Gå til innhold

Hvor mye peng for grei sub og forsterker?

Ranger emnet


Kaksa

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veit ikkje om eg kommer til å kjøpe meg frontsett enda.

Er ganske kurant lyd i dei høytallerane som er der no.

Og forsterkeren i cdspilleren er 4x60w, så den held ei lita stund enda.. :P

*husker ikkje om sub-out på cd-spilleren var mono eller stereo*

Men det skal eg finne ut i løpet av dagen.

 

 

jeg ville ikke kjørt frontsett på cd spiller og sub på forsterker.

 

Kjør heller da de front høyttalera du har på front kanalene på 4 kanals forsterker, og bak kanalene brokobblet til sub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg vet at dette er litt OT men siden dette handlet om forsterker og sånn så skriver jeg det her, gidder ikke å starte ny tråd.

 

Er det noen som vet hvor mye denne forsterkeren gir i 4 ohm mono?

Xstream XTA 480.2

 

Mvh Reflex

__--Pioneer-Black Maxx-Magnat-Oxygen Audio-Crunch--__

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg vet at dette er litt OT men siden dette handlet om forsterker og sånn så skriver jeg det her, gidder ikke å starte ny tråd.

 

Er det noen som vet hvor mye denne forsterkeren gir i 4 ohm mono?

Xstream XTA 480.2

 

Mvh Reflex

 

480watt.

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ikke kjørt frontsett på cd spiller og sub på forsterker.

 

Kjør heller da de front høyttalera du har på front kanalene på 4 kanals forsterker, og bak kanalene brokobblet til sub.

 

 

siden han sier han har en ganske god spiller, og ikke har tenkt å bruke skjorta på annlegg så vill vell det funke greit vill nå jeg tro... men om han skulle ha satsa litt mer er det annbefalt med monoblokk eller en brokobla 2 kanaler til subben og en 4kanaler til frontsett og eventuelt 6x9 eller komp sett bak..

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golfe2: heilt rett, var den tankegangen eg hadde. Først sub, so eventuelt kjøpe en fire-kanaler for høytallerene.

 

Men er dynabel ok sub/forsterker?

Om eg strekker meg til 6.000.-, og vil ha 2x12" da? Kva anbefaler dere då?

*er i villrede*

 

har hatt dynabell og var overasket imponert over den hadde en dynabell 2kanaler på en autostudio x12r subb kondiss og turtall på 2000o/m i golfen og spillte 140,5 db på spl konkuranse. en kompiss av meg i spjelkavika solgte dynabell, spl, swiss, lightning audi osv.. tidligere men vet ikke om han driver med det enda.. da bygde vi kasse etter mål med en grei subb, forsterker og kabler for ca 5500,-men har ikke snakka med han på en stund.. kan høre så skriver jeg på tråden eller en pm til deg.. og spjelkavika er ikke langt fra deg..

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det han bilstereo-kisen under Santo du tenker på?

Lurte på å stikke innover dit etter eksamen imorga, skal ha bilen til byen skjønner du, berre for å høre kva han har å sei til godt :p

 

 

var ikke han jeg mente.. men han har god peiling han også. kan sikkert komme fram til noe rimlig og bra mend han også..

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var eg i byen og besøkte bildeler og NoName.

 

Hos bildeler fikk eg tilbud på:

 

Pioneer 12" sub TS-W3004SPL

og

Pioneer 1000w(maks) digital forsterker (GM-D510M)

 

Desse to skulle eg samla få for 5200, men det var kun det han hadde inne på lager no.

 

 

 

Hos Noname fikk eg tilbud på:

Rockford Fosgate 12" sub, R312D4 (Punch -p3)

 

JBL forsterker GTO601.1

 

Dette skulle eg få for 5605.-

 

+da eventuelt kabler for 600kr...

 

Kva trur dere om desse tilbuda?

 

Møtte også på ein bekjent som skulle selge ein dynabel 9412 m/20liters kasse for 1700.. (Nesten ikkje brukt sa han.. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden han sier han har en ganske god spiller, og ikke har tenkt å bruke skjorta på annlegg så vill vell det funke greit vill nå jeg tro... men om han skulle ha satsa litt mer er det annbefalt med monoblokk eller en brokobla 2 kanaler til subben og en 4kanaler til frontsett og eventuelt 6x9 eller komp sett bak..

 

 

Det vil klart funke, men om han likevell skal kjøpe en 4 kanaler så ville jeg brukt den til front også.

 

Og den 4 kanals Dynabelen jeg nevnte er ganske bra til prisen, har prøvd dyrere PG med dårligere resultatt på samme sett høyttalere. (kanskje litt med min lyd smak å gjøre)

 

Men han kunne også valgt en 2 kanals Dynabel og kjørt 2 stk 12" av den jeg nevnte, for den 2 kanaleren gir jo 170W per kanal, og det er tilstrekkelig til disse subbene. (kan faktisk koble bassen i stereo om det er ønskelig)

 

Men jeg vil anta at front høyttalera vil spille litt lavt om du ikke justerer ned forsterkeren en del.

Men det kan jo gi en god begynnelse, så han kan kjøpe front sett senere og mono forsterker til subb senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår