Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Som sagt vil tenningsanlegget mitt bestå av en multiplexer, 5 coiler med innebygget sluttsteg, hallgiver på kammen og hallgiver på veiva. Jeg har tro på at det blir en stabil løsning.

 

Det blir helt sikkert bra. Hva slags coiler skal dere bruke? Hvor høy blir den nye compen? ca 11/1?

Håper du er klar over at alle høycomp motorer på e85 slik som din, har hatt feiltenninger. Selv med autronic sine gromme/dyre tenningsbokser slukket gnisten hos vs på e-85 etter de passerte 0,8 bar. De klarte o,2 bar mer når de kjørte på msd sin digital 7 plus som er en av de råeste annlegga på markedet.

Mer ladd gir mer sladd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir helt sikkert bra. Hva slags coiler skal dere bruke? Hvor høy blir den nye compen? ca 11/1?

Håper du er klar over at alle høycomp motorer på e85 slik som din, har hatt feiltenninger. Selv med autronic sine gromme/dyre tenningsbokser slukket gnisten hos vs på e-85 etter de passerte 0,8 bar. De klarte o,2 bar mer når de kjørte på msd sin digital 7 plus som er en av de råeste annlegga på markedet.

 

11:1? Erru gæærn mann? Den blir vel sånn ca 9:1 vil jeg tro. Må sjekke i kompresjonsforholdkalkulatoren min senere i kveld. Men du som vet alt kan vel kanskje fortelle hvor stort volum ventillommene mine har du da?

Jeg tar utgangspunkt i 1,4mm pakning, 1,4mm under deck, 46ccm forbrenningsrom, borring på 82mm og slag på 95,5mm.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har kun motorbenk. Men hvorfor ikke bremse motoren før du setter den inn? :) Da slipper du problemer med oppheting av motor og fuelsystem under bremsing, dessuten er han vel den som er best på Autronic i norge

 

Det har sine fordeler å bremse motoren i det miljøet den skal opptre til daglig. Det ville jo ikke være riktig å bremse og justere motoren under optimale bremsebenkforhold for så å sette den inn i bilen hvor den aldri vil oppleve de samme forholdene. Sånn umiddelbart synes jeg det i verste fall virker litt skummelt.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få no bilder ut snart a, blir litt for mye astronautspråk her..

 

Hehe.. Astronautspråk, er det positivt eller negativt? Det minner meg om rocket science, og det bruker jo å være bra...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har sine fordeler å bremse motoren i det miljøet den skal opptre til daglig. Det ville jo ikke være riktig å bremse og justere motoren under optimale bremsebenkforhold for så å sette den inn i bilen hvor den aldri vil oppleve de samme forholdene. Sånn umiddelbart synes jeg det i verste fall virker litt skummelt.

 

Du ser jo at motorene som blir levert av Ringstad og VS er kjørt i benk og fungerer perfekt. Etter at du har fått motoren inn i bilen din og alt fungerer fint, så reiser du til VS og tar gate- mapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11:1? Erru gæærn mann? Den blir vel sånn ca 9:1 vil jeg tro. Må sjekke i kompresjonsforholdkalkulatoren min senere i kveld. Men du som vet alt kan vel kanskje fortelle hvor stort volum ventillommene mine har du da?

Jeg tar utgangspunkt i 1,4mm pakning, 1,4mm under deck, 46ccm forbrenningsrom, borring på 82mm og slag på 95,5mm.

 

Dere hadde jo 8-1 med ca 10cc feilmåling. Havner vel et stykke over 9-1 da:)

Mer ladd gir mer sladd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere hadde jo 8-1 med ca 10cc feilmåling. Havner vel et stykke over 9-1 da:)

 

Ta regnestykket for meg da. Du har alle verdier tilgjengelig med unntak av volum på ventillommer og øvre ringland. Jeg får ca 9:1 i komp i min egenutviklede kalkulator, men så måtte jeg ligge meg til karakteren 2 i matte i sin også da... Jeg utelukker dermed ikke at kalkulatoren er feil.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11:1? Erru gæærn mann? Den blir vel sånn ca 9:1 vil jeg tro. Må sjekke i kompresjonsforholdkalkulatoren min senere i kveld. Men du som vet alt kan vel kanskje fortelle hvor stort volum ventillommene mine har du da?

Jeg tar utgangspunkt i 1,4mm pakning, 1,4mm under deck, 46ccm forbrenningsrom, borring på 82mm og slag på 95,5mm.

De målene + -1.7cc dish/lommer gir 9.07:1... 7.24:1 med LC på 112 inn.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir helt sikkert bra. Hva slags coiler skal dere bruke? Hvor høy blir den nye compen? ca 11/1?

Håper du er klar over at alle høycomp motorer på e85 slik som din, har hatt feiltenninger. Selv med autronic sine gromme/dyre tenningsbokser slukket gnisten hos vs på e-85 etter de passerte 0,8 bar. De klarte o,2 bar mer når de kjørte på msd sin digital 7 plus som er en av de råeste annlegga på markedet.

Da kan vi tydeligvis bare kjøre noen originalkomponenter fra Subaru... Larry,en kar jeg snakker litt med som har forsket på E85 siden de fikk det der borte for en halv evighet siden, har en kompis som lader 26 psi på E85 i 'Preza WRX uten tenningsproblemer (etter plugg-gaps-endring) i Denver,CO,USofA. Hvorfor kan de og ikke vi? Gutta fra Junaiten er ikke guder de heller...og fysiske lover gjelder der også.

 

Edit for de ikke-amerikaniserte: 26 psi er 1.76 bar. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De målene + -1.7cc dish/lommer gir 9.07:1... 7.24:1 med LC på 112 inn.

 

Ja så sannelig! Det samme får jeg. 9.07109274:1 ved 0 i ringlandsvolum og 1,7cc i ventillommevolum.

 

Ganske langt fra 11:1 i komp dette. Hadde jeg hatt 11:1 i komp er det nok mulig at du måtte ha spandert noen nye stempler på meg ;)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår