Gå til innhold

Lov å bruke spacere?

Ranger emnet


A3TQ

Anbefalte innlegg

Originally posted by Xpert

Spacere er ikke lov "på gata" i norge

Det øker slitasjen på hjullager

 

På SLK'n min hadde jeg 18 mm spacere med TÛV-papirer. De spacerne var av typen der man først skrur spaceren fast i navet, og så skrur hjulet fast i spaceren. Altså ikke den typen der man bare legger spaceren mellom felg og nav.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Xpert

Spacere er ikke lov "på gata" i norge

Det øker slitasjen på hjullager

 

Tullprat..

Jeg anbefaler at du er våken i timen.

Det er faktisk en del biler som leveres med spacere fra fabrikk tilogmed, helt lovlig.

 

Så lenge de er TÜV godkjent er det lov, i teorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

 

På SLK'n min hadde jeg 18 mm spacere med TÛV-papirer. De spacerne var av typen der man først skrur spaceren fast i navet, og så skrur hjulet fast i spaceren. Altså ikke den typen der man bare legger spaceren mellom felg og nav.

 

Hørtes kjekt ut, og denne typen spacere kan skaffes hvor? Hadde nemelig tenkt å putte et par spacere på bakhjula på C-klassen :)

-Nissan 200SX S14A '99

http://www.eplejus.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et sted at det var farlig å bruke spacere da boltene i værstefall kunne knekke..

2006 VW Touran Exclusive

x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil)

x 01 Passat TDI Highline 130hk

x 95 Golf Cab

x 83 Golf

x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det)

 

Div deler til Golf3 selges...

Interessert?? send PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jackass

Leste et sted at det var farlig å bruke spacere da boltene i værstefall kunne knekke..

 

Det finnes flere forskjellige typer. Det er ingen fare for at dette skal skje på de TÜV-godkjente modellene.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spacere med tüv godkjenning får du fra H&R i tyskland.

Powerzone skaffer det

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Her i Førde hvor jeg bor reiste jeg til Biltilsynet og spurte han som skulle godkjenne ombygginger om hvordan reglene var for spacere og senkesett. Han sa at jeg bare kunne glemme spacere fordi det var ulovlig, og at jeg aldri kom til å få det godkjendt. Angående senkesett var ikke TÜV-papirer bra nok, og jeg var nødt å ha nordiske papirer fra importøren av Volvo på at akkurat min bil (240) kunne bruke det senkesettet. :mad:

 

Hvordan kan det være så stor forskjell fra sted til sted på rutiner for godkjenning og innskriving i vognkort?? Jeg forstår det som at andre steder er TÜV-papirer bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Metalicat

Her i Førde hvor jeg bor reiste jeg til Biltilsynet og spurte han som skulle godkjenne ombygginger om hvordan reglene var for spacere og senkesett. Han sa at jeg bare kunne glemme spacere fordi det var ulovlig, og at jeg aldri kom til å få det godkjendt. Angående senkesett var ikke TÜV-papirer bra nok, og jeg var nødt å ha nordiske papirer fra importøren av Volvo på at akkurat min bil (240) kunne bruke det senkesettet. :mad:

 

Hvordan kan det være så stor forskjell fra sted til sted på rutiner for godkjenning og innskriving i vognkort?? Jeg forstår det som at andre steder er TÜV-papirer bra nok.

 

han var sikkert stein han som sa det :D ifjor så skulle jeg godkjenne den gamle golfen min med nytt senke sett og da var det nok med tuv papira, spacere veit jeg ikke noe om, har heller ikke noe erfaring når det gjelder kjøring med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår