Gå til innhold

Friberg: Ford Mondeo 97 - Prosjekt gubbebil

Ranger emnet


fribbern

Anbefalte innlegg

Ja da må du stikke innom med vifter en dag. jeg trenger det:D

Så kan jeg sikle litt på bilen din;)

helt :offtopic detta, men bilen min er ikke mye å sikle over i disse dager. Smale vinterdekk, nix styling (utenom bakfanger'n)... nei du får nok heller en god latter over hvor "gubbete" den ser ut :D

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 329
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag, eller det var vel går. (Har ikke sovet på en stund nå.) Så kjøpte jeg meg noen brukte fangere til mondeon.

 

Fant dem i en anonse på finn.no. Fangerene var bilket og frontfangeren var det hull i. Han som solgte dem skulle ha 1000 kr for dem, jeg ringte å sa, du får 600,- og jeg henter dem nå. Og nå har jeg ett ekstra sett med fangere.

 

Planen min er da å prøve på å lage egen styling. Liker veldig godt den tanken at jeg da blir den eneste i HELE verden som har den stylingen på bilen. Det er det ikke mange som kan skryte av? Jeg har lyst på ett utseende som er litt diskret.

 

Så etter jeg har fått noen timer på øyet, så skal jeg ta noen bilder av fangerende så dere kan se dem. Også skal jeg sette meg ned på tegnebrettet og finne ut hvordan dette skal se ut.

 

Dere må ikke regne med at dette kommer til å bli gjort på 2 uker, ser jo bare bagasjen min tok et halvt år. he he. Men jeg skal oppdatere dette hele tiden. Dette har jeg aldri prøvd før, så jeg tror det blir en veldig god erfaring.

Hva tror dere?

 

Ønsk meg lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det litt bilder:

Her er stolene jeg har har kjøpt:

87dfd460.jpg

Dem fikk jeg for en slikk og ingen ting, og da mener jeg ingen ting.

 

Fangerene jeg har handlet:

b8b609ea.jpg

 

Som du ser her er ikke den tidligere eieren helt stø på rattet.

09f90940.jpg

 

Bakfangeren:

d3cd199f.jpg

 

han har rygget det som finnes å rygge på:

61daff06.jpg

gidder ikke å legge ut bilder med alle merkene :hammer

 

Laget en lite tegnign raskt i photoshop på hvordan jeg har lyst til at det skal se ut, lyst til å se mine tanker?

baken på bilen:

4ea32d3c.jpg

 

Fronten:

2e6288df.jpg

 

Hva mener folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontfangeren var fet :thumbs Minner meg litt om wrc focus. Kanskje du burde gjøre noe lignende med bakfangeren? Det er ofte fint å ha noen rette linjer som bryter opp de runde formene. Jeg syns konturen av bakfangeren (form og størrelse) ser bra ut, men det blir litt store flater ytterst, mer en elipse, og kanskje litt repeterende tema (buet bakluke, buet lykt, etc) Ellers har jeg stor respekt for at du lager alt selv! :pray

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontfangeren var fet :thumbs Minner meg litt om wrc focus. Kanskje du burde gjøre noe lignende med bakfangeren? Det er ofte fint å ha noen rette linjer som bryter opp de runde formene. Jeg syns konturen av bakfangeren (form og størrelse) ser bra ut, men det blir litt store flater ytterst, mer en elipse, og kanskje litt repeterende tema (buet bakluke, buet lykt, etc) Ellers har jeg stor respekt for at du lager alt selv! :pray

 

Takk for tilbakemelding. jeg kjønte ikke helt hva du mente med bakfangeren, kan du forklare det på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. jeg kjønte ikke helt hva du mente med bakfangeren, kan du forklare det på nytt?

 

Jeg så for meg at kanskje hullet i fangeren burde vært kantete, slik som på frontfangeren, for å bryte opp alle de runde linjene. Ellers syns jeg størrelsen, dvs. ytterkanten av fangeren var i fin størrelse til bilen :)

 

Edit:meget kjapt gjordt, for å vise hva jeg mener... :???:

 

 

mondeo2.jpg

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forstår jeg. Tror jeg skal gå for noe mer kantete, men dette er bare litt testing, vil prøve å tegne flere modeller, for å se hva jeg liker. Hva andre mener har jo også betydning. Så har dere forslag, så si ifra, og liker dere ikke det jeg har tenget så si i fra.

 

Jeg har som sagt aldri prøv ut dette før, så det skal bli morro å se hvordan dette går, kanskje det går til helvete og det blir skrotet om noen måneder, kanskje det blr utrolig kult. uansett blir det en velig god erfaring å ta med seg videre.

 

En dag vil alle kjøpe styling som er tengnet og produsert av "Friberg styling og tuning". he he. Det er lov å drømme;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår