TurboPolo Skrevet Mars 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2003 Passer 1,6 blokken i 6n i en 86c med tanke på motorfester, og er denne lik den som sitter i golf 3?? Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Mars 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2003 Tenker du på 8V eller 16V?? tror ikke de er like i polo og golf da polo har "smallblock" Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrulf Skrevet Mars 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2003 hva skal du med den motoren der? er ikke den bare dårlig da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Mars 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2003 For å få få større slagvolum. tenker på motor prosjekt til neste år... må begynne tidlig. Tenkte på 8v motoren... Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Mars 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2003 Originally posted by nitewlkr Tenker du på 8V eller 16V?? tror ikke de er like i polo og golf da polo har "smallblock" Det var det jeg også tenkte, men golf 3 ble jo levert med 1,4 og det er vel samme blokken, eller er jeg helt på jorde... Min teori 1,4 og 1,6 lik blokk 1,8 og 2,0 lik blokk.. Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Mars 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2003 Originally posted by TurboPolo Det var det jeg også tenkte, men golf 3 ble jo levert med 1,4 og det er vel samme blokken, eller er jeg helt på jorde... Min teori 1,4 og 1,6 lik blokk 1,8 og 2,0 lik blokk.. 1,4 8V er jeg litt usikker på men vet at 1.6 8v ikke er like på golf og polo.1.4 16V 75hk tror jeg er lik i polo og golf 4 Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Frank har 1,6L 8v Polo blokk i sin cab. Bruker 86c motorfester og bunnpanne. Bare a skru inn. Med dobble Webere blir det ikke noe problemer med elektronikk heller Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Mars 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Men om jeg f, eks monterer topp fra enten NZ motoren eller PY, vil jeg da få problemer med kjølekanaler, eller er det bolt on og ut og kjør?? Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by TurboPolo Men om jeg f, eks monterer topp fra enten NZ motoren eller PY, vil jeg da få problemer med kjølekanaler, eller er det bolt on og ut og kjør?? Passer rett på med kanaler osv, MEN NZ og PY har forbrenningskammeret i stemplene, men 1,6L har det i toppen, så du får "litt" høy komp. Skal du kjøre med overladning bør du ha en spacer på ca 6-7 mm mellomm topp og blokk for å få ned komp. Mener (er ikke helt sikker på om du må modifisere noe) du kan bruke 1,6L topp med AEE innsug (Mpi) og Digifant/-jet sprut. Har i hvertfall sett en Polo med det i PVW Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Mars 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by Polo Classic Passer rett på med kanaler osv, MEN NZ og PY har forbrenningskammeret i stemplene, men 1,6L har det i toppen, så du får "litt" høy komp. Skal du kjøre med overladning bør du ha en spacer på ca 6-7 mm mellomm topp og blokk for å få ned komp. Mener (er ikke helt sikker på om du må modifisere noe) du kan bruke 1,6L topp med AEE innsug (Mpi) og Digifant/-jet sprut. Har i hvertfall sett en Polo med det i PVW Tenkte med overlading ja. hva vil "litt" høy komp si?? Er litt usikker på g60 lader, eller turbo.... Tror jeg må på Biltema å kjøpe Heynes bok til 6n, dette må det forskes litt på.. Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Tror jeg og Frank kom frem til at med NZ toppen så fikk jeg over 11,0:1 i komp med 1,6L blokk. G40 (PY) har 8,0:1. NZ og PY har samme str på "forbrenningskammeret" i toppen. Frank hadde over 12,5:1 med preppa MH topp. Stemplene må også modifiseres for at ventiler og stempler ikke skal krasje. Skal du ha større volum i G40 er nok en diesel veiv beste veien å gå. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Mars 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Har vært inne på tanken på diesel veiv ja, pololars holder jo på med det, koster visst en god del penger om en ikke gjør alt selv.... Får se om det dukker opp en 1,6 blokk, Nz topp har jeg liggende. Hadde jo vært gøy med sug også... Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 1,6L blokk, med NZ topp og modifserte stempler kan bli skikkelig moro. Frank hadde vel rundt 140 hk i sin, med portet topp, kam og dobble Weber 40 DCOE. Men ha jukset med NOS Fogger også. Den ble godkjent på biltilsynet som 1,3L :D Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Mars 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Har runar noe nytt pågang til sommeren eller er den som i fjor?? I tuskland er de jo helt gal etter gassere, fant en polo med 1,3 og 50mm webere.... drakk sikkert fint lite på mila! hehe Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by TurboPolo Har runar noe nytt pågang til sommeren eller er den som i fjor?? I tuskland er de jo helt gal etter gassere, fant en polo med 1,3 og 50mm webere.... drakk sikkert fint lite på mila! hehe Nye dyser og koble til lystgassen Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg