Gå til innhold

Lakkere småflekker med arcanol, bengalack?

Ranger emnet


Javel

Anbefalte innlegg

Lurer litt på dette. Noen tipset meg en gang i tiden, om at Arcanol rusthindrende grunning var bra også på bil.
Bil er ikke nevnt på boksene, men metall, sykler osv.
Er det noe i veien for å bruke det på bil, noe som gjør at det bør frarådes?

Her er det snakk om litt eldre bil, og ikke så nøye synsmessig. Og så er der bengalack som tilsvarer omtrent bilens farge. Tenker at det kan være hendig å bruke, og holdbart?

Hva med den grunningen som heter "rett på rust"? (se bilder). Der er tre sorter. hvit, sort og base blank.
Hva er motargumenter mot å bruke slik på bil, noen synspunkter?

arcanol_01.thumb.jpg.7a835ac266b7877223e1d27d840d6bd2.jpg

arcanol_02.thumb.jpg.08c4cf4c742a6abe03e03e7e3ef80ea1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange år med diverse biler så har jeg jo vært borti rust, da spesielt på japanske biler. Har gjerne prøvd det meste av produkter og min erfaring er at dersom du allerede har rust så er det ingen mirakelmidler som varer. Rust må fjernes og behandles før man har på f.eks. Bengalack e.l. Av alle mirakelprodukter jeg har prøvd så er det en klar vinner, Chelade (Can Trust tidligere). Fjernes all løs rust og behandle med Chelade, deretter minst to lag med tett lakk, så varer det lenger enn det meste annet. Det beste er selvsagt sandblåsing til rent metall, grunning og lakk. 

Arcanol og Bengalack er gode greier men ikke direkte på rust, som dekke over forbehandling er de ok. Resultatet etter slik flekking blir gjerne lite lekkert, men er det kosmetiske uten betydning så kjør på. Bengalack er mye enklere å få fint enn Arcanol, men du trenger flere strøk da hvert strøk blir veldig tynt. Brukes lakkrulle så kan resultatet faktisk bli temmelig bra. 

 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår