Gå til innhold

Motor i Polo

Ranger emnet


TurboPolo

Anbefalte innlegg

Originally posted by nitewlkr

Tenker du på 8V eller 16V??

tror ikke de er like i polo og golf da polo har "smallblock"

Det var det jeg også tenkte, men golf 3 ble jo levert med 1,4 og det er vel samme blokken, eller er jeg helt på jorde...

Min teori 1,4 og 1,6 lik blokk

1,8 og 2,0 lik blokk..

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Det var det jeg også tenkte, men golf 3 ble jo levert med 1,4 og det er vel samme blokken, eller er jeg helt på jorde...

Min teori 1,4 og 1,6 lik blokk

1,8 og 2,0 lik blokk..

 

1,4 8V er jeg litt usikker på men vet at 1.6 8v ikke er like på golf og polo.1.4 16V 75hk tror jeg er lik i polo og golf 4

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Men om jeg f, eks monterer topp fra enten NZ motoren eller PY, vil jeg da få problemer med kjølekanaler, eller er det bolt on og ut og kjør??

 

Passer rett på med kanaler osv, MEN NZ og PY har forbrenningskammeret i stemplene, men 1,6L har det i toppen, så du får "litt" høy komp. Skal du kjøre med overladning bør du ha en spacer på ca 6-7 mm mellomm topp og blokk for å få ned komp.

 

Mener (er ikke helt sikker på om du må modifisere noe) du kan bruke 1,6L topp med AEE innsug (Mpi) og Digifant/-jet sprut. Har i hvertfall sett en Polo med det i PVW

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Passer rett på med kanaler osv, MEN NZ og PY har forbrenningskammeret i stemplene, men 1,6L har det i toppen, så du får "litt" høy komp. Skal du kjøre med overladning bør du ha en spacer på ca 6-7 mm mellomm topp og blokk for å få ned komp.

 

Mener (er ikke helt sikker på om du må modifisere noe) du kan bruke 1,6L topp med AEE innsug (Mpi) og Digifant/-jet sprut. Har i hvertfall sett en Polo med det i PVW

Tenkte med overlading ja. hva vil "litt" høy komp si??

Er litt usikker på g60 lader, eller turbo....

Tror jeg må på Biltema å kjøpe Heynes bok til 6n, dette må det forskes litt på..

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg og Frank kom frem til at med NZ toppen så fikk jeg over 11,0:1 i komp med 1,6L blokk. G40 (PY) har 8,0:1. NZ og PY har samme str på "forbrenningskammeret" i toppen.

 

Frank hadde over 12,5:1 med preppa MH topp. Stemplene må også modifiseres for at ventiler og stempler ikke skal krasje.

 

Skal du ha større volum i G40 er nok en diesel veiv beste veien å gå.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,6L blokk, med NZ topp og modifserte stempler kan bli skikkelig moro. Frank hadde vel rundt 140 hk i sin, med portet topp, kam og dobble Weber 40 DCOE. Men ha jukset med NOS Fogger også.

 

Den ble godkjent på biltilsynet som 1,3L :D

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Har runar noe nytt pågang til sommeren eller er den som i fjor??

I tuskland er de jo helt gal etter gassere, fant en polo med 1,3 og 50mm webere.... drakk sikkert fint lite på mila! hehe

 

Nye dyser og koble til lystgassen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår