Gå til innhold

142 2,3 turbo !

Ranger emnet


trken

Anbefalte innlegg

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ehhh... gutter!

 

Volvo 142 har skivebremser rundt bau.

 

Jeg hjelper svoger bygge 142 den har fått 240 bakaksel med diff brems og urethan foringer i hele bakstillinga. 240 ventilerte skiver og kalippere og GL hovedpumpe og bremsekraftforsterker.

 

Så blir det mye stivere sjærer forrand digre stab stag mm.

 

Så opp og godkjenne for masse hk og inn med B20 2.2L motor med masse stasj som bygges i garasjen.

 

Regner med test kjøring i sommer.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh... gutter!

 

Volvo 142 har skivebremser rundt bau.

 

Jeg hjelper svoger bygge 142 den har fått 240 bakaksel med diff brems og urethan foringer i hele bakstillinga. 240 ventilerte skiver og kalippere og GL hovedpumpe og bremsekraftforsterker.

 

Så blir det mye stivere sjærer forrand digre stab stag mm.

 

Så opp og godkjenne for masse hk og inn med B20 2.2L motor med masse stasj som bygges i garasjen.

 

Regner med test kjøring i sommer.

 

 

 

Era

 

kommer til og bli kult å se noen timme en 142 hihi har også

142 men kommer ikke stor til å skje før jeg blir lærling til neste år,

men vill tru det er bedere å kjøpe en annen motor en å timme b20 motorne hehe :) men dette kommer til å bli litt kult prosjekt , men sleg opp noen bilder av 142 da :D

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kansje jeg sko prøve me noe annet, turbo er jo gammelt

nytt som du sier!

tror dere at det går med en crx/prelude vtec/vti motor oppi?

det kunne blitt litt knask :p

 

VISS du sette inni en forpult 1.4 japse motor i en volvo 142 skal ej faen brette renne ette dej til du drokna i eige fotsvette!! :aug:

 

Ødelegge en volvo på dinna måten der...fy faen....ha ej møtt nåken me en 142 me honda motor i so ha han faen ikkje fått fred til han bytta motor!!

 

KJØRE DU VOLVO KJØRE DU VOLVO.. yodude

 

FERDI ME DET yodude

Volvo 164 e bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg ser ikke helt problemet med litt kloning jeg (ikke det at jeg ville gjort det sjøl da :-) )

Er jo helt vanlig å putte i v-åttere i volvoer ,så hvorfor ikke prøve noe nytt, med en riskoker motor ? ;)

 

Det med hvor langt en gammel volvo er kjørt er nesten helt uvesentlig i mine øyne , det som er viktig er hva som er gjort med den, foringer ,rust etc..

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh... gutter!

 

Volvo 142 har skivebremser rundt bau.

 

Jeg hjelper svoger bygge 142 den har fått 240 bakaksel med diff brems og urethan foringer i hele bakstillinga. 240 ventilerte skiver og kalippere og GL hovedpumpe og bremsekraftforsterker.

 

Så blir det mye stivere sjærer forrand digre stab stag mm.

 

Så opp og godkjenne for masse hk og inn med B20 2.2L motor med masse stasj som bygges i garasjen.

 

Regner med test kjøring i sommer.

 

Era

 

har du bilder ??

Hvor fikk du kjøpt de foringene?

Er ikke 240 bakakslingen bredere enn 140?

Gikk det greit å bygge om til 240 bremser , har du noen tips? :)

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du bilder ??

Hvor fikk du kjøpt de foringene?

Er ikke 240 bakakslingen bredere enn 140?

Gikk det greit å bygge om til 240 bremser , har du noen tips? :)

 

 

Foringene er kjøpt av KG dvs via Pedersen Racing i Sarpsborg.

 

240 akselen er ca 4 cm smalere så det er handla inn 2cm spacere pr side med nye hjulbolter orginal levert fra Volvo.

Største fordelen med 240 akselen er at man får mye bedre vinkler på 4 linken bak som lett kan endres til enda bedre vinkler. Forutsetter at man sveiser ny innfesting til øvre momentstaget men det er jo bare gøy.

 

Ja 240 bremser gikk greit. Hovedpumpa passa rett i braketten men må lage no nye bremserør ventilerte Tarox skiver forrand passer rett på men 240 kalipperne må man frese litt i på den siden som biltes mot spindel har vi plana/freesa av ca 3mm totalt blir knall bra.

OBS! den fresinge må man ha litt skikkelig verktøy for og fikse men de fleste mekaniske verksteder kan sikkert hjelpe.

 

Joa mulig B20 2.2 er gammaldags men motoren har vært bremsa til over 190hk så vi tror det blir gly i en bil som veier kun snaue 1100kg etter fjerning av div.

 

Målet er prøvetur i år eneste som mangler er og få igjen kalipperne fra fresing så er det bare vill skruing og EU kontroll så er den kjørbar men uten den heftige motor kun lett frisert B20.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår