Gå til innhold

kwiib

Bruker
  • Innholdsteller

    90
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kwiib

  • Bursdag 11/12/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, Båt, Mc
  • Modell (eks S4)
    Golf Mk1 GTI
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1983
  • Yrke eller sivil status
    Lærling Mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    GTI 1,8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    FK senkesett 40/60mm. Simons effektanlegg. Jamex sportsratt. Chrome hovedlykter. Emblemfri grill. Grillist.

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Sandnes

kwiib's Achievements

  1. Skal visst ikke være seperat tenningsmodul på denne motoren ettersom det er motronic på den, så da blei det litt værre.
  2. Motoren starter helt fint når den er kald, og går helt reint. Når den begynner å bli varm får den en ujevn gange og fusker ved rask betjening av gasspedalen. Hvis jeg da stopper motoren er det ikke sjangs å få startet den igjen. Den får ikke gnist i det hele tatt når jeg kinner (varm motor). Har prøvd med ny coil uten hell. Noen som har noen tips til meg? (Har fått et tips om tenningsmodul?) Haster...!
  3. Hei. Jeg er interessert. Skal hente en bil i mårra. Må bare sjekke hva som står i den.
  4. Bør vel ikke være allverdens jobb å få fikset noe sånt uansett. Du sier det er en bil som trenger pleie? Pleier det å skje mye galt med dem?
  5. Gammel tråd dette her, men tenkte jeg kunne se om det fortsatt var liv i den. Skal selge bilen min nå og spare opp litt penger til neste år, for så å kjøpe ny bil antakelig. Har alltid hatt sans for Delta Integrale og lurer på litt ting. Har lest og lært litt av det over. Var litt usikker på hvilken utgave som er best å satse på, men jeg regner med det er 16V som er mest populær!? Pleier disse bilene å ruste noe særlig i gulvet og kanaler? Er de vanskelige å trimme? Regner med understellet og drivverk tåler en trøkk og hardkjøring i og med at det er en "rally" bil :) Eller? Er bilene vanskelige å skru på? Hvis det er noe ellers å tilføye om ting som bør skjekkes før evt. kjøp så bare skrik ut!
  6. Noen som har lyst å prøve seg på min Audi Coupe? Etter sommeren skal den lakkeres helt ned, altså det som er svart på fangerene og sidene skal lakkeres hvitt, UTENOM de nederste listene på dørene. De skal forbli svarte. Noen som kunne tenke seg å modde dette så kan jeg se hvordan det blir på min bil? Ellers er det bare kjekt om dere prøver på andre modds og :thumb
  7. kwiib

    Kat-erstatter?

    Noen som vet om plasser det er å få kjøpt erstatter til katalysatoren? Hadde planer om å sveise å fikse det selv, men ettersom jeg skal bygge nytt eksosanlegg etterhvert, så er det jo greit å ha det skikkelig.
  8. Passer girkassa fra 5cyl NG motoren på en S2 motor?
  9. Satt å lurte litt på hvordan en supercharger (kompressor) ville vært vs. en turbo. Har hørt at man kan få rimelig mye effekt utav en kompressor i likhet med turboen, fra en som har drevet med trimming. Hva mener dere? Hvor mye kan man ta ut av en kompressor? Hadde vært stilig med noe som ikke alle andre har, og er kanskje letter å montere o.l... Kom med innspill! ;)
  10. Orange er ikke mye fint nei. Blinker fortsatt orange selv om jeg har lakkert de røde. Det som er ulovlig ved lakkering av lyktene er hvis du lakkerer såpass mye (ofte hvis du soter de svarte) at refleks forsvinner. Lyktene mine er nå helt røde, men refleksen er det fortsatt. Ser ofte biler som kommer på eu-kontroll med sota lykter, men som har små reflkes under lykta o.l. for da er det lovlig visstnok.
  11. Da var lyktene lakkert :) Blei ganske bra etter min mening. Skal få inn noen bilder i løpet av morgendagen hvis jeg ikke glemmer det :p
  12. Takk takk :) Fått gjort litt mer med den nå. Skal lakkeres helt ned i løpet av sommeren og :)
  13. Da fant jeg ut av nesten alt :p 2 brudd i plusskretsen til lampene, fikk lodda dem og det blei lys igjen og turtelleren våkna til liv. Eneste som er nå, er ladelampa som forstatt ikke funker, bremseindikator lyset og templyset, + at "alarm" lyden for høy temp går når jeg har tenninga på. Mulignes noe å gjøre med lampa ikke fungerer.. Har 12V på begge sider av ladepæra, så mulig det er et brudd her og en plass, hadde dårlig tid så fikk ikke sjekka det. Skal nok få orden på alt til slutt :)
  14. Tusen takk for svar. Får sjekke dette i mårra da :)
  15. For en stund siden slutta nesten alle indikatorene i instrumentet å lyse. Dvs. lys for bremser, temp, olje, abs og alle de andre utenom lyset for fjernlys. Siden ladelampa ikke lyser lader ikke dynamoen før jeg får rusa opp turtallet, så dette er litt kjipt hvis bilen har stått for lenge og magnetismen i dynamoen har gått vekk. Har prøvd å bytte pærer, men dette fungerer ikke :( Lurte på om det kanskje var en felles ledning eller kontakt til alle disse indikatorene som ikke hadde kontakt eler fikk strøm... Turtellern fungere heller ikke, men det skjedde rett før dette problemet. Noen som kan hjelpe meg? Takker og bukker for alle svar og forslag :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår