Gå til innhold

HASTER!!!!!!!!531 vs 530 topp????

Ranger emnet


COSNORGE

Anbefalte innlegg

Det ser du på støpenummeret på siden av toppen, det begynner på tusen etterfulgt av Eks. 530,531 osv.

thanks..

Da har nok jeg noe kjipt noe, 398 mener jeg det stod der :) men er jo bare en B23A..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok toppakningen på leiketøyet mitt her på Fredag så jeg må bytte den så fort som mulig.

 

Det jeg lurte på er om det lønner seg og sette på en standard 531 topp som jeg har liggende i stedet for den orginale 530 toppen, eller er det ikke noe forskjell på de orginalt??

 

Motorn det her er snakk om er en B230FT.

 

Noen som veit?? Kom med info her fort må bytte pakningen i morra for å rekke Rudskogen til helga, på forhånd ---> :thanks

hmm ser du sier d er snakk om en B230FT motor, så skal du bytte til 531 topp? d står vel org i en FT ?

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm ser du sier d er snakk om en B230FT motor, så skal du bytte til 531 topp? d står vel org i en FT ?

 

 

etter det j har fått med meg, så står ikke det orginalt på FT nei... på B230ET er det vel orginalt (med 531), men ikke på FT (der er det 530)...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

531 sitter kun på ET FX og hva f... den siste het for noe. Ble kun brukt fra 85-89 eller noe i den gata. Skal du ha grom kam så tar du din slitne A kam og punger ut 2700kr til Vidar Strand (VS Motor), da har du en skikkelig kam.

BTW: Noen som vil kjøpe en 531 topp av meg? får 2 stk fra sverige snart.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

531 sitter kun på ET FX og hva f... den siste het for noe. Ble kun brukt fra 85-89 eller noe i den gata. Skal du ha grom kam så tar du din slitne A kam og punger ut 2700kr til Vidar Strand (VS Motor), da har du en skikkelig kam.

BTW: Noen som vil kjøpe en 531 topp av meg? får 2 stk fra sverige snart.

 

Er nok levert seinere enn 89 også, jeg plukka min topp av en 91 mod. 945 med B230FB motor.

96 960 T5

06 ML320CDI AMG

02 A4 1.8 TQ S-line

// Gatebil Crew //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

531 toppen er nå montert å det ser ut til å fungere helt ok yodude

 

Har ikke hatt tid til å prøvekjøre, men nå står bilen på henger'n klar til Rudskogen, har med masse hjul så får håpe det funker greit :)

 

Reiser nedover for å rigge banen i dag!!

96 960 T5

06 ML320CDI AMG

02 A4 1.8 TQ S-line

// Gatebil Crew //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår