eks. kodensatorer eller lignende?

 

Her er suben. Jeg skal ha 2 stykk.

 

http://www.megabillig.com/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=21&id=959

 

dub1200front_stor.jpg

 

Og her er forsterken. 2 sånne også.

 

http://www.megabillig.com/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=14&id=215

 

a8000t_stor.jpg

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audiobahn er jo forsåvidt et greit merke det.

 

men det mangler jo en del opplysninger...etter det jeg kunne se var det ikke oppgitt i hvilken last diss forrsterkerne leverte 800w noe som er veldig avgjørende for å kunne utale seg om de er kraftige nokk til de elementa.

 

men må vell si meg enig i at det finns mye annet brukbart i denne prisklassen som er verdt en vurdering med tanke på annskaffelse av nytt utstyr.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å irritere på seg folk her...

 

Du får mye bedre saker enn det der til samme pris eller billigere her til lands.

No offense :)

 

Hva lags lyd er du ute etter?

Kun bass og bråk eller noe som spiller musikk?

 

Budsjettet for forsterker og suber er på ca 9 - 10 tusen mhp hva sakene koster ferdig levert....?

 

Forhandlerne her på forumet har nok tilbud som lett går utenpå det der.

 

Et tørrbatteri av typen EFX, Odyssey eller stinger - samme batteri egentlig - sammen med en god dynamo er å anbefale før du investerer i kondensator.

Kondiser er egentilg siste tweak for å få de siste prosentene av ytelse og godlyd ut av et system, ikke som hjelp for blinkende lykter og dårlig strømopplegg i bilen.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe veldig erfaring med andre merker enn JBL og Pyle jeg. Og kan så i såfall at det verste jeg noen gang har vert borti er Pyle og jeg skal ALDRI igjen kjøpe noe bilstereo fra det merket. Herregud så hemningsløst dårlig og elendig kvalitet skal du lette lenge etter. Men om dere har forslag til stereo til meg på rundt en 10-12 000 hadde det vært flott. Grunnen til at jeg ikke skriver hvilken bil det er til er fordi jeg rett og slett ikke har noen bil enda. Men det ser ut som det blir en Audi 80 eller 100. Noe og 90 modell. Rundt 91-93 kan jeg tenke meg. Jeg er også ute etter god lyd. Ikke bare bass og bråk. Ser ikke vitsen med bare det faktisk. :rolleyes: Men smak og behag. Hviløken spiller vet jeg ikke hva det blir til. Jeg har en Blauponkt Heildelberg CD50 spiller nå. Men om jeg får med bedre u bilen bruker jeg seff den. Høytalerene blir JBL GTO-936E Kan jeg koble disse på spilleren eller må jeg ha egen forsterker? Men har dere forslag til suber og monoblokker. Kom med dem. Så lenge det ikke er Pyle. :p

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audiobahn er jo forsåvidt et greit merke det.

 

men det mangler jo en del opplysninger...etter det jeg kunne se var det ikke oppgitt i hvilken last diss forrsterkerne leverte 800w noe som er veldig avgjørende for å kunne utale seg om de er kraftige nokk til de elementa.

 

men må vell si meg enig i at det finns mye annet brukbart i denne prisklassen som er verdt en vurdering med tanke på annskaffelse av nytt utstyr.

Har sjekka på hjemmesida til AUdiobahn. Det er 800 watt RMS i 2 ohm.

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår