Pompiuses Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Leste akkurat test av Porsche Cayenne Turbo på dinside.no. Her står det at turboen(e) lader 1,6 bar ved 2250rpm. Nå er ikke jeg noen kløpper på turbo, men jeg syns dette hørtes utrolig mye ut da mange biler ikke lader mer enn 0,5-0,8 bar originalt. Med tanke på at det er nettop dette turtallet man ligger på vanligvis må det vel slite noe voldsomt på turboen å ligge å lade max hele tiden? Vil det gå utover levetiden på turboen å lade så mye hele tiden? Ta feks. VAG sin 1.8T. Denne også lader vel full guff (vet ikke hvor mye) allerede ved ca 2000rpm. Hvor lenge pleier disse turboene å holde? Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Det kan jo være absolut trykk det er snakk om, altså bare 0,6 bar overtrykk... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Nå må du ha i bakhodet at Cayenne har 450 hk (om jeg husker rett). De bilene du tenker på har nok ikke halvparten engang ;) Forutsatt riktig vedlikehold og at motor beholdes i original utførelse skal turboen i en VAG 1,8T ihht fabrikken holde ut bilens levetid. Oljeskiftintervaller og korrekt oljenivå er nøkkelen her, samt noen minutter tomgangskjøring etter hard bruk for kjølingens skyld. Dette gjelder forsåvidt alle originale turbobiler som produseres i dag. Brukes det pent skal det nok holde, men alt kan rapkjøres... Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 hallo. den lader kansje 1,6 ved full gass på 2250 men den lader jo ikke det når det ikke er full gass. Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essex Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by Loppa Nå må du ha i bakhodet at Cayenne har 450 hk (om jeg husker rett). De bilene du tenker på har nok ikke halvparten engang ;) Forutsatt riktig vedlikehold og at motor beholdes i original utførelse skal turboen i en VAG 1,8T ihht fabrikken holde ut bilens levetid. Oljeskiftintervaller og korrekt oljenivå er nøkkelen her, samt noen minutter tomgangskjøring etter hard bruk for kjølingens skyld. Dette gjelder forsåvidt alle originale turbobiler som produseres i dag. Brukes det pent skal det nok holde, men alt kan rapkjøres... aldri hørt om noen nissan biler som har org turbo og gått over 200k men =) vag sine er det vel større kvalitet på tipper jeg? hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by Essex aldri hørt om noen nissan biler som har org turbo og gått over 200k men =) da har du tydeligvis ikke sett etter heller.. flere i 200sx klubben som har turboer som har gått over 200k km... :) Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essex Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by Schlasken da har du tydeligvis ikke sett etter heller.. flere i 200sx klubben som har turboer som har gått over 200k km... :) jøss okai... men ikke veldig uvanlig at de blir bytta mellom 100-150 da hvertfall :) min blei bytta på 67000 =) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by Essex aldri hørt om noen nissan biler som har org turbo og gått over 200k men =) vag sine er det vel større kvalitet på tipper jeg? hehe Altså, en turbobil som ikke går 200kkm uten turbobytte vil jeg si at er ganske enkelt elendig. De volvo turboene jeg har hatt hadde gått henholdsvis 290kkm, og 260kkm da jeg solgte de, uten tegn på slitasje på turbo, den siste hadde riktignok en turbo med fabrikkasjonsfeil til å begynne med, så den ble byttet etter kun kort tid. Vet om flere 740 TIC som har kjørt laaaangt over 500kkm med original turbo, selv med oppjustert trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Ascona: Noe av grunnen til at turboen varte kort på de første 200SX S13 bilene var et feilkonstruert oljerør, som kokset igjen relativt fort. Med det røret byttet går de en god del lengre. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by Essex jøss okai... men ikke veldig uvanlig at de blir bytta mellom 100-150 da hvertfall :) min blei bytta på 67000 =) hehe Nissan er vel Japansk det ? :D Hvis det er vanlig må det være dårlige konstruksjon eller dårlig vedlikehold. Eller så har noen trimmet litt.... Seff finnes det eksempler på at turboras hos 1,8Tee inntreffer altfor tidlig, men det er ikke "vanlig" og skyldes i 90% av tilfellene vanskjøtsel. Enkelte garantisaker blir det jo alltid. Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essex Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 søk på autodb eller.no, så ser du at ganske mange 200sx'r frem til 95 hvertfall, at det ikke er sjelden det står ny turbo... min hadde gått 67000, røyk etter at jeg hadde hatt bilen i tre dager, tålte vel ikke den nye eieren helt;) Mange som ikke gidder eller vet at på en turbobil er det mer hyppige service/oljeskift intervaller, og at turboene kanskje ryker fortere pga dette. og seff trimming... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Lurer på hvor mye penger Møller Skøyen bruker på reklamasjoner i forhold til feks Honda på Alnabru... ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by marius Lurer på hvor mye penger Møller Skøyen bruker på reklamasjoner i forhold til feks Honda på Alnabru... ;) Hahaha, Hadde Honda laget og solgt noen biler med turbo så..... :) Prøvde du å lure noen i fella nå eller ? Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Honda har vel tdi og ;) :rolleyes: Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by eirikoo Ascona: Noe av grunnen til at turboen varte kort på de første 200SX S13 bilene var et feilkonstruert oljerør, som kokset igjen relativt fort. Med det røret byttet går de en god del lengre. Ok, da kan man jo kalle det elendig da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.