EscortSi1,8 Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Fikk varmgang i motorn på grunn av kjølevannslekkasje på vei hjem her for et par dager siden. Har hatt den inne til Ford, fikk beskjed om at toppakning og topp var gåen. Noen anelser om hva dette vil komme til å koste? Venter på overslag fra Ford. Hva er sjansen for at ventiler og sylindre har tatt skade, hva må i så fall gjøres med det? Har hatt problemer med å starte etter uhellet, kan dette være relatert til topppakningen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Hvis vannet har gått inn i olja i toppen kan det ha blitt dårlig smørning for delene i toppen, men rart at hele toppen er ødelagt..... Kanskje de ber deg bytte hele greia for å tjene penger.... Hør med dem hva i toppen som var ødelagt. Hvis det bare er noen løftere eller ventiler er det bare å bytte ut disse, rense alt, nye pakninger og montere sammen. Hvis du ikke kan dette selv blir det jo litt penger ut av det, men billigere enn å bytte topp. Hvor gammel bil? Kan du få tak i en komplett topp da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 om motoren har vært varmkjørt og du har alu topp, så kan det skje det at toppen slår seg og blir ubrukelig. Det kan ha skjedd i ditt tilfelle Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EscortSi1,8 Skrevet August 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Er nok det som er tilfelle ja. Ford i Bergen ville ha 25000 for jobben. Litt i meste laget. Så da blir det å jakte på innbyttemotor. Noen som har noen tips om hvor man får tak i en rimelig og kjapt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 25000,-!! for å skifte en topp...? Dæven, køøøster jah.. Hva med å skaffe en brukt topp som funker, og om du ikke klarer det selv, spørre om de kan montere den for deg for en liten slant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EscortSi1,8 Skrevet August 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Joa, men det er visst litt komplisert med brukte topper. De må "høvles" og greier. Og så er det visstnok mye mer arbeid å skifte topp enn å skifte motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Å høvle toppen er ikke no problem. Det er fort gjort. Hadde gått for en annen topp;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EscortSi1,8 Skrevet August 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Tenkte på det samme, men ifølge verkstedet er det visst ikke så lett å høvle topper av aluminium. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Å høvle(eller planslipe om du vil) en alu topp er vel nesten standard prosedyre ved bytte av toppakning... Etter hva jeg har hørt. Hvorfor de skal dumme seg på det vet jeg ikke. Fikk pris på en høvding hvis jeg leverte rett i hendene på en kar, men det var visstnok litt kompis pris. Jeg kan jo ta voldsomt feil her..? Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Å høvle aluminiumstopper er da ikke noe vanskeligere enn andre topper. Er foresten ikke så utrolig mange bilen igjen som selges uten aluminiumstopper nå til dags, så dette skulle da være lett match. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Tror kanskje apene prøver å lure deg... Ofte lurt å spørre rundt om du er litt suspect til prisen. Får mange forskjellige priser der ute! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Å høvle aluminiumstopper er vel akkurat som å øvle andre topper. Drit i det Ford verkstedet, og finn et annet alminnelig bilverksted, be di se på saken:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Vanlig å høvle toppen? Hvordan går det med justering av regreim osv osv når avstandene forandrer seg? Kanskje ikke noe problem, så lenge man ikke har kjededrift av kammen osv.. Bare lurte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Vanlig å høvle toppen? Hvordan går det med justering av regreim osv osv når avstandene forandrer seg? Kanskje ikke noe problem, så lenge man ikke har kjededrift av kammen osv.. Bare lurte. Er vel bare snakk om en tusendels millimeter elns så jeg tror ikke det er så farlig..? Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Er nok det som er tilfelle ja. Ford i Bergen ville ha 25000 for jobben. Litt i meste laget. Så da blir det å jakte på innbyttemotor. Noen som har noen tips om hvor man får tak i en rimelig og kjapt? tror vi tok rundt 10-12 lapper for det der på jobben jeg.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.