Gå til innhold

Hvilken høytrykkspyler

Ranger emnet


Javel

Anbefalte innlegg

Den som du har bilde av der er sikkert helt grei. Jobber på byggmakker som selger Kärcher og Foma og begge er ganske bra saker. Tror du skal styre unna sånne billigsaker som Thor og slike. En bra sak som du kan sammenligne med er en modell fra Foma som koster over 3K som gir 150 bar og 550 liter. Det er bra saker. men som jeg sa nesten øverst, det ligger i prisen.

priseksempler på sånn ca kraft vs pris

 

100 bar og 280 liter: ca 1000 kr

110-120 bar og va 360 liter: 1300-1700kr

150+ bar 500+ liter : over 3200kr

 

Ok! tror jeg kjører bort til Obs og kjøper en slik. Holder sikkert plenty

for mitt bruk den da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min 100 bar / 320 liter alto kostet 499,- hos Maxbo.

 

 

Når det gjelder ru lakk, så funker parafin som bare faen mot "sandpapir", asfaltflekker og liknende drit bilen er full av nå etter vinteren.

 

 

Det var bare ca priser og sånn jeg satt opp. Har ikke no erfaring med Alto, men sikkert grei for sitt bruk.

Spør du meg personlig har jeg aldri kjøpt no billigmerker før. betaler alltid så mye jeg har råd til så jeg får litt kvalitet. Kanskje en grunn til at jeg alltid går blakk... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare ca priser og sånn jeg satt opp. Har ikke no erfaring med Alto, men sikkert grei for sitt bruk.

Spør du meg personlig har jeg aldri kjøpt no billigmerker før. betaler alltid så mye jeg har råd til så jeg får litt kvalitet. Kanskje en grunn til at jeg alltid går blakk... :-)

 

 

ca.prisene stemmer nok rimelig greit, de. Det er egentlig utrolig hva vannmengden har å si. Høytrykken på shell over gata her skal visst gi ca. 110 bar, men skulle jeg gjettet, ville jeg i hvertfall trodd den var på det dobbelte av min hjemme.

 

kew / alto er egentlig ikke noe billigmerke. 500 er billigere enn importøren får disse inn for.

 

Maxbo kjøpte 3000 av dem i fjor høst, og solgte dem som lokketilbud uten noen særlig fortjeneste. Det sier jo sitt at det var tomt to timer etter at butikken åpnet.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle informere om at jeg har kjøpt en home work høytrykk spyler på coop obs bygg 120bar 340liter i timen. Grei nok til 499kr. Går å vaske bil vegger å diverse små ting, men store greier går nok dårlig. Syntes ikke det var noe særlig fress jeg ass. Men som sagt helt grei til den pengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber som elektroreperatør og er borti dette hver dag doh

 

Foma og Kârcher er vel de mest kjente merkene på markedet og konkurrerer godt med hverrandre..

 

Dette gjør at man får lavere priser på de større modellene som er greie å bruke, og har høy Vannmengde..

 

Trykket kan man tørke seg bak med, for det er vannet som vasker!!

 

Skal man ha noe som holder, så legg i litt penger. gjerne 2500-3000 og få en spyer, helst med alu eller støpegods pumpe, så slipper du sprekker og slikt..

 

men HUSK å sett den varmt om vinteren!! De tåler ikke i nærheten av 0 grader, med mindre det er kjørt på konserverings væske!!

 

--Delta: har 2 slike selv :) skikkelige monster! måtte legge ny vannledning for å få nok kapasitet til at den skulle få levert de 1200 literene, selv om det er vann-kasse!!

 

Svein chicken

 

God "sommer" og spyl med ;MÅDE!

m'm :op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår