volvo264 Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 min holdt til bilen jekk i pressa..brukte flire sett med dekk, flaire motor fester og ein M46 girkasse..men aldri nåke meir bytting av kardang..rart at mellomakselen holdt.. var ein orginal 240 glt med grenrør og effektanlegg og filter..savner bilen mykje ja..aldri hatt ein so arti bil som den nei Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 så lenge man anser dekk som forbruksvare så er sperre fint det. Jeg fikk heller aldri prøvt dette om vinteren men har diffbrems nå og den slepper jo veldig lett så kan tenke meg at sperre må vere gøy.. muligens noe farlig etter landeveien på snø/is. men en fordel er at (med like dekk som er like mye slitt) så blir bilen veldig retningsstabil rett frem, litt slitsomt i sving da jeg ikke hadde servo og et knøttlite ratt. EDIT: BILDER ER IGJEN PÅ NETT. LIGGER I GALLERIET: SE I SIGNATUR! Mvh Jens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Det er jo klart at det er best med en "ordentlig" sperre, men sveisa fungere fint, men det tar på bilen en del ja, pessielt foringer og oppheng sjenerelt..... anbefaler og alle som skal gjøre dette og ta en bakaksling som alt er ødelakt og gjøre dette på... det ambefaler IKKE på en bakaksling som fungerer som det skal:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Har hatt esabsperre på to biler, en på sommer og en på vinter. Syns det er genialt med 100%, det er ikke så "farlig" som noen skal ha det til, heller tvert i mot. Har utrolig bra kontroll på sladdene (ikke skumle kontraer), kan kjøre utrolig hissig i svingene uten at ræva kommer fykende. Eneste som er dritt er dekkforbruk, og lavprofildekk. Hadde kjørt 6000km på esab da sommerhjula skulle på (215/40R16). Da var det noe dritt å snu, svinge skarpt osv. (hjulet hoppa), men på ballongdekk merker du ikke mye. Så da heiv jeg den av, men var aldri noen ulyder fra den, må si den var utrolig holdbar (Sveiste bare med MIG). Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Har hatt esabsperre på to biler, en på sommer og en på vinter.Syns det er genialt med 100%, det er ikke så "farlig" som noen skal ha det til, heller tvert i mot. Har utrolig bra kontroll på sladdene (ikke skumle kontraer), kan kjøre utrolig hissig i svingene uten at ræva kommer fykende. Eneste som er dritt er dekkforbruk, og lavprofildekk. Hadde kjørt 6000km på esab da sommerhjula skulle på (215/40R16). Da var det noe dritt å snu, svinge skarpt osv. (hjulet hoppa), men på ballongdekk merker du ikke mye. Så da heiv jeg den av, men var aldri noen ulyder fra den, må si den var utrolig holdbar (Sveiste bare med MIG). så sant så sant.. kontraen er jo den skumle. sladden kan du kontrollere men kontraen er ikke alltid like hyggelig å ha med å gjøre.. ta det fra en som veit det :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harek Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 det som er ganske viktig om 100% sperr skal holde er sveisen er god nok, reingjøring er viktig. både før og etter (olje, sveiseperler o.l.) er ein fordel å ta ut stikkakslingene, fordi når du sveiser i klokka vil akslingene bli varma opp og herdinga vil gå bort. Er kjekt med 100% sperre på 240:) Siter 1986 Volvo 240 2.3 Stv 1982 Volvo 360 2.3 Rcn u/2.4 1986 Volvo 360 2.3 Bilcross 1999 Hyundai Galloper 2.5 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PsychoSigV Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Sveisadiff er gøy å spinne donuts og burnouts, men ikke mere. Bilen blir helt udugelig å kjøre med.. I Svinger vrir bilen seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Når du skal sveise: Ta gode pauser, og bruk god tid, så du varmer opp diff/stikkaksler minst mulig. Da minker du sjansen for å ryke stikkakslene senere. Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 jeg kjørte på sveisa diff i 1år:) vanvittig artig og det holder faktisk mye.. 1år er mye på 100% az... men så etter ett år bytta jeg motor til noe litt værre +++så røyk stikk aksler (konklusjon) den er grei på orginal motor men utover det må noe annet til:) trenger ikke org motor en gang.. kverka ei sveisa sperre og ei m45 girkasse på en b21a jeg:driving Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Sveisadiff er gøy å spinne donuts og burnouts, men ikke mere. Bilen blir helt udugelig å kjøre med.. I Svinger vrir bilen seg. Jeg skjønner ikke åssen folk kan si det, jeg kjører med sveisa sperre til vanlig og det er ikke det minste problem, går også fint å kjøre hard. trenger ikke org motor en gang..kverka ei sveisa sperre og ei m45 girkasse på en b21a jeg:driving Tok du selve sveisa sperra eller akslingene ? Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 alt kan en si:)hehe akslingene og sveisen røyk Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 fant et bilde på nett av en som har sveisa diffen på en 240..ser sånn ut. Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Hel tråd med bilder og en howto her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147405&highlight=howto+sveise Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Jeg skjønner ikke åssen folk kan si det, jeg kjører med sveisa sperre til vanlig og det er ikke det minste problem, går også fint å kjøre hard. prøvde en 240 med sveisa sperre og den føltes det som gjrne ville rett fram i skarpe svinger.. var leit og kjøre.. sikkert du som er så vant til det.. eller kanskje man merker det mer/mindre hvis man har stive/myke dempere.. den jeg prøvde hadde gule just. koni med lesjøfors leste noe om og putte i bolter/muttere og sveise fast. en kamerat av meg driver med bilcross og hadde sveisa sperre med bolter osv.. men den røyk.. kommer ikke til med sveis overalt+ at boltene/skruene blir most.. så etter det legger han bare i masse sveis og har aldri mer ryki ei sperre.. er bilen hans jeg prøvde som jeg syntes var litt lei i svingene.. den bilen har gått HARDT og lenge med den sperra nå.. i sommer husker jeg at han faktisk hadde på noen "bilcrosshjul" bak en liten stund som var relativt klistrete, men det sa ikke pang.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Jeg skjønner ikke åssen folk kan si det, jeg kjører med sveisa sperre til vanlig og det er ikke det minste problem, går også fint å kjøre hard. prøvde en 240 med sveisa sperre og den føltes det som gjrne ville rett fram i skarpe svinger.. var leit og kjøre.. sikkert du som er så vant til det.. eller kanskje man merker det mer/mindre hvis man har stive/myke dempere.. den jeg prøvde hadde gule just. koni med lesjøfors leste noe om og putte i bolter/muttere og sveise fast. en kamerat av meg driver med bilcross og hadde sveisa sperre med bolter osv.. men den røyk.. kommer ikke til med sveis overalt+ at boltene/skruene blir most.. så etter det legger han bare i masse sveis og har aldri mer ryki ei sperre.. er bilen hans jeg prøvde som jeg syntes var litt lei i svingene.. den bilen har gått HARDT og lenge med den sperra nå.. i sommer husker jeg at han faktisk hadde på noen "bilcrosshjul" bak en liten stund som var relativt klistrete, men det sa ikke pang.. Det du skriver om han bilcross duden der er akkurat det vi gjør også... Å kjøre med sveisa er ikke det samme som å kjøre med vanlig sperre, men er bare en lett omvendig i kjørestilen det, men ja, bilen vil gjerne fram i svinger visst man feks har dårligere dekk framme, noe som ganske opplagt. Jeg er vant med det ja, men kjører jo også andre bilen som har vanlig sperre. Så lenge men er klar over at man har sveisa sperre og har normalt vett så er det ikke det minste problem... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.