Gå til innhold

forgasser motor

Ranger emnet

jettamaster

Anbefalte innlegg

lurer på å bygge ein rå gasser motor. viss da er mulig.

tenkte først 1,8 med kam, grenrør og dobble webere.

så kom tanken på ein gti motor med gassere.

men da ekstreme må vel vera vr6 med gassere.

har ikkje så god peiling på kva motor eg skal velga og oppsett eg skal ha.

tar i mot tips.:)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velox Motor har trimmet 1,8 8v gassermotor til effekter over 200 hk. Det er fortsatt en 1,8 8v gassermotor! Dette er ikke billig om det skal bygges for å holde.

Velox Motor vet det meste om sugetrimming, skaffer rimelige deler og tar portings-/trimmingsjobber mm.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nytter ikke.. snakker 30-40k ved å få til 200 hk av den motoren :)

Minst... :)

rimeligste for deg må vel være en standard kr motor med doble gassere.. dette er et opsett du får til ferdig for 10 000...

Bare forgasserene koster 10k. Man får ikke mer hk ut av en 16v enn man får ut av en 8v, men man har et høyere utgangspunkt med 16v.

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare forgasserene koster 10k. Man får ikke mer hk ut av en 16v enn man får ut av en 8v, men man har et høyere utgangspunkt med 16v.

brukte doble 40mm med innsug får du til 5k og 16v motoren til 5k.. skal bli 10 i følge min hoderegning :) Ellers så kommer du høyere i trimningsgrad med 16v motoren jo. spesiellt siden denne har dobbelt antall ventiler og x-flow slik at man slipper at eksosgassene varmer opp insugsluften.. uansett, så er flowen i en org 16v topp lik flowen i en 8v topp påkostet 20 tusen :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde webere, grenrør og kamaxel i min 1,8 motor.. Kam kostet 3200, grenrør kosta vel 2600 og webera kjøpte jeg i god stand brukt med innsug til 5500 mener jeg å huske.. Det var 2*40mm.. Så alt kostet vel litt i overkant av 11.000 kr.. Hadde jeg brukt penga litt annerledes og kjøpt meg en større motor hadde nok effekten vært mye høyere, men det er jo litt artig å ha noe spesielt som ikke "alle" andre har da... Man ser heller en GTI eller G60-motor under panseret enn webergassere osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no har eg weber 32/36DGAV gassermonter. trimkam og grenrør har eg ligganes. da er egentlig bare å få da montert.

da er som vwfreak sier. alle har enten gti eller g60. kansje ein vr6.

skjelden eg ser ein golf eller jetta med ett par hefftige gassere under panseret.

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, enig med deg i at gassere er tøfft, men bygg heller på en 16v motor.. det er 40 hk ekstra uten å betale noe særlig for det.. og enkelt som fan å bygge om siden du skal ha gassere og..

har vert mest inne på tanken på ein 16v. hadde vert rått med ein vr6:):):)

kva vil effekten vera da med ein 16v motor og gassere??? og kva med 16v kombinert med gassere, grenrør og kvassare kam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så kommer du høyere i trimningsgrad med 16v motoren jo. spesiellt siden denne har dobbelt antall ventiler og x-flow slik at man slipper at eksosgassene varmer opp insugsluften.. uansett, så er flowen i en org 16v topp lik flowen i en 8v topp påkostet 20 tusen :)

I følge ditt eget svar under stemmer ikke det du sier her!

Kr med gassere= 150 hk ABF eller 9a, rundt 155-160.. legg til alt mellom 5 og 15hk med kam og grenrør..

Toppen til motoren jeg refererer til er påkostet ca den summen du nevner her, og motoren er bremset til over 200 hk. Altså en 1,8 8v.

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ ?

flowen i en 16v topp er bedre en i en 8v topp i utgangspunktet.. kost på en 8v topp utfresing til større ventiler og maks porting, så kan du selvfølgelig få en topp som flower mer enn org 16v topp,(vil tro det er noe sånt som er gjort med den toppen du snakker om) men gjør det samme arbeidet med en 16v topp, så vil ingen 8v topp slå den, med mindre det er snakk om custom x-flow 8v topper da..

de hk anslagene jeg gav var for topp med gassere og kun trimkam uten porting eller tilfresing for større ventiler..

Lønner seg uansett å begynne på en 16v topp, med mindre du får tak i en x-flow 8v topp, eller vil bruke den org 8v toppen for å være litt anderledes..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider