Gå til innhold

EscortSi1,8

Bruker
  • Innholdsteller

    44
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om EscortSi1,8

  • Bursdag 04/10/1979

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

EscortSi1,8's Achievements

  1. Så dette er m.a.o. motorbank eller feiltenning? Bilen var inne til skift av registerreim tidligere i år, kan det være at tenningen er feiljustert? Dette er en ny bil så jeg har ikke erfaring med om den har laget slike lyder før. Syns egentlig den trekker dårlig selv for en 1,6 motor.
  2. Underlig spørsmål, men hva er den "knatre/klikkelyden" som kommer når du belaster motorn litt for mye (for eksempel ved å skifte til tredje litt for tidlg mens du gir litt for mye gass? Vet ikke helt noen annen måte å beskrive det på...
  3. Sikker på det med tenningsrekkefølgen?
  4. Verdt et forsøk, men det knitret godt nedi der da jeg dro ut pluggledningen mens motoren gikk, så den får i alle fall strøm. Merket ingen forskjell da jeg dro den ut, så det virker som den aktuelle sylinderen slår ut med en gang turtallet synker.
  5. Sant nok, men hvordan sjekker man coilen?
  6. Men dersom det var coilen, hadde ikke problemet vært tilstede ved alle turtall?
  7. KJørte en tur etter å ha byttet tennplugg, og det virker som bilen tenner på alle sylindre igjen, i alle fall på høyere turtall, men når turtallet kommer under 2000 begynner det å riste og hompe igjen. Begynner å lure om det ene har noe med det andre å gjøre etter å ha lest posten til EC. Skal teste i morgen. Virker som vakuumslangen er hel...
  8. Motorn har fjuska endel på tomgang i det siste, og i dag kuttet den ene sylinderen ut. Trakk ut tennpluggen, som viste seg å være helt gjengrodd av koks. Skiftet den, uten at det hjalp. Så spørsmålet mitt blir da, er problemet ventiler/løftere, stempelringer eller innspøryting? Bilen har brukt jævlig mye olje de siste ukene, men vet ikke om dette har noe sammenheng. Har ikke sett blårøyk. Det kan virke som jeg får tenning på høyere turtall, men det er vanskelig å si sikkert. Dersom stempelringer må skiftes, er det vel tid for vraking, for dette vil vel koste mer enn det smaker i mitt tilfelle....og så nå rett før påske da.... De andre tennpluggene ser fine ut btw... Skal se om jeg får lagt opp et bilde av tennpluggen dersom dette er ønskelig.
  9. Hvis det er oljetrykksbryteren, ville det ikke vært tegn til lekkasje da (oljeflekker under bilen)??? Har riktignok sett at motorblokka svetter mer olje enn det jeg trodde var normalt...
  10. Bilen bruker j**vlig mye olje, og det ser ut som det bare blir verre. Er nå oppe i to liter i mnd. Trodde det var ventilkåpepakningen, men etter å ha bytta den er jeg like langt. Det er ingen tegn til lekkasje (lenger), og ingen svart røyk, så hvor blir oljen av?
  11. Den gynger ikke noe mer enn vanlig over fartsdumpene, men gyngingen når jeg svinger rattet fra side til side mens bilen står i ro er i det horisontale planet.... vet ikke om noen bedre måte å beskrive det på...
  12. Når bilen står i ro, og jeg rugger på rattet, gynger fronten fra side til side. Jeg vet at dette sannsynligvis skyldes en av følgende tre: a) Slitte bærekuler b) Slitte drivknuter c) Begge deler Det mest naturlige ville vel være bærekulene, men jeg skulle gjerne hatt litt innspill herfra før jeg setter i gang å bytte. Hva tror dere. Place your bets...
  13. Noen som har byttet drivknuter på en 90-95 Escort? Involverer det mye svette, banning, fikling, evt tunge redskaper eller "egentilpassede" løsninger (kapping, sveising etc...), eller er det en forholdsvis streit jobb? Har på følelsen at problemet blir å få ut låseringene på de gamle knutene... Noen erfaringer? Hva er forresten den knatringen man hører når drivknuten begynner å bli slitt? Er det sporene som glipper, eller dritt som ligger inni knuten?
  14. Har en liten sprekk i kjølevannsreservoaret, nok til at det blir en liten lekkasje og påfølgende trykkfall. Noen tips til hva jeg kan bruke for å tette denne lekkasjen?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår