Gå til innhold

Råd angående Primera/turbo


CoilOver

Anbefalte innlegg

Lurer på følgende:

 

Kjøpe en 97-99 modell sri til 90.000-100.000

Montere på SR20DET + turbo eller SR20VE + turbo

 

Eller kjøpe en 97-99 modell GT til 140.000

Montere på turbo

 

Fordeler eller ulemper med dette (tenker på slitasje, antall hk)? Mest av alt (skal ringe å sjekke uansett men), hvor stor kjangse er det å få godkjent bilen hos biltilsynet, med tanke på støynivået?

 

F.eks. Godtar biltilsynet at jeg setter på en lyddemper på eksospotten, eller forlanger de at støynivået skal måles uten lyddemperen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og hva med co2 utslippet... det er vel et krav der også. Er det noe som tilsier at en kraftig Primera ikke klarer kravet?

 

Og når de tester bilen (for å få godkjent hk), begynner de å se på andre ting som senkesett (som f.eks. "oi, dette senkesettet har vi ikke godkjent", og "har du lyktespoiler? nei, da kan vi ikke godkjenne bilen" ) ?

 

Mao. hvor sado er biltilsynet....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk for mye utslipp på EU kontrollen..Om dette skyldes Supersprintanlegget elle 2 små lekasjer som jeg hadde, vet jeg ikke. Har nå satt på originaleksosen og tetta lekasjene, så får vi se den 19. august..

 

Har du fjerna noe katalysator? Uten om dette, tror eg ikkje eksosanlegget skal

ha noge og si på utslepps nivåene..! Tror mer det er noe med blandingen til

motoren... Hvilket luftfilter har du? Orginalt?, i så fall, er det nytt?

Og dette med lekasjer, skal vel heller ikkje ha noe med utslepp og gjøre, men

det er nok til og få feil på det for d! :D

 

Du får prøve..! Vist det fremdeles ikkje går gjennom, så kan du jo gå gjennom

den "vanlige" tune up'n.. luftfilter, bensinfilter, tennplugger, tennplugg ledninger og kanskje olje i samme slengen!

Kanskje det er lambda greia?

 

Har liten peiling på dette her, men ser jo for meg at det kanskje kan hjelpe! cheers

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk for mye utslipp på EU kontrollen..Om dette skyldes Supersprintanlegget elle 2 små lekasjer som jeg hadde, vet jeg ikke. Har nå satt på originaleksosen og tetta lekasjene, så får vi se den 19. august..

 

(Mulig vi beveger oss litt utenom tråden her, men siden spm kom opp så kan jeg svare på det.)

 

Jeg fikk også feil på utslipp på EU-kontrollen...etter feilsøk hos Nissan kom de fram til at det var nettop Lambda sonden som måtte byttes (3500,- takk) Gikk igjennom kontrollen da...

99 Primera GT

 

Nissan Car Club Norway

http://www.nccn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takker for svar, og sorry for litt rot i tråden Ronnyprimera.

 

Jeg visste om dette med luftfilteret, så satte på originalt før kontrollen. Trodde det skulle gå fint med Supersprinten og..

En type på Nissan sa at lekasjen kunne gjøre utslag, da jeg spurte han om dette. Liker ikke den typen uansett.. :cool:

 

Bilen har bare en katalysator, den under giren..Og ellers to lyddempere..

 

Nyhusern: Strupe den inn litt på co?

- 1997 Nissan Primera GT

- x 1995 Nissan Primera lx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan er det egentlig å kjøre rundt med forhjulstrekk med 2-300 hk om vinteren? Ser for meg at det blir lett å miste veggrepet i en sving, om en ikke er super forsiktig med speed pedalen?
Det er ikke noe problem. Jeg har en elektronisk boost controller fra greddy som jeg justerer ned ladetrykket på vinteren. Da har jeg ca 170hk så det er ikke noe problem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter! Gutter! Nå gjør dere det vanskelig for meg. Jeg har ennå ikke bestemt meg for om jeg skal gå for den Nissan Sunny GTI_R motoren. Når jeg leser dette snakket om hestkrefter , får jeg lyst til å ringe han karen i Tyskland og gjøre slutt på hodepinna.

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

 

K&N innsats filter selges!

 

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går å tenker tanken på turbo selv.

Men hvor lett er det lissom å få tak i ett frontcut som motoren faktisk er bra på?

 

Se på Whipeout her på forumet, han har ikke vært så heldig han!

 

Hvis du først koster på bilen 40-50000kr så ryker det noe f.eks innmaten da.

Så må du ut med 20000kr får å få den til å gå..

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, vil vel gji d tipset sånn generellt at når man har motorn ute så er d vel like greit å bare gå over den, vertfall stempler å diverse...

 

dudeskyline: RING RING! vi trenger flere med kraftige nissaner her...(200sx folk er ikke medrenget her)

 

Vinterkjøring med 2-300 gamp utføres med den aller største forsiktighet haha :drive2

 

kjøpe billig bil å ha som vinterbil??

Nissan Sunny GTI 16v

 

NCCN.no(Nissan Car Club Norway)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår