Gå til innhold

Per Eklund med ny Rally-Cross bil

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Adel Wiggins slangeklemmer! Første gangen jeg har sett noen andre enn hardcore Amerikanske dragracere bruke dem. De fungerer omentrent som V-band-klemmer i prinsippet.

 

Det er jo grom bil da. Lagd av råe motorbyggere.

Så dem bruker nokkk det beste av det beste ja, kjenner jeg dem rett :)

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er de røra som går ut av alle manifoldgrenene rett etter blokka??? De som samles i en og peker mot fronten av bilen??? wastegaten sitter jo i andre ende...

Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik).

HOLD DERE UNNA DET STEDET!

x Bmw 318i cab 91mod

x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden)

x Saab 900i 90 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de rørene har noe å gjøre med responssystemet? EGR (Exhaust Gas Recirculation; resirkulering av eksos for å få ned utslipp) er det iallefall ikke!

 

Ja, kanskje de rett og slett pumper ekstra trykk i eksosen på lave turtall? Interessant!

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er de røra som går ut av alle manifoldgrenene rett etter blokka??? De som samles i en og peker mot fronten av bilen??? wastegaten sitter jo i andre ende...

 

Sitter en høytempratur ventil i andre enden av de røra og den forsyner eksosen med oksygen når gass spjeldet er stengt, dermed kan man brenne mye fuel i turboen og holde HØYT ladetrykk uten å gi gass.

 

En avansert variant av antilag er kortversjonen altså!

 

En annen fiffig detalj er det settet med fjærer som sitter på innsuget, dette er en "blow off valve" åpner ved et fastsatt trykk slik at om f.eks en trigger skulle svikte og tenning blir feil, så slipper man å sprenge innsuget! Elelr hvis wastegaten svikter så får man aldri uklontrollert overlading, for da åpner denne ventilen -kjekt!

 

Og de slangeklemmene har nok vært brukt i norsk rallycross de siste 10 åra så det er ikke noe nytt..! ;-)

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen fiffig detalj er det settet med fjærer som sitter på innsuget, dette er en "blow off valve" åpner ved et fastsatt trykk slik at om f.eks en trigger skulle svikte og tenning blir feil, så slipper man å sprenge innsuget! Elelr hvis wastegaten svikter så får man aldri uklontrollert overlading, for da åpner denne ventilen -kjekt!

 

Det er dette jeg velger å kalle en slags popoff-ventil. Blow off blir jo mest brukt om "dump". Kanskje det er like feil som å si påppåff om dumpventilen?

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å håpe at han ikke får hjertesvikt når han kjører den da.

 

mannen må jo være 100 snart?!

 

Han er 58 år hvis jeg ikke tar helt feil :) så godt over halveis til 100 ;)

Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik).

HOLD DERE UNNA DET STEDET!

x Bmw 318i cab 91mod

x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden)

x Saab 900i 90 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette jeg velger å kalle en slags popoff-ventil. Blow off blir jo mest brukt om "dump". Kanskje det er like feil som å si påppåff om dumpventilen?

 

Takker så meget for at du rettet opp den feilen fra min side...! ;-)

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så meget for at du rettet opp den feilen fra min side...! ;-)

 

 

*Sniff, sniff.* *Sniff.* Synes jaggu jeg lukter litt sarkasme. *Sniff.* Jo, det må være det.

 

Var ikke meningen å støte deg på noe vis.

Var jo bare et enkelt sp.mål om det var dette som var blow off, når det er dette jeg mener er en pop off.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sniff, sniff.* *Sniff.* Synes jaggu jeg lukter litt sarkasme. *Sniff.* Jo, det må være det.

 

Var ikke meningen å støte deg på noe vis.

Var jo bare et enkelt sp.mål om det var dette som var blow off, når det er dette jeg mener er en pop off.

 

hehehe, ingen skade skjedd! du hadde rett, jeg hadde feil(evt var litt rask på avtekkern og gadd ikke rette det...)

 

Vet jo utmerket godt forskjellen på de to tingene! :-)

 

 

Forresten en grom saab dette her!!!

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter en høytempratur ventil i andre enden av de røra og den forsyner eksosen med oksygen når gass spjeldet er stengt, dermed kan man brenne mye fuel i turboen og holde HØYT ladetrykk uten å gi gass.

 

En avansert variant av antilag er kortversjonen altså!

 

Det sitter orginalt på min 94 mod Celica GT-4 Gr.p A jo :D

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår