Gå til innhold

Når ryker girkassa ?

Ranger emnet


240ft

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har m40 kasse i 145'en min, har hørt snakk til at den tåler 160-170hk.

 

Leste en plass at det var en som hadde en Amazon med 165 hk og m40 kasse.

 

Nor han tok piruetter på tørr asfalt kunne kassa sprikke, han hadde ødelagt flere m 40 kasser slik. Var bilcross bil.

 

Finnes også m41, 4tr med overdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den 8'ende sprengte M47 girkassa i bilen min nå.

Ligger ganske mye bredt rundforbi, og ødela den siste kassa etter jeg brant opp 5 dekk på Revebanen.

 

Konklusjon: M47 tåler minimalt med "herjing/"burning", er en ganske så svak girkasse i utgangspunktet, og liker enda mindre 200+ hk og drifting.

Har nå gått til anskaffelse av nye motor og M90H girkasse. For se hvor lenge det varer notin .

 

Jeg ville anbefalt M90 om du skal ha en noelunde "billig" og sterk girkasse.

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha hatt ei kasse te min 740 turbo 86 mod...

Skal sette i chip og stille opp trykket og da kunne jeg kansje tenke meg ei anna kasse... Noen som har non meninger om hvilken kasse jeg bør velge og hvilke modifikasjoner jeg må gjøre for å få han inn? Er det andre svake ledd untatt kløtsj og råder? Hvilken sperre aksel vil dere anbefale 1031, 1041....?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også vært fint om dere kunne tipse meg om plasser de kunne ha gearkasser osv rimelig! Er også ute etter et B230FT gren!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha hatt ei kasse te min 740 turbo 86 mod...

Skal sette i chip og stille opp trykket og da kunne jeg kansje tenke meg ei anna kasse... Noen som har non meninger om hvilken kasse jeg bør velge og hvilke modifikasjoner jeg må gjøre for å få han inn? Er det andre svake ledd untatt kløtsj og råder? Hvilken sperre aksel vil dere anbefale 1031, 1041....?

 

Letteste oppgraderinga di er m90 kasse, passer mye lettere i 740 enn 240.

1031 osv angir ikke om det er sperre.

1031 akslinger kan fås i mange utvekslinger både med og uten sperre.

Har du litt penger å bruke, så er det beste egentlig å bygge om den du allerede har (som er en 1031).

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører nå med M45 kasse og det funker fint. Men vil gjerne har et 5. gir nå man er på motorveien.

 

Kanskje det blir en Getrag...

 

Til Svenn-Are: Har du prøvd å akselerere fort med bra giring ?

 

sats på en getrag du,da har du holdbar boks i massevis..

Hadde flaks en gang selv å kjøpte en 5trinns for 1000kr på skrot og

en annen 5trinns for 200kr privat,tilog med på samme dag..

Så det trenger ikke å koste så mye :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår