Gå til innhold

Hva slags Polo kjører du?

Ranger emnet


nitewlkr

Anbefalte innlegg

Originally posted by even_e84

Det er en bensintrykksregulator i innsprøytningen på den motoren, denne taes ut og trykkes sammen ca 2 mm, dette sammen med sportsfilter skal gi ca 10hk og 10nm ifølge en audi/vw mekaniker eg kjenner.

 

Forressten polo classic, er det din polo som er i vwaudiclub bladet som tar en tur til england?

 

Stemmer at det er min Polo i forrige Treffpunt ja.

 

Det der med 10 hk og 10 nm tar jeg med en stor neve salt.

 

Det du sier er egentlig da at VW ikke klarer å lage chip til sine biler og at bilen går altfor magert orginalt. Orginal chippene til Polo funker stort sett bra med både filter, eksos og kam, uten at de går magert

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by even_e84

Ja, er ikkje helt sikker på om det har så mye å si, men Børge Olsen (BORacing) sa at de hadde benka en sånn motor og den fikk 10hk og 10nm, men det var ikkje han som gjorde det for meg, han mente og at du fikk litt mere guff av å gjøre det.

Men inngrepet har ingenting med elektronikken å gjøre, det er en mekanisk "dings" som sitter der bensinslangen går inn i innsprøytningen som du kan ta ut.

Forresten, fet polo...

 

Hvor mye bensin som sprutes inn i sylinderen avhenger (litt forenklet av to ting), bensin trykk og hvor lenge chippet holder dysene oppe. Når du øker bensintrykket uten å endre chippet vil det sprutes inn mer bensin. Chippet er programmert slik at det skal holde dysen oppe en viss tid uavhenging av alt annet. Hjernen har ingen funskjon til å måle bensintrykket. Så med høyere trykk holder chippet dysen oppe like lenge, men pga at trykket er høyere kommer mer bensin inn i løpet av tiden dysen er oppe. På halvgass har ikke dette så mye å si hvis du ikke endrer trykket mye fordi hjernen regulerer det med lamdasensorern. På full gass bruker ikke hjernen denne funksjonen, resultatet av dette er at du antagelig kjører med for fet blanding, for mye utslipp og dårligere bensin økonomi.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ikkje helt sikker på om det har så mye å si, men Børge Olsen (BORacing) sa at de hadde benka en sånn motor og den fikk 10hk og 10nm, men det var ikkje han som gjorde det for meg, han mente og at du fikk litt mere guff av å gjøre det.

Men inngrepet har ingenting med elektronikken å gjøre, det er en mekanisk "dings" som sitter der bensinslangen går inn i innsprøytningen som du kan ta ut.

Forresten, fet polo...

 

Høres ut som om du har bra peiling, ikkje vet eg, bare at de har jobbet hos møller vest begge som har sagt det, så eg regner med at det ikke er bare tull. det går også an å gjøre på jetta mener jeg han sa.

 

Her kan du lese om BO Racing, han har litt peiling skulle eg tro!

http://www.evo.no/artikler/reportasjer/boracing/boracing.php

 

Her sitter delen jeg snakker om:

post-2439-13804851411129_thumb.jpg

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://w1.314.telia.com/~u31433534/PoloForum/Reg007/reg7.html

 

Bilen har stått mer eller mindre demontert i et års tid.

Er lei av å aldri bli ferdig, og like lei av å alltid ha et eller annet som burde vært gjort, men som må vente pga pengemangel. Nå spares det til storeslem.. Kommer tilbake til dere når alt er på plass. Morro å se at det er såpass mange som driver med Polo.

 

Om noen skulle sitte inne med info ang VAG 1,8T motorbytte så setter jeg pris på en liten PM. Da tenker jeg ikke på teorier angående hva som må byttes og hvordan, men linker/adresser til firmaer/personer som har fått det utført.

Og kjære herr natterangler... Skal få r... i gir og sjekke prisen på de bremsene... Har vært litt lat i det siste ;)

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 97 Polo som er ferdig i løpet av juli den kommer mewd følgende stæsj :)

-Rs3 Front

-Rs3 Bakfanger

-Infinity Sideskjørt

-Clean bakluke

-H&R Justerbart

-Klare Hovedlys + blinklys

-Hvite baklys

-8*14" Maxx Felger

-Polo 6n2 Dashbord + dørtrekk

-Color consept interiør som er formsydd i sort og sølv

-Krommet Audi TT Dørhandtak

-Krommet KAMEI Grill

-Panserforlenger

-Krommet Cup Speil

 

Motor blir en 1,8T har bestilt meg en halv seat ibza har ikke helt bestemt meg om jeg skal montere motoren med en gang eller om jeg skal ta det til vinteren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. .

 

Blinklysa passet bra dem, eneste var at du måtte modifisere klipset på hovedlyktene eller så ble blinklysa presset litt for mye opp... Bilen er lyseblå vet ikke helt om jeg skal beholde fargen enda...

Skal prøve å ta noen førsteplasser, så jeg kommer til å koste på bilen til jeg slår runar piercing... Ble bare noen andreplasser i fjor..

hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår