Gå til innhold

GTI 8V girkasse i 16V ?

Ranger emnet


UltraComp

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg vært og skaffet meg en 8v kasse og komplett ny clutch! kassa har en km.stand på 125 000km ifra forrige eier.. Noen tips på hva jeg burde skjekke? slakk i diffen. og inngående aksling? Jeg har også fått med drivakslinger, men der det ytre leddet måtte byttes, men dette har jeg jo ifra 16V drivknutene. Jeg bør vel bytte skruer til clutchen når den blir demontert?

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og skaffet meg en 8v kasse og komplett ny clutch! kassa har en km.stand på 125 000km ifra forrige eier.. Noen tips på hva jeg burde skjekke? slakk i diffen. og inngående aksling? Jeg har også fått med drivakslinger, men der det ytre leddet måtte byttes, men dette har jeg jo ifra 16V drivknutene. Jeg bør vel bytte skruer til clutchen når den blir demontert?

 

Sjekk om det er noe slakke i utgående lager, se om du klarer å bevege driv-flensene sidelengs, og kontroller om oljetetningene er hele. Anbefales å bytte de når du først har den ute.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist jeg sjekket hadde både PL og KR mindre moment enn 112hk GTi 8v ...

 

Vel, der må jeg legge inn en liten protest: Begge 16V-motorene har høyere max-dreiemoment enn alle 1,8 8V-motorene:

 

For oss som ikke greier å huske masse tall i hodet har vi http://www.doppel-wobber.de

 

Der finner du ut at:

 

Motorkode DX og EV (1,8 8V i hhv. Einser og G2 GTI): 140Nm/3500o/min.

 

Tilsvarende har KR: 163Nm/4600o/min og PL: 168Nm/4250o/min.

 

For morro skyld kan jeg til sammenligning nevne at den gode, gamle 1,6 GTI-motoren (motorkode EG) har 140Nm/5000o/min. Her snakker vi om turtallsmotor:D.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om det er noe slakke i utgående lager, se om du klarer å bevege driv-flensene sidelengs, og kontroller om oljetetningene er hele. Anbefales å bytte de når du først har den ute.

 

utgående lager hva mener du da? selve diffen?

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, der må jeg legge inn en liten protest: Begge 16V-motorene har høyere max-dreiemoment enn alle 1,8 8V-motorene:

 

For oss som ikke greier å huske masse tall i hodet har vi http://www.doppel-wobber.de

 

Der finner du ut at:

 

Motorkode DX og EV (1,8 8V i hhv. Einser og G2 GTI): 140Nm/3500o/min.

 

Tilsvarende har KR: 163Nm/4600o/min og PL: 168Nm/4250o/min.

 

For morro skyld kan jeg til sammenligning nevne at den gode, gamle 1,6 GTI-motoren (motorkode EG) har 140Nm/5000o/min. Her snakker vi om turtallsmotor:D.

 

 

på dynoen fikk jeg 187 nm @ 4000, ganske fornøyd med det :)

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg holder på å bygge bilen min om til 16V fra 8V no...jeg har da planer om å bruke 8V girkassen....Jeg har kommet ut for et lite problem i med akkuratt det!!!

 

Det går jo en liten bunt med ledninger som kobles på girkassen(som jeg forresten ikke vet hva er til engang)!!!Men den som jeg har fra 16V ledningsnettet er ulik den fra 8V ledningsnettet, så med andre ord vil ikke så vil ikke den "koblingen" passe på 8V kassen....

 

Jeg lurer på om det er noen av dere her som har vært ute for dette???

 

Kan jeg bytte den koblingen fra 8V kassen til en fra en 16V kasse??

90mod:Golf Syncro TD (bruksbil)

83mod:Einser Golf 1,1 (prosjekt)

x85mod:Golf 1,6 ombygd til GTI 8V-deretter 16V

x 84mod:Golf GTI 8V (solgt)

x 84mod:Golf GTI 8V (ribbet og blitt spiker)

x 86mod:Golf 1,6 (ribbet og blitt spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår