Gå til innhold

Audisåklart

Bruker
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Audisåklart

  • Bursdag 12/20/1983

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, pistolskyting
  • Modell (eks S4)
    100
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1982
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    2,2
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Hehe... NOP!

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.stud.aft.hist.no/~kristibr
  • Bosted
    Trondheim

Audisåklart's Achievements

  1. Har sett noen få til under 50k, men de har som regel gått langt og/eller er herpa. :( Er ikke sååå glad i avant-utgaven av C3. Men det blir nok en C4. Sikkert sedan. 5er-motoren er konge! Hadde det før, og nå begynner jeg å savne godlyden av den... :D
  2. Jeg er offisielt på utkikk etter "ny" Audi. Vil gjerne ha en Audi 100 C4, altså fra '91 og utover. Jeg kan ikke legge i mer enn max 50k, og har kikket litt rundt på nettet. 2,0 er IKKE aktuelt. Men 2,3'en er grei. Mange vil ha mye mer enn hva de er verdt, menmen... Har sett et par avanter men 2,8 V6-motoren på 174hk. En slik hadd vært noe for meg, men mange av disse har gått ganske langt, opp mot 300.000. Hvordan er det egentlig med disse motorene? Har de lang levetid, eller bør man styre unna de som har gått langt. Denne er fristende, men jeg har ikke sååå mye peiling på 2,8: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=725530 Jeg regner med det mangler en null i km.stand... Håper noenkan opplyse meg litt om disse bilene, både med tanke på typiske svakheter, og hva som eventuelt er ekstra dyrt å fixe... Hvordan er bensinforbruket på disse? Jeg lurer garntert på myyyye mer, men kommer ikke på mer i farten...
  3. Ja, det var det jeg gjorde. Brukte mye avispapir, slik at jeg ikke sølte på resten av bilen. Det er vel egentlig anbefalt å ta av lyktene, men jeg orket ikke å skru de av bare for det. Det blir bra så lenge du påfører flere tynne lag.
  4. Det har jeg gjort på min '91 Audi 80. Det ble faktisk steinbra! Ser ikke forskjell fra de originale røde lyktene. Man må bare passe på å være nøye med maskering. Lyktene må være helt rene før man sprayer. Også er det bedre med flere tynne lag enn et tykt! :D Følg med under lakkeringen hvordan nyansen står i forhold til de originale, så blir det så bra så! Lykke til :D:D:D
  5. Jeg har en '91 Audi 80 1,8S. I høst plagdes jeg med at tempen ikke ble høyere enn 70-80 grader. SKiftet da ut termostaten, og den ble normal. Tempen ble da liggende på rundt 90 grader fram til nå. Den lak en del kjølevæske, så jeg skiftet ut en flens som hadde sprukket. Nå nå alt er tett, blir tempen gal når jeg kjører! Om bilen står på tomgang ligger den rundt 90 grader, men når jeg kjører jevnt med normalt turtall (1500-2000) går den opp i 105 grader. Jeg mister da all varme i kupéen, og når jeg stopper for å se under panseret, har den kvittet seg med kjølevæske fra trykktoppa. Dette fører til at nivået etter hvert kommer under minimum, og jeg må stadig fylle på bare for at det spruter ut igjen. Jeg har netttopp skiftet termostat igjen, men det hjalp ingenting. De to siste termostatene var 92-graders. Jeg har i ettertid funnet ut at disse var "vinter-termostater", mens 87-graderen er "sommer-termostat". Ser mørkt på å bytte termostat nok en gang. Det er ikke spesielt morsomt... Hva kan problemet være? Tempen blir som regel høy når motoren må jobbe litt på forholdsvi lavt turtall, feks motbakker o.l. Håper noen kan hjelpe meg, til tross for laaaaaangt innlegg :)
  6. Hehe... Jeg brente meg sykt stygt på ikke å slippe ut trykket først sist fredag! Måtte til doktern og greier. Sitter nå med Lasse Uppmann-arm, og har pain! :)
  7. Jeg har behov for nytt speil på venstre side, da en passatkjører kom på at han ville ligge i mitt kjøre felt og kjøre av mitt speil. Eller det som for av va selve speilglasset og en del av speilhuset. Om noen har komplett manuelt justerbart speil til min bil, er jeg interessert i å kjøpe det til en billig penge. Farge er ikke så viktig, for det må nok uansett lakkeres i bilens farge. Speil som passer er (tror jeg) Audi 80, 1987 til 1995 og Audi 90 fra 87.
  8. Her om dagen var det en luring i motsatt kjørefelt som kom på at han ville ligge i mitt felt. Dette var i 80-sonen med dårlig sikt, hvilket resulterte i at speilene våre kolliderte, og jeg mistet speilglasset og en del av speilhuset. Den jæ&%¤#la id/&%ten stoppet heller ikke. Viste ikke tegn til å bremse engang... Så om noen har et slikt speil liggende, er jeg interessert i å kjøpe dette til en billig penge. Det er naturlig nok et venstrespeil det er snakk om, mekanisk justerbart. Fargen har ikke så mye å si, da det mest sannsynlig på lakkeres uansett. Fargen på bilen er tornado rød. Gjerne i Trondheimsområdet! Speil som passer er vel ca fra 1987 til 1995... mvh Audisåklart...
  9. Slik som jeg har forstått det, må man bytte panser, lykter, midtre låseplate og list under lyktene... Muligens noe mer..?
  10. Er ikke 100% sikker på hvordan det er på A4, men på min Audi 80 er ikke delene sveiset sammen. Men de sitter som om de skulle være det. Om man vil skifte ut den bakre demperen, er det ofte man må kappe av røret. Det er viktig å ta riktige mål først... Vi prates! :)
  11. E itj d sjølveste troppsass?? Dæggern, d va læng sia sist! Vart d så du kjøpt dæ A4 altså? Fornufti vil æ sei! :) Har du nå bilda av den, kanskje?? Du kan jo kost på en del, å skift ut hele eksosanlegge t sporteksos. Da vil du jo få litt finere lyd i tillegg t fine enderør. Et billigere alternativ vil vær å skift ut den bakre lyddemperen. D e itj spesielt vanskeli om d e go plass. E ikke sikker på koss d e på A4en, men... D vil kost rundtom 1000-lappen. Det billigste alternativet e å skift ut kun enderøret. Koste ikke mye, men d vil (etter min smak) ikke bli spesielt fint! Lykke t videre me A4'en din. Hilsen din Vognfører på 411
  12. Jeg ver redd for at det kostet meg en formue bare for å få en diagnose på verksted, men om det er som du sier at det ikke koster meg en krone å gjøre dette hos et Audi-verksted, kommer jeg til å gjøre det. Jeg er fornøyd med bra svar! :D
  13. Jeg har i det siste begynt å irritere meg mer og mer over at bilen min slarker, og nå skal feilen(e) utbedres. Men jeg er litt usikker på hvor jeg skal starte, og håper noen er på forumet kan dele sine erfaringer. Bilen det er snakk om er en 1991 Audi 80 1,8s. Når jeg kjører rolig forover i første gir og slipper gassen brått, rykker det, etter min mening, unormalt mye i bilen. Det er slik i alle gir, men det merkes best i 1. Det er litt vanskelig å forklare eksakt, men jeg håper det jeg uttrykker meg klart nok. Det kommer også en liten "kakke-lyd" i det motoren får tak igjen. For det virker litt som om det er dødgang mellom når motoren drar bilen og når den bremser den. Om bilen står i gir uten at motoren går, kan jeg rugge bilen fram og tilbake vél mye. Dette begynner å irritere meg grusomt. Hva må jeg skifte, er dette vanskelig å utføre selv, og vil det bli kostbart? Et annet problem jeg har med bilen, er at den rister av og til idet jeg slipper clutchen, altså når jeg tar løst. Jeg kjenner bilen vibrerer, for så å være "normal" så fort clutchen er sluppet helt ut. Håper noen kan komme med noen råtips. mvh Audisåklart
  14. Audisåklart

    Kaldt

    Jeg har en '91 mod Audi 80 1,8S. Når den går på tomgang og motoren er driftsvarm, blåser det ikke spesielt varmt. Men når jeg kjører er den mer normal. Jeg har nylig skiftet termostat og kjølevæske. Det hender også at jeg hører kjølevæsken "renner" i vifteanlegget ved ca 2000-3000 rpm. Mystisk... Altså, kjølevæsken renner ikke inni vifteanlegget, men jeg hører lyden derifra. Akkurat som det er luft i slangene....
  15. Hehe... Nå har du drekki maling ja, 230. :) Sier det bare: http://www.hejbilist.nu
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår