MagnusK89 Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Morsom lesning ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-kungen Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 gitt opp ? Siter 1995 volvo 940LT HGV 1990 volvo 240 Turbo (prosjekt) 1994? ford sierra stubben edition [x] 1994 mod ford scorpio [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 gitt opp ?Neppe. Jeg sveisa akkurat mer deler til unge Reodor,så.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 Mange vil si det er bedre ;)Men neste gang du snakker med han, kunne du jo bett han PM'e meg om han har lyst på en to-timers tegnejobb ;) Eh? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 gitt opp ? Gitt opp nei! Holder på med tilpasning av de eksterne aggregatene. Har kjøpt servopumpe og generator: Så spørs det om det blir plass i motorrommet på 850en. Jeg trenger minst 38 cm fra veivakselsentrum og bort til radiator og frontplate: I tillegg har jeg kjøpt nye reimhjul til serpentinreimsystemet: Ved hjelp av kløkt, vidløftige tanker og en hoffmekaniker fikk jeg også løsnet slurevifta. Nå gjenstår å bytte reimhjul på generatoren: Videre har jeg ved hjelp av Turboed1 fått modifisert røret som går fra toppen til varmeapparatet. En kan trygt si at de gamle 10V TDI-delene ikke passet på 20V-toppen: Nå skal jeg ta meg en tur ut og måle hvor god plass det er i motorrommet, kryss fingrene... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 So many wheels.. I'm getting dizzy.. Ble sjokkert over at det kun var en singelkam.. Var sikker på at sånne saker hadde to jeg.. (meen, så er det jo ikke akkurat her jeg har min ekspertise) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 So many wheels.. I'm getting dizzy.. Ble sjokkert over at det kun var en singelkam.. Var sikker på at sånne saker hadde to jeg.. (meen, så er det jo ikke akkurat her jeg har min ekspertise) Sett deg ned på gulvet med hodet mellom knærne, så går det nok bra... Det er selvsagt to kamaksler på denne motoren, men innsugskammen drives internt av kjede fra eksoskammen. Dette er utførlig beskrevet annensteds i tråden :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 Eh? Du fikk en tekstmelding om dette den gang innlegget var dagsferskt... :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 Da aner jeg at det gikk i glemmeboka i mengden.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Sett deg ned på gulvet med hodet mellom knærne, så går det nok bra... Det er selvsagt to kamaksler på denne motoren, men innsugskammen drives internt av kjede fra eksoskammen. Dette er utførlig beskrevet annensteds i tråden :D Ahh. Seff.. Når jeg tenker over det så har jeg sett sånt på motorer før.. Og trolig i denne tråden før og.. Følger med på mange tråder, så noen detaljer går i glemmeboken iblant... Blir fint å se hvordan det blir med motoren på riktig plass.. Aka i motorrommet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Ahh. Seff.. Når jeg tenker over det så har jeg sett sånt på motorer før.. Og trolig i denne tråden før og.. Følger med på mange tråder, så noen detaljer går i glemmeboken iblant... Blir fint å se hvordan det blir med motoren på riktig plass.. Aka i motorrommet Jeg målte avstandanden fra veivakselsentrum og ut til radiatoren i går. Ser ut som jeg har 2 cm klaring... :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 og all klaring er god klaring,som kjent,så da går det nok bra! Blir moro å se denne bilen ferdig :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 kommer seg virkeli dette :) Beklager reodor men låner tråden din littegranne Bjørn: lite å høre fra den kanten? hva skjer? tar jo ikke telefon en gang :( savner litt info om pustemekanismen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 O store bil-orakel og sykkelrepratør Reodor; hvor mye har vinklingen på dysene i innsuget og si for effekten? :D Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Rapport om Haiens pustemekanisme avgitt. :) @ Naginata: omtrent ittno'. Bortsett fra på helt lave turtall hvis avgass er relevant (dvs krav). All duty-cycle for dysene over rundt 40% (270-280º kam) skjer jo i en stengt kanal... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg