Gå til innhold

Problem: Stemplene butter når de er på topp på 16v turbo!??!

Ranger emnet


Danna

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Antageligvis må vi dreie ned plass til ventilene i stemplene ja..æsj, da må jeg ha ny toppakning og sånn også da jo..kjett..Håper det er en lettere løsning men..

hehe, hva mente du med at det er barskt å dreie ned plass til ventilene ? :)

 

 

Selvfølgelig er det barskt med ventil lommer. :cool: thumpsup

ventillommer.jpg

 

Et alternativ er kanskje å bytte til orginale kammer, hvis det skal være enkelt og ikke koste noe.

Det kan kanskje bli en nødvendighet med kambytte uansett hvis det sitter sinte sugemotor-kammer i den?

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Prøvd å ta ut kammene enda eller?

Stempla var fra S2, hva med rådene? Syns jeg har hørt at S2 blokkene er noe høyere, sånn at de har litt lengre råder; hvis du da tar de stemplene og setter på kortere råder kan stempelskjørtene ta borti motvektene på veiva... Hvis du har bytta råder; er disse for store i storenden?

(er litt usikker på de faktaene om blokka)

 

Ville nok satt større penger på at de tok i ventilene, men det finner du jo fort ut ved å ta ut kammene og vri motoren... Butter det enda ville jeg sjekka grundig med det du evt. har bytta i bånndelen på blokka, så ikke noe der går borti, hjelper ikke må nok toppen av igjen, se etter merker i stempla, er de nye/blanke kan det hende du ser det. En mulighet er jo at blokka har blitt planslipt en gang eller to, og at stempla tar i selve toppen (er ikke dette closed chamber topper?)

Modell-leire er ofte fint å måle klaringer med.

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Prøvd å ta ut kammene enda eller?

Stempla var fra S2, hva med rådene? Syns jeg har hørt at S2 blokkene er noe høyere, sånn at de har litt lengre råder; hvis du da tar de stemplene og setter på kortere råder kan stempelskjørtene ta borti motvektene på veiva... Hvis du har bytta råder; er disse for store i storenden?

(er litt usikker på de faktaene om blokka)

 

Ville nok satt større penger på at de tok i ventilene, men det finner du jo fort ut ved å ta ut kammene og vri motoren... Butter det enda ville jeg sjekka grundig med det du evt. har bytta i bånndelen på blokka, så ikke noe der går borti, hjelper ikke må nok toppen av igjen, se etter merker i stempla, er de nye/blanke kan det hende du ser det. En mulighet er jo at blokka har blitt planslipt en gang eller to, og at stempla tar i selve toppen (er ikke dette closed chamber topper?)

Modell-leire er ofte fint å måle klaringer med.

 

Har ikke tatt ut kammene enda, men det gjøres i ettermiddag :) Usikker på om S2 blokkene er høyere, men er rimelig sikker på at man kan bruke både stemplene og rådene sammen.

 

De tar nok borti ventilene, for vi får dratt rundt motoren uten toppen, så det er ikke i bånn det butter.

Finner ut mer i løpet av ettermiddag/kvelden :)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det begynner jo å hjelpe da. Hvis du ikke klarer å se hvor det butter med "det blotte øye" er er tips fremdeles å lage pølser av modell-leire og sette på stempla (stemplet siden du ikke får vridd rundt motoren), skru på toppen og forsiktig vri til det butter. Plukk av toppen og du ser hvor problemet er. Det som er verre er å måle hvor mye som evt. må freses ut. Enten la en proff gjøre det, eller så må du vel lage en anordning (finnes sikkert å få kjøpt også) som kan klemme ned ventilen og måle ved hvilket løft det stopper.

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår