Gå til innhold

142 2,3 turbo !

Ranger emnet


trken

Anbefalte innlegg

hei

hvis du retter opp en 23 uten å bytte olje pumpa /bunnpanne så vil den ikke gå mange mil ... ta pumpe og bunnpanne fra en b18-b20 . Hvorfor de er skrå .. thja si d vil tippe at d har noe med plass i motor romet å gjøre insug vil vel komme i konflikt med brems servo ol hvis du rettstiler den i 240..ikke no prob i 140 serie.. med rettstilt b23 ,men skrå i 140 er veeeeldig trangt på eksos siden mot inner skjerm

 

/ken

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

164 er også ganske fet bil :)

ja dere har nok rett i at honda motor og volvo blir

skandale ! men bare lurte på om det gikk ann.. :-)

Noen som har en 164 te salgs ? som ikke er gått så voldsomt langt . ?

 

Heisann,har en 69 164 med særdeles lite rust og gått ca 250 000,men er veldig sliten i lakk og da mener jeg sliten..Må nesten prøve å få kvitta meg med den før vinteren da jeg sliter med plass... ring meg på 97016017...

 

Mvh Åge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kansje jeg sko prøve me noe annet, turbo er jo gammelt

nytt som du sier!

tror dere at det går med en crx/prelude vtec/vti motor oppi?

det kunne blitt litt knask :p

 

 

Vær så snill å si att du va dritings når du sa det dær!! Vest ikke e du ikke værdig en hjulmutter ifra en volvo engang!! Skjærp dæ!! Får mæst løst på ett skudd når æ læs sånt!! Er som å vanne ut colaen med pepsi!!

01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual

-x-Volvo 142 73

-x-Ski-Doo Formula +

-x-Volvo 240 (Bilcross)

Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med Honda motor da? Skulle jeg byttet motor i en Volvo er det 2 motorer jeg kunne tenkt meg og det er Hondas VTEC motorer og BMWs 4.4l V8.

Kjenner en som har Honda S2000 motor i en 240 Rallycrossbil, det er helt genialt synes jeg. ca 270 sugehk.

 

viewpic.asp?id=36606

 

viewpic.asp?id=36607

 

viewpic.asp?id=36608

 

Så hvorfor i h..... driver vi å trimmer disse steinaldermotorene våre når det finnes så mange bra motorer på markedet!?

 

:thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med Honda motor da? Skulle jeg byttet motor i en Volvo er det 2 motorer jeg kunne tenkt meg og det er Hondas VTEC motorer og BMWs 4.4l V8.

Kjenner en som har Honda S2000 motor i en 240 Rallycrossbil, det er helt genialt synes jeg. ca 270 sugehk.

 

viewpic.asp?id=36606

 

viewpic.asp?id=36607

 

viewpic.asp?id=36608

 

Så hvorfor i h..... driver vi å trimmer disse steinaldermotorene våre når det finnes så mange bra motorer på markedet!?

 

:thanks

 

 

Hvorfor kjører du ordentlig bil hvist du vil koke ris?

01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual

-x-Volvo 142 73

-x-Ski-Doo Formula +

-x-Volvo 240 (Bilcross)

Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så hvorfor i h..... driver vi å trimmer disse steinaldermotorene våre når det finnes så mange bra motorer på markedet!?

 

:thanks

Fordi steinaldermotorene går bedre hvis man trimmer de også. snakker ikke om og sette inn en k kam og 2 dobble ;)

Se på folka som kjører en del med volvo motorer i div saker. sugemotorer på 370hk på 2.5 liter etc. da er det moro med steinaldermotor med 8v :P

 

ikke tro jeg ikke liker nye motorer i bilene. kjører selv med nyere turbomotor i min ;) men liker det ikke selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi steinaldermotorene går bedre hvis man trimmer de også. snakker ikke om og sette inn en k kam og 2 dobble ;)

Se på folka som kjører en del med volvo motorer i div saker. sugemotorer på 370hk på 2.5 liter etc. da er det moro med steinaldermotor med 8v :P

 

ikke tro jeg ikke liker nye motorer i bilene. kjører selv med nyere turbomotor i min ;) men liker det ikke selv :P

 

 

370 hk på 2,5 liter uten overladning på en slik rødblokk - GLEM det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

hvis det skal noe annet en B20 ned i en 140 må det bli en volvo femmer, regner med å komme i gang med et slikt prosjekt om ikke så lenge.....

 

Har selv en B20 som er borret til 2,2 liter KG steg 4 topp KG kam og masse annet snacks, ikke noe er som 200hk+ gjennom en b20 med STORE forgassere.....

Sykt morsom bil å bruke......

 

P.S vet om en svenske som klarer 400hk+ fra en b-230 suge motor, men den er på nesten 4 liter. mannen er syk tenk dere en fire sylyndret motor med 107mm stempler.......

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før jeg kvitta meg med Volvo'n min, så gikk jeg med noen rare planer :p

1. Oldsmobile V8 som jeg fikk tilbud på

2. BMW 3.5liter 6'er, de bruker Volvo motorer i racing BMW'er, hvorfor ikke en BMW maskin i en Volvo? :p var en kompis som skulle kvitte seg med den maskinen, skulle nesten ha prøvd det :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår