Gå til innhold

142 2,3 turbo !

Ranger emnet


trken

Anbefalte innlegg

Hei

 

hvis det skal noe annet en B20 ned i en 140 må det bli en volvo femmer, regner med å komme i gang med et slikt prosjekt om ikke så lenge.....

 

Har selv en B20 som er borret til 2,2 liter KG steg 4 topp KG kam og masse annet snacks, ikke noe er som 200hk+ gjennom en b20 med STORE forgassere.....

Sykt morsom bil å bruke......

 

P.S vet om en svenske som klarer 400hk+ fra en b-230 suge motor, men den er på nesten 4 liter. mannen er syk tenk dere en fire sylyndret motor med 107mm stempler.......

 

 

4 liter ja... Det er 100hk pr liter det - ikke no voldsomt.

Han som påstod at de klarte 370hk av en 2,8 liter kunne ikke helt skjønne hva han snakket om!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir lei meg når jeg leser om sånne som deg texascom som har hørt av en du kjenner som høvler litt på kammen og peiler rattet. Selv om du ikke vet eller har hørt om noen som får mye effekt ut av en sugemotor så betyr ikke det at alle ikke får det. Kom deg litt ut isteden for og sitt her hele dagen. Mye pent i evo / rsport topper etc.

For og virkelig ødelegge natte søvnen din så kan vi jo slenge på tips om og sjekke DTC biler etc ;P tenk deg 2liter sugemotor på 300hk :P var det vondt og lese det?

Ca hk på en motor i DTC er vell på 260Hk. men noen har fler, grunnen til at de ikke har flere hk er fordi det er begrensninger på kompresjon og innsug etc.

Sov godt i natt texas ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Mad Maxx: tro ikke du helt forsto det der med bytte av 240 aksel...

 

140 har alltid hatt skiver rundt hele den da!

trenger ikke bytte bremser i det hele tatt, med orginale bremser en den godkjent med 140Hk men bytter man til hardere bremse belegg så får man godkjent opptil 180hk og 22kpm . så det så...

Over det må biltilsynet vurdere å de pleier ikke være så lettvinte..

Driver å bygger 142 selv med B230ft med nok hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenge skivebremser forran å bak. ventilerte skiver forran. vett kje eg om d e d einaste krave for bremser. på turboeditions av 240, 740 osv så e d kjokkare antikrengingsstag å sånn.

 

 

nei nei du nu tar du nok feil eller værtfal lit først å frams så er det slik at alle 140 å 160 serene har sivebrems både fåran å bak det stmer nok at di ikke har ventilerte siver fåran men det trengaer man ikke så lenge man holder seg under 210hk vis man skal over det så må man ha ventilerte siver vis man bruker 240 kalyper å siver så blir den gokjent til 220 hk med ventilerte siver men skal man ha mer en det må man kjøpe no mer råt ellers til deig som vil gjøre dete så trenger du ikke å gjøre så mye for å få en 210 220 hk men det er jo en del ting man bør gjøre å det er bakaslingen jeg ville ha fåt tak i en 160 serie bakaisling med spere den tåler en del juling ellers så vile jag ikke ha got for no b230 md turbo det er en del arbid å få den motorn til å pase med tanke på motorfester å sånt men det er sletes ikke umulig vis man er lit motivert å er i stand til å svise så lager man slike let selv men jeg ville heller ha fåt tak i en b30e motor å sote den in du får bra med moment å en del hk åså er den bare å pluge i plus at da får du ikke no problmer med bt eterpå =)

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei du nu tar du nok feil eller værtfal lit først å frams så er det slik at alle 140 å 160 serene har sivebrems både fåran å bak det stmer nok at di ikke har ventilerte siver fåran men det trengaer man ikke så lenge man holder seg under 210hk vis man skal over det så må man ha ventilerte siver vis man bruker 240 kalyper å siver så blir den gokjent til 220 hk med ventilerte siver men skal man ha mer en det må man kjøpe no mer råt ellers til deig som vil gjøre dete så trenger du ikke å gjøre så mye for å få en 210 220 hk men det er jo en del ting man bør gjøre å det er bakaslingen jeg ville ha fåt tak i en 160 serie bakaisling med spere den tåler en del juling ellers så vile jag ikke ha got for no b230 md turbo det er en del arbid å få den motorn til å pase med tanke på motorfester å sånt men det er sletes ikke umulig vis man er lit motivert å er i stand til å svise så lager man slike let selv men jeg ville heller ha fåt tak i en b30e motor å sote den in du får bra med moment å en del hk åså er den bare å pluge i plus at da får du ikke no problmer med bt eterpå =)

 

oj.. lang setning det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi snakke om Wankel og eller, når vi er inne på denne L/HK diskusjonen!!

 

hva med diesel mens vi først er i gang? :op hehe, D5-motor? ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg ville heller ha fåt tak i en b30e motor å sote den in du får bra med moment å en del hk åså er den bare å pluge i plus at da får du ikke no problmer med bt eterpå =)

 

Det er en grunn til at 164'ene er lenger, og har traversen lenger fram enn 140'ene, nemlig b30'n, skal du pakke en b30 i en 140, så må vel torpedo gjøres om. eller blir d vel nesten slik at motoren stikker ut igjennom grillen, og snekke,hjelpe snekke, og stabstag blir muligens i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår