Gå til innhold

Fem GTI generasjoner

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, hadde du prøvd en hadde du skjønt det, for å si det sånn hmmmmmmmmm

men einseren der var jo nydelig, toeren og for den del. har forresten fulgt prosjektet ditt på g1 forumet. bra greier!

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror GTi 1 er like rask om ikke raskere enn GTi 5?

For en utvikling, phew!!

 

Tro kan du gjøre i kirka, einser gjør 0-100 på 8-9sek, toppfart 200(km)?, 5ern på 7 sek(235km)o g går mye bedre på mellom aks.

 

Ikke testa 8v i 3ern, men 16v er brukbar, men når bilen veier 1250kg(ja faktisk med 4 dører og soltak) og har 150hk blir ikke det samme som 140hk i 1000kg toer.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også viktig å vite at Golf 3 GTI 16v er den raskeste GTI før Golf 5 kom..Jeg ser da bort fra alt av spesial modeller, R32, Anniv/Jubileum osv..

 

Ser også at dette er i USA, da kan 3`er Golfen være en GTI VR6 og da fortsatt den nest raskeste av dem..

 

Og ja, GTI 8v er ikke akkurat noen racer...

 

Men, uansett et meget kult bilde som jeg gjerne skulle hatt som plakat i garasjen..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også viktig å vite at Golf 3 GTI 16v er den raskeste GTI før Golf 5 kom..Jeg ser da bort fra alt av spesial modeller, R32, Anniv/Jubileum osv..

 

Ser også at dette er i USA, da kan 3`er Golfen være en GTI VR6 og da fortsatt den nest raskeste av dem..

 

Og ja, GTI 8v er ikke akkurat noen racer...

 

Men, uansett et meget kult bilde som jeg gjerne skulle hatt som plakat i garasjen..

 

Tror mk3 16v er 1 tiendel kjappere enn mk1.. men einseren er mer morsom og kjøre da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mk3 16v er 1 tiendel kjappere enn mk1.. men einseren er mer morsom og kjøre da!

 

Mk3 16v er bare noen tideler tregere enn VR6 på sprinten.. Ville helt klart foretrukket GTI 16v fremfor VR6, mye mindre understyrt siden VR6 motoren er noe tyngre enn 4`erne, ergo morsommere i kurver osv..

 

Mk1 er som gokart å betrakte, å gokart liker vi:D

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk så teit han i midten må føle seg, omgitt av GTI' er!

haha

 

Jævla bra bilder! :)

Noen som vet om man kan få tak i disse i hi-res?

 

Golfer sånn jeg ser det;

mk1 - Liten, lett og kjapp. Relativt stiv. Trenger ikke stor motor.

mk2 - Større, høyere fart, trenger litt fler hk for å gå fort. Mykere enn mk1.

mk3 - Klump. Stor og tung, samt myk.

mk4 - GTI? Vanskelig å se forskjellen på en GTI og en 1.4. 150 hk i en slik bil er dessuten for lite.

mk5 - Noe som virkelig sparker. 200 gamp.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår