Gå til innhold

Starter til Golf G60 - er min gåen???

Ranger emnet


thojen

Anbefalte innlegg

Har trøbbel med starteren, den slår ikke inn når jeg vrir på tenningen. Av og til klikker det litt i den, men fremdeles uten at den slår inn. En kompis kom med tipset om å banke på den med en hammer mens en person vrir om tenningen. Dette funker fint, jeg får start ved å bruke denne metoden.

 

Problemet oppstår derimot når jeg tenker meg på biltur alene....hehehe :rolleyes: Vanskelig å stå med huet i motorrommet og vri om tenninga samtidig.....

 

Den starter altså IKKE såfremt jeg ikke klasker i den med en hammer...

 

Er det da bare å leite etter en brukt starter, eller finnes det noen triks for å få fikset den jeg har?

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innslaget slår ikke inn hver gang, må vri frem og tilbake på tenning en god del ganger før innslaget klikker til av og til. Som regel er det null respons når tenninga vris om. Etter litt klasking med hammer kan jeg høre innslaget, men så blir det borte igjen.. Er ferdig på jobb nå, lurer på om jeg skal skru ut startern nå, men veit ærlig talt ikke hva jeg skal se på for noe når jeg står med den i hånda:)

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står jeg her med startertn i hånda... Med første øyekast kan jeg vel se at fra denne "boksen" strømledning er tilkoblet, går det en tykk uisolert kabel til den største "boksen". Denne kabelen er veldig slitt og "rusten", og ser ut til å helst skulle vært skiftet ut. Kan dette være med på å klusse til starteren?

 

Lurer på om jeg i det hele tatt tør å åpne starteren, nysgjerrigheten tilsier vel at jeg kommer til å gjøre det....hehe..

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne i starteren og titta ja...... Gjorde rent, og hadde et h...... å få børstene på plass igjen..men det gikk. Satte på plass starteren, vridde tenninga i spenning..og... INGENTING! Fremdeles like dødt i starteren.. klikka litt et par ganger, men ellers var det steike dødt!

 

I huleste.... hva skal man da gjøre? Var noen som nevnte noe med et rele her? Kan det være gåent? Det er vel den lille sorte tingen på starteren som er releet?

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke best å prøve å skifte releet først? Eller er det enklest å bare skifte hele greia??

 

Etter all sannsynlighet er det starteren som er røket, har nok ikke noe med et relé å gjøre, siden det hjelper å kakke på starteren. 4-500kr hos huggeren, er samme starteren på 1,6 og 1,8 ifølge NBS.

 

På Trøndelag Bildeler avd Malvik har de inne en...450,- ink mva skulle de ha... fikk litt sent svar på mailen så jeg kjøpte fra NBS.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår