Gå til innhold

ENDELIG har jeg fått meg 240Turbo. Skandalen er et faktum! Demontering S.39

Ranger emnet


Naila

Anbefalte innlegg

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må si du har en feeeet og meget strøken 240 turbo!!

 

Ble nesten misunnelig jeg nå, hehe... Hvilken årsmodell er det?

 

 

Tusen takk :hello:

 

Er en 1986 modell, det "nye" karroseriet, dvs nye speil, bakluke etc.

 

SKAL prøve å få knipsa bilder i kveld av gromdelene:)

 

 

Var i dag og kjøpte Mobil 1 motorolje, samt Quaker State lsd olje og Mahle oljefilter fra Renault clio :p (må ha det for at det ikke skal ta borti downpipen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Oppdatering: Bilen har nå endelig få lagt nye mil bak seg, bremsene fungerer perfekt, kom seg etter overhaling av mastersylinder.

 

1031 diff brems bakakslingen fungerer utmerket, mye artigere å kjøre nå, betraktelig bedre kjøregenskaper!:)

 

Vannpumpa er tett og fin, eksosen henger bedre fast en noen gang og alt er i skjønneste orden:)

 

Bilder kommer!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: Bilen har nå endelig få lagt nye mil bak seg, bremsene fungerer perfekt, kom seg etter overhaling av mastersylinder.

 

1031 diff brems bakakslingen fungerer utmerket, mye artigere å kjøre nå, betraktelig bedre kjøregenskaper!:)

 

Vannpumpa er tett og fin, eksosen henger bedre fast en noen gang og alt er i skjønneste orden:)

 

Bilder kommer!:)

siden diffen er på plass regner jeg med at du ligge skambrett om dagene :) bruk vett,ligg bredt!

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Update: Måtte fikse eksosen nokk en gang, etter en kompis som skulle få prøve børsa tok nedi med eksosen, tok bilen på bokk, kappa av delen med frieksos, satt på ny skjøtedel, samt laga nye oppheng av stålband i samma slengen...

 

I tilleg har jeg byttet girkasse olje, castrol olje, av beste sort.... kassa ble litt bedre å sjalte med nå, til tross for at det er goe gamle seiglivet'e m45en! hehe den gjør veffal jobben sin, tåler juling:)

 

Ellers, har vært litt uheldig med driftinga, noe som har resultert i bulk på begge baksjermer + knust litt av hjørnet på ene baklykta...

Bestiller nye baklykter, av typen helvite, skal lakke lista mellom hver enkelt lykt-del i svart, også med røde pærer... tror det blir gromt på den lakktypen..

Ellers, får jeg retta opp bulkene og lakkert begge baksjermene opp igjenn...

 

Så bilen blir i praksis enda mer strøken, enn opprinnelig:)

 

Brom brom!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår