Gå til innhold

Lakkering av baklykter

Ranger emnet


kwiib

Anbefalte innlegg

Det har jeg gjort på min '91 Audi 80. Det ble faktisk steinbra! Ser ikke forskjell fra de originale røde lyktene. Man må bare passe på å være nøye med maskering. Lyktene må være helt rene før man sprayer. Også er det bedre med flere tynne lag enn et tykt! :D

Følg med under lakkeringen hvordan nyansen står i forhold til de originale, så blir det så bra så!

Lykke til :D:D:D

*1991 Audi 80 1,8s - Solgt

*1982 Audi 100 2,2 5E - Stoppet :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lakkerte lykte på min forrige bil sorte... med lyktespray.. tok av hele lykten rengjorde godt osv.. å brukte god til på å få det jevnt.. men vil overhode ikke annbefale andre å bruke spray.. syns det ble skikkelig jalla.. :scared

ok på avstand å på bilder, men når man så på lyktene så de ikke ut så vasket de rene igjen...

på nåværende bil er lyktene lakkert av verksted (importbil) å dette ser da meget bra ut.. så ta heller kontakt med lakkverksted.. får et mye bedre resultat av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lakkerte lykte på min forrige bil sorte... med lyktespray.. tok av hele lykten rengjorde godt osv.. å brukte god til på å få det jevnt.. men vil overhode ikke annbefale andre å bruke spray.. syns det ble skikkelig jalla.. :scared

ok på avstand å på bilder, men når man så på lyktene så de ikke ut så vasket de rene igjen...

på nåværende bil er lyktene lakkert av verksted (importbil) å dette ser da meget bra ut.. så ta heller kontakt med lakkverksted.. får et mye bedre resultat av det

 

Du prøvde altså og tone(sote) lyktene dine? Rart, jeg bruke tone spray på baklyktene på både den gamle civicen og hiluxen min. Super bra resultat. På den siste bilen min, en Jeep, kjøpte jeg rød lykte spray på Torshov. Vasket lyktene med tynner, maskerte alt uten som blinklysene og sprayet på 3-4 lag med rød lykte spray. Det ble 100% perfekt! Ikke noe problem! men la det tørke bra mellom hvert lag, og stå i et 'støvfritt' lokale.

 

Her er bilde fra rød-toning av jeep lykter:

 

 

 

image_xj_rearlight.jpg

.

Hilsen Truls.

O 00 Audi TT Turbo Quattro 225C + X 97 Audi A4 Turbo S Quattro++ x 94 Jeep Cherokee V6 32"+ x 96 Honda Civic Hb 1.6 17"+ x 89 Toyota Hilux 2.5D 8" hev /35x14.5" hjul+++

x 86 Nissan Kingcab 2.5D 3" hev /33x12.5" hjul +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: [TT]... Quattro skrive med to tt'er :D

m'm m'm m'm

.

Hilsen Truls.

O 00 Audi TT Turbo Quattro 225C + X 97 Audi A4 Turbo S Quattro++ x 94 Jeep Cherokee V6 32"+ x 96 Honda Civic Hb 1.6 17"+ x 89 Toyota Hilux 2.5D 8" hev /35x14.5" hjul+++

x 86 Nissan Kingcab 2.5D 3" hev /33x12.5" hjul +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt klart sikker forskjell på hva folk mener er bra da.. å jeg er ikke den som er fornøyd før det ser ut som lyktene ble laget slik...

på nåværende bil kom lyktene lakkert fra statene.. å det må jeg si ble et meget mye finere resultat ja.. å utrolig pent når det ble polert.. (klarlakk utenpå)

så som sagt mine biler fremover vil bli levert lakkveksted om jeg skal sote eller farge lyktene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkerte en gang det hvite og oransje på med lyktespray på forden, blei helt rævva dårlig.

Fikk en lakkerer til å spraye hele lyktene en gang med vanlig lakk (bare litt farge i) blei skikkelig bra! :D Men blinka rødt da.. :(

320_cab_02.jpg

------------------------

Én gang 4wd, alltid 4wd!

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår