Gå til innhold

142 2,3 turbo !

Ranger emnet


trken

Anbefalte innlegg

Hehe jeg ser ikke helt problemet med litt kloning jeg (ikke det at jeg ville gjort det sjøl da :-) )

Er jo helt vanlig å putte i v-åttere i volvoer ,så hvorfor ikke prøve noe nytt, med en riskoker motor ? ;)

 

 

Måtte den person som sette i japse motor i en volvo brenne so hinsides i helvete!! :aug:

 

Sånn er det berre!!

 

Ka me å prøve å sette i 164 motor? Rekke seksar å 3 liter;) me innsprut eller ikkje. Kan trimme disse motorane til dei grade!

 

Sjekk denna!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

http://www.blocket.se/view/5488232.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

 

Bare å få strireist til Sverige å handla denna momentant, får helt vondt i kø...... bare av å se 3 ligganes Weber i ett motorrom å ikke minst sjekk den lyden, sjekk filmklippet i annonsen jerkoff

96 960 T5

06 ML320CDI AMG

02 A4 1.8 TQ S-line

// Gatebil Crew //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

 

Sjekk denna!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

http://www.blocket.se/view/5488232.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

 

Bare å få strireist til Sverige å handla denna momentant, får helt vondt i kø...... bare av å se 3 ligganes Weber i ett motorrom å ikke minst sjekk den lyden, sjekk filmklippet i annonsen jerkoff

 

fytti flate for en RÅ bil! så innmari clean, og for en lyd! J vil ha! :)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venn av meg hadde 740 tic motor i sin 142 det eneste han måtte bytte av bremser var foran til ventilerte. det var skive bremser bak. bytta motorfester til lastebil girkasse fester. den gikk ganske jevelig må jeg si bur stoler å fem/seks punkt litt usikker der. taket med den for tre fire år siden. etter å ha kjørt fra en 93 modell 911 turbo det ble litt dårlig feste i en sving.

1995 modell Insane 200SX S14

Har Fått en liten front skade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Si at du kjøper en ET , FK eller FT motor.

Da trenger du olje pumpe fra b20 og bunnpanne fra b20.

spenn fjera i olje pumpa ved og legge en skive eller 2 under.

Kast i oljepumpa og skru på bunnpanna.

modifiser clutch huset så du kan kjøre med 5 gira kasse. ( + at du slepper ha girkassa skjeft )

Jeg gjorde dette ved og borre nye hull bare. kappet litt av kåpen og laget nye hull med bolter.

lag egne motor fester. vet det sies at det er noen motor fester som går på men da vil ikke girkassa passe på " girkasse " festene bak.

JEg hadde flaks der. laget motor fester skulle ha i motoren og girkasse festene bak passet. kun flaks. så anbefaller og sette i girkasse etc før man lager disse. jeg brukte bare flattjern som motorfester. kjøpte orginal gummi mellom legg på mekonomen. ( neste gang er det polyflex så det blir litt stivere).

Kast på et orginalanlegg med kat og vis bilen til biltilsynet. ( muuulig du må få papirer på at en med sveise sertvikat har sveiset motor festene dine).

142 er godkjent med 180hk orginalt uten at man trenger og bytte noen av skivebremsene på den. hvis du skal over det vet jeg man må bygge om til 164 bremser eller kalipere. husker ikke helt.

Noe annet som kanskje må byttes er mellomakselen. på 5 trins kassene er mellomakselen litt kortere. men hvis du kjøper en 5 trins kasse så få med deg mellomakselen samtidig. da passer alt rett på hverandre. Stikkaksler etc tror jeg ikke det er no farlig meg. det er samme stikkaksel på 142 som på 945 hvertfall så holder nok lenge.

Bilen min er 142, 74, B23ET med 245( 86mod) 5trins kasse med mellomaksel fra samme bil.

genialt..har du noen bilder av de motorfestene?? eller en tegning av de? setter selv b23 i 142 nå og lurer litt på hvordan jeg gjør det med motorfestene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg en lang fin tråd med masse bilder her. men så fucka forumet seg og alt ble borte :fire:

Legger ut bilder i morgen eller torsdag. skal kjøre litt test kjøring i morgen

 

EDIT: Sjekk om du finner noen tips til motor fester her. lange jernet jeg har ut er dynamo festet. eneste stedet jeg fikk plass til dynamoen til jeg får tak i en som er mye mindre. hvis det finnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

Går en 242 her oppe i rallycross nasjonal u/2,4l med honda 2l vtec i

går ikke så værst ... mest sidelengst....

 

 

/ken

 

Jeg kjenner han som har den bilen, genialt prosjekt. Lettere trimma motor fra Honda S2000. 2l med ca 270hk. Dette er high-tech greier. Går som ett uvær, VTEC er kult. Fikk lyst på sånn motor i Amazonen min istede for å holde på med de grove gamle Volvomotorene og klatte på turbo og greier.

Jeg hadde bilder og film av den bilen, men klarte selvsagt å ødelegge den telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må også bygge om motorrommet. På b18, og b20 er moteren helt bent stilt. På b19, b21 og b23 står motoren litt på skrå...

 

!!!! d der har eg alltis lurt på.... koffor står de motorane skevstillt?? ka skjer hvis du rette de opp??

nissan cherry 1,3gl :( :(

1978 volvo 242! b19a masse rust..

plan : rustfri, mørk sølv grå, turbo, og orginal look!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår