Gå til innhold

Hva skal jeg Bruke?

Ranger emnet


Brille2k

Anbefalte innlegg

Da tror jeg faktisk att jeg skal utforske litt mere med sveiseapparatet jeg ikke har hehe hva slaks apparat bør man bruke da?

Sparkel på en bil hører jo egentlig ikke hjemme da hehe det er i allefall min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke sveiser hullene igjenn, så vil det ikke bli bra når lakken kommer på, fordi den synker gjennom sparklet, og du får markerte områder med marginalt forskjellig struktur i lakken. Du vil se alle hullene tvers gjennom lakken.... Nytter ikke å polere..... litt sparkel må du bruke for å få det slett, men IKKE bruk sparkel for å tette hullene!

 

Ikke sveis så jævla varmt da det vil fremkalle rust med tiden, og få på en skikkelig sveisegrunning på begge sider etterpå yodude

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fjernet hullene på mine 90 dører, så pusset jeg først på for/baksiden av hullene med grovt pussepapir (80). Deretter la jeg glassfiber sparkel på innsiden. På forsiden sparklet jeg med PP100, passet på å dra sparkelet litt utover. Det som er ganske viktig når du skal pusse over hullene er at du bruker en (gjerne) lang pusseklosse, viktigeste dog at du bruker pusseklosse i det hele tatt.

 

Etter nøye saumfaring etter lakkering klarte jeg å skimte profilen etter et hull, men ellers så det meget bra ut. Har ikke forandret seg noe i ettertid heller. Ligger noen bilder på tråden min fra da jeg gjorde dette..

 

Joakim

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår