Gå til innhold

Friberg: Ford Mondeo 97 - Prosjekt gubbebil

Ranger emnet


fribbern

Anbefalte innlegg

Friberg, bagasjerommet ble nyyyydelig! Heelt konge!

Det var ett stykk nydelig arbeid, som jeg har fått en hel del inspirasjon av!

 

Syns du burde bruke dette som avatar:

 

http://i5.photobucket.com/albums/y179/Fribbern/11c30fb6.jpg

 

Gubbebil? Neida, snasen racerbil ;)

 

Stå på videre!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 329
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Friberg, bagasjerommet ble nyyyydelig! Heelt konge!

Det var ett stykk nydelig arbeid, som jeg har fått en hel del inspirasjon av!

 

Syns du burde bruke dette som avatar:

 

http://i5.photobucket.com/albums/y179/Fribbern/11c30fb6.jpg

 

Gubbebil? Neida, snasen racerbil ;)

 

Stå på videre!

 

Takk takk. skal bytte avatar nå, har bare vært litt treg.

Det kommet altid til å være min gubbebil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Det varmer når noen skryter litt av meg;)

 

Har da klart å prestere i dag også. Jeg bestilt noen lysdioder fra komplett.no for en liten stund siden, og se hva som datt ned i postkassen min i dag. Kjøpte 4 av denne.

 

Nå, hva er folkets mening. Jeg er ofisielt ferdig i bagasjen. Det tok jo bare halvt år?

 

 

hvordan fikk du til å koble diodene i bilen?! det lurer jeg på......

----------------------------------------------

X-84- Mercedes Benz 190e, 2.0

X-87- Ford Scorpio, DOCH 16v

92- Ford Probe, 24v, "medeier".

----------------------------------------------

Det fins ingen problemer, Kun løsninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan fikk du til å koble diodene i bilen?! det lurer jeg på......

 

Hei, fint om du ikke quoter alle bildene, så har jeg litt orden i tråden;)

 

Skal prøve å forklare litt. Jeg brukte ett lysrele. (Det får du i de fleste bilrekvisita butikker.) Her ser du et koblingskjema jeg fant her på forumet.

 

6ce081a1.gif

 

Remote fra cd spiller inn på nr 86. 12V inn på nr 87. Jording ut på nr 85. Så tok jeg alt tilbehøret på nr 30.

 

Da gikk jeg fra nr 30 til remote på forsterkerene, og til pluss på diodene. Minus på diodene bare jordet jeg. Da skrur diodene seg på når spilleren gjør det.

 

Det du ser av bildene er lednigner som går mellom diodene, så alle er koblet sammen. Vet ikke om du forsto dette, vis ikke så kan jeg knipse litt bilder, som kanskje forklarer mere enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har også bestilt dioder som jeg skal ha under der, gleder meg som en skole unge til det er ferdig.

Hvorfor dioder??? Må jo ha mange da for å få greit lys. Gjør som jeg gjore (bilder av ferdig resultat på min web side) gå for neonlys fra PC Styling, de kan du montere litt utenfor glassa å du vil få et fint lysskinn :D

 

Edit: Ops, fortsatte å lese der jeg var på tråden å hadde da ikke fått med meg at du var ferdig baki hehe... så jo det nå som jeg er på enden av tråden. Det ble veldig bra det derre, samme diodene som jeg bruker for å lyse opp membraen på subbene :D

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikkje litt varmt under plata no? Er kanskje lurt å få inn nokre vifter så du får litt sirkulasjon i lufta

Jepp, anbefales med noen vifter, hadde varmeproblemer på min forsterker. Etter å ha ribbet noen PC strømforsyninger å monter viftene slik at en blåser inn og den andre suger ut er problemene borte :)

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengte ikke mange av de jeg bestilte. må si jeg ble meget fornøyd med dem.

Jeg har ikke montert vifter enda, Trur jeg må ha det mår sommeren kommer, men nå har jeg ikke noen varmeproblemer, har prøvd å spille lenge og høyt, og forsterkerene har ikke blitt varmere en min kropstempratur. Men nå skal det sies at det er noen minus ute. trur det blir værre til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengte ikke mange av de jeg bestilte. må si jeg ble meget fornøyd med dem.

Jeg har ikke montert vifter enda, Trur jeg må ha det mår sommeren kommer, men nå har jeg ikke noen varmeproblemer, har prøvd å spille lenge og høyt, og forsterkerene har ikke blitt varmere en min kropstempratur. Men nå skal det sies at det er noen minus ute. trur det blir værre til sommeren.

Du får skrike ut når du skal ha vifter da, har nok av strømforsyninger på jobben som jeg kan "slakte" :D

Jobber jo på kølabånn så jeg skal til og med gi deg gratis frakt hehe Er jo ikke lange omveien for meg, og så blir det jo et nytt bekjentskap :D

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye annet å si enn : FETT!

Er sikkert ikke verdens største ford fanatiker, holder meg mest til Bmw, men denne ble faktisk kul ;)

Mangler en lippe eller noe, hadde gjort seg ja :) Men ikke pimp bilen Japan style, hold deg på bakken, så blir dette sikkert bare bedre og bedre ;)

Lykke til videre, jeg følger med! :)

- 1991 E36 3xxi

x 1986 E30 327i

- 2003 Yamaha Yz125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

genial tråd, du er virkelig en innspirasjon :)

stå på :P :D :)

[v]Audi TT 225Hk Quattro 2003 [v]Golf 4 highline 99[x]Golf Mk2-86 [x]Golf Gti Turbo 98[x]Audi TT "Airborn"00 [x] Golf mk2 Vr6 [x]Vw passat Tdi 4motion(180hk/420nm)03 [x]Audi S3"purplehaze"01[x]Golf Gti Exlusive 98[x]Golf Gti 99[x]2x Honda civic 95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får skrike ut når du skal ha vifter da, har nok av strømforsyninger på jobben som jeg kan "slakte" :D

Jobber jo på kølabånn så jeg skal til og med gi deg gratis frakt hehe Er jo ikke lange omveien for meg, og så blir det jo et nytt bekjentskap :D

 

Ja da må du stikke innom med vifter en dag. jeg trenger det:D

Så kan jeg sikle litt på bilen din;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldinger.

Planer videre framover er mange. men pengene er få...

Skal gjør om til svart itriør etter hvert. Han fått meg noen "sports"stoler som skal settes inn. de er svarte og grå. Skal lage egen styling, må bare få noen brukte fangere. Må få meg noen vinterfelger. høydejusterbart senkesett. For å nevne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår