Gå til innhold

Cossie motor i E 30

Ranger emnet


PsYcHo

Anbefalte innlegg

Grunnen til at Ruud ikke fikk det til, var vel ikke fordi motoren hans satt i en BMW?

Er vel heller det at han har trimma den motoren såååå jævlig, så det ryker no hele tiden

 

Det er både riktig og galt. Når du driver på det nivået han holdt på tar det gjerne litt tid før alt fungerer. Det er ikke så enkelt som å hive i en 800hk cossi motor og bare kjøre. Bilen hans hadde sikkert fungert veldig bra om han hadde fått en sesong til på å luke ut feil :)

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er både riktig og galt. Når du driver på det nivået han holdt på tar det gjerne litt tid før alt fungerer. Det er ikke så enkelt som å hive i en 800hk cossi motor og bare kjøre. Bilen hans hadde sikkert fungert veldig bra om han hadde fått en sesong til på å luke ut feil :)

Ja, det tror jeg nok. Man må ikke gi opp så fort:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller gått for e36 m3 motor i e30'en. De passer rett på motorfestene, men torpedovegg må hamres litt for girkasseplass, og mellom akslingen må tilpasses. Men nå skal det jo sies at en e36 m3 motor visstnok er vanskelig å skjøte inn i e30 el-systemet. Man må også lure hjernen til å tro at den enda står i den originale bilen, med original tenningslås. Derfor har jeg sett folk med 2 nøkkelhull in rattstammen, ett til e30 og ett fra e36 (donor-bilen).

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller gått for e36 m3 motor i e30'en. De passer rett på motorfestene, men torpedovegg må hamres litt for girkasseplass, og mellom akslingen må tilpasses. Men nå skal det jo sies at en e36 m3 motor visstnok er vanskelig å skjøte inn i e30 el-systemet. Man må også lure hjernen til å tro at den enda står i den originale bilen, med original tenningslås. Derfor har jeg sett folk med 2 nøkkelhull in rattstammen, ett til e30 og ett fra e36 (donor-bilen).

Er ikke så vanskelig med el-systemet, alt er fargekoder så må bare vite hva som er hva.. Har vært med på og bygge en E30 med E36 m3 moto(s50 3l)En på forumet her som eier den..Riktig mye av det du skriver her, men for og få riktig vinkel/høyde på motor bruker man ikke orginale motorfester. Vi brukte noen andre fester fra BMW, husker ikke helt hvilke i farta. Den bilen vi bygde går med e30 325 girkasse, passer rett på motor og rett i bilen. Slipper da og tilpasse(korte) mellom aksling. Bilen har sveisa diff og er veldig morsom og går MEGET bra...! Jeg mener dette er en av de rimligste måtene og få så mye effekt og ikke altfor mange arbeistimer.

-Strøken BMW 320i (bruksbil) Ser etter s50 motor (e36 m3 3 liter) noen som har??

-Volvo 240 89mod (solgt)

-BMW E30 323 rieger GTS (solgt)

-Golf 2 90mod (solgt)

-Honda NSR 125 (180ccm) (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange meninger cheers

Den bilen jeg dytte en cosw motor i var vel i utgangspunte en vanskelig bil å kjøre med så mye effekt ,Skal vel ikke se bort i fra at den også var vel litt følsom mot mye rart pga mye effekt

Bilen ble første gang kjørt over to meter på vålerbanen så man har ikke fått luket ut feil ol enda da ....grunnen til at bilen ikke gikk mer en 2 runder var at trykket i vantanken ikke utgjevnet seg pga av feil ventil !!!Dette gjorde at slangen til eksansjonstanken hoppet av og vanne rant ut og tempraturen økte ......måtte da skru av motoren ,bilen ble testet senere med riktig ventil mm å for å si det sånn så tror jeg hadde følgt med en org lada :wave

Bilen ble solgt av andre grunner ikke fordi det ikke fungerte !

 

 

En cosw motor passer rett oppi :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så vanskelig med el-systemet, alt er fargekoder så må bare vite hva som er hva.. Har vært med på og bygge en E30 med E36 m3 moto(s50 3l)En på forumet her som eier den..Riktig mye av det du skriver her, men for og få riktig vinkel/høyde på motor bruker man ikke orginale motorfester. Vi brukte noen andre fester fra BMW, husker ikke helt hvilke i farta. Den bilen vi bygde går med e30 325 girkasse, passer rett på motor og rett i bilen. Slipper da og tilpasse(korte) mellom aksling. Bilen har sveisa diff og er veldig morsom og går MEGET bra...! Jeg mener dette er en av de rimligste måtene og få så mye effekt og ikke altfor mange arbeistimer.

 

Mine punkter går utelukkende på hva jeg har lest og hørt. Aldri gjort noe lignende selv, enda!

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for deres meninger og innvendinger! TurboXs: Forklar litt mere om dette prosjektet ditt da? Har du noen hjemmeside som det står litt mer om det planer,bilder, tegninger osv?

 

Og til Dalhback killer: Regner med at du ikke har ført en arbeidslogg på det du gjorde? Hehe :rolleyes:

Eller om det står noe nærmere beskrevet noen andre steder på nettet?

Audi Coupe 2.3 Quattro

x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår