Gå til innhold

rx7 2,6 turbo??

Ranger emnet


Olav Vangsnes

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Jævla til drittslenging.... Fikk opplysninger av en kompis som kjører RX7 TypeR.. Tydeligvis ikke hyggelig å dele informasjon... Men stemmer det ikke så stemmer det ikke, skal bøye meg i støvet da jeg..

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

 

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Kanskje litt seint å komme med kommentar til dette nå, men i månedens nummer av det engelske Max Power er det en RX-7 med 2.6 Wankel. Den har nå rundt 400 hk, men han skal få ytterligere 100 hk i løpet av vinteren. Så det er visst mulig å få 2.6 l.

 

Hehe neida finnes ingen RX7 med 2.6 liter. Er bare at de ble registrert som 2x1.3L altså 2.6L. Dette var noe de brukte tidelig på 90 tallet da 3 generasjon RX7 kom. Eller var vel sånn egentlig helt til 2002 eller noe sånt. Nå regges alle RX7'ere i england som 1308ccm.

 

Eneste motor som er produsert av mazda som 2.6L er LeMans motoren 26b som ble laget for bilen de kjørte med i LeMans. Og denne motoren hadde 700hk som sugemotor.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det var en RX-7 som var sann 2.6 liter på SevenStock her en gang.

Var avbildet, men dette var SELVSAGT en "hjemmelaget" 26B, mener den var turbo ladet også da.

Men det var ikke nevnt noe om hvor mye HK den presset ut.

 

Men ellers er de fleste 26B'ene som er "hjemmelaget" N/A (Er ikke sikker på norsk begrep her) og de har en skikkelig rå lyd synes jeg da.

Du trenger bare 5 verktøy for å fikse en Opel, disse er:

1x Stor skiftnøkkel

1x Slegge

1x Skjærbrenner

1x Kasse med dynamitt

1x Hjullaster

 

Det du ikke kan fikse med det verktøyet er ikke verdt å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det var en RX-7 som var sann 2.6 liter på SevenStock her en gang.

Var avbildet, men dette var SELVSAGT en "hjemmelaget" 26B, mener den var turbo ladet også da.

Men det var ikke nevnt noe om hvor mye HK den presset ut.

 

Men ellers er de fleste 26B'ene som er "hjemmelaget" N/A (Er ikke sikker på norsk begrep her) og de har en skikkelig rå lyd synes jeg da.

 

Får faktisk kjøpt en R26B av Mazda enda.. Ifølge Mazda USA er det kun lag med lisens til å kjøre løp på et visst nivå som får handle.. Du får vel også kjøpt en 4 rotor av diverse motorbyggere rundt omkring i verden, blant annet selger faktisk Hurley en 6 rotor (!) dersom noen er innteresserte. De har også en 4 rotor som koster rundt 120 000 norske. Når du tenker på hva en ordentlig bygget Volvo rallycrossmotor koster, er det egentlig ganske billig med tanke på hva du får.

 

Mange oversetter vel begrepet N/A (naturally aspirated) altså en motor som ikke tilføres overlading (turbo/kompressor, osv.) ganske enkelt med begrepet sugemotor?

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår