Gå til innhold

Buick Grand National vil ikke starte

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

En kompis av meg har kjøpt seg en Buick Grand National V6 med turbo. Han kjøpte bilen som et restaureringsobjekt fordi den ikke vil starte. Alt ser ut til å være bra, men det er ikke gnist på pluggene. Den siste eieren har aldri hatt start på den. Eieren før der byttet ut turboen og satte i en trimchip, og etter det fikk han ikke start på den. Ignitionmodulen og coilpakken er byttet ut. Cranksensoren er også byttet ut. Sikringer under dashbordet er bra. Hva kan være galt? I bagasjerommet fant vi en smeltet ignitionmodule, så den nye er nok satt i siden denne har smeltet. Noen som har forslag på hva man bør se etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være noe med den chipen siden alt skjedde etter den ble satt i! Har dere enda orginalchipen? Jeg tror nok jeg vil ha etterforsket dette før dere gjør så mye annet! Hva slags årsmodell er dette?

88 318i

x-88 520i

x-90-vectra 2000 16v

x-83golf gti 1,8

x-87 chevrolet monte carlo ss

x-83 fiesta(vinterbil)

x-84 Nissan Cherry GTT turbo

x-85 Opel Rekord 2,0s

x-79 Opel Ascona B 2,0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK! Jeg mistenker fortsatt chipen/ECUèn, spesiellt hvis den ikke har startet siden chipen ble montert!

88 318i

x-88 520i

x-90-vectra 2000 16v

x-83golf gti 1,8

x-87 chevrolet monte carlo ss

x-83 fiesta(vinterbil)

x-84 Nissan Cherry GTT turbo

x-85 Opel Rekord 2,0s

x-79 Opel Ascona B 2,0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med cam-sensoren ?

 

Her er i alle fall et feilsøkingsskjema : http://www.gnttype.org/techarea/maintenance/nostart.html

 

 

Det er vel kanskje ikke så mange som har erfaring med turbo Buick’er, men

prøv å post på en av de litt mer aktive Turbo Buick forumene f.eks

 

http://www.turbobuick.com/forums/

 

http://www.turbobuicks.com/forums/index.php

 

http://www.gnttype.org/forums/

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med cam-sensoren ?

 

 

Det er vel kanskje ikke så mange som har erfaring med turbo Buick’er, men

prøv å post på en av de litt mer aktive Turbo Buick forumene f.eks

 

Dessverre er det veldig få med erfaring med denne motoren her til lands, og det er nok derfor at crank sensor ikke var montert riktig. Ble tross alt byttet på ett av de mest anerkjente verkstedene i Trondheim. Så du skal ikke se helt bort i fra at også cam-sensoren ikke er riktig montert. Mitt beste tips er at dere kjøper inn "cam tool" fra USA til rundt $30 og justerer cam-sensor.

 

Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det gnist på pluggene? I "rekkefølge"? Hvis ja, vil jeg tro kamføleren er ok, da denne også trenger dette signalet pga flere coiler/"sekvensiell tenning".

 

Hva er det dysene mangler? Tenningsstrøm +, eller pulsingen (-) fra styreenheten? Mange av disse bilene hadde jo egen sikring til dysene, hvis det gjelder her... Men hvis de ikke blir pulset/jordet av ECM, er det noen VATS/startsperre på bilen?

 

Håper dere får orden på bilen, synes disse er dritkule jeg og ;)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem solved!! Grunnen til at det ikke kom pulser til dysene er at kamsensoren ikke snurrer, grunnen til at den ikke snurrer er at kammen ikke snurrer. Grunnen til at kammen ikke snurrer er at tannhjulet på kammen, som registerkjedet skal drive er ødelagt. Alle tennene på tannhjulet er nedslitte. Ellers så kjennes kammen fin ut. Den glir lett og støtstengene går opp og ned slik som de skal. Skal bestille nytt registersett nå, så får vi se om kjerra starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår