Gå til innhold

Bil med bra varmeapparat

Ranger emnet


200sx

Anbefalte innlegg

tenkte på en liten spørreundersøkelse her. hvilke biler(ikke nyere biler) vet dere om som har supert varmeapparat?

 

Nominnerer Volvo 240 selv da den har det mest sinnsyke varmeapparatet jeg har opplevd, målte 46 Celsius ved nakkestøttene, ute temp. på -23.

 

MIN!

Er cab, og har i følge tidligere eier blitt kjørt til trysil i 30 kalde, godt og varmt i bilen ble det:) Saab og volvo er vel kjent for å lage gode varmeapparater:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på en liten spørreundersøkelse her. hvilke biler(ikke nyere biler) vet dere om som har supert varmeapparat?

 

Nominnerer Volvo 240 selv da den har det mest sinnsyke varmeapparatet jeg har opplevd, målte 46 Celsius ved nakkestøttene, ute temp. på -23.

 

Veldig bra varmeapparat i MB 124 og 201 (190) i hvertfall. Crappy i Volvo S40

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten alle jappser, ivertfall toyota camry som jeg har nå, og nissan bluebird som jeg har eid, de har supre varmeapparat. Vi hadde en patrol for en del år siden (diesel) den hadde også enormt varmeapparat.

 

I gamle patrol (160 som gikk til ca. 1989) var det faktisk mulig å få tilleggsvarmer oppunder taket. Kunne registreres som liten buss, og da var det option med varmer der. Burde bli bra varmt :-) Satt 92C termostat i min patrol, og fytti faen som det varmet!! Trengte ikke å fryse inni der i hvertfall.

 

Forøvrig satt det sykeste varmapparatet jeg har vært borti i beltevogna i militæret. 6-syl 3-liter turbodiesel fra mb, og et gedigent varmeapparat. Luften der var ikke til å holde henda i veien for i hvertfall.

 

@KZN : Hvor fort det får opp varmen har jo ikke så mye med varmeapparatet å gjøre, det har mest med hvor fort motoren blir varm.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror generelt de fleste eldre biler har gode varmeapparat.

 

De nyere motorene skal være så effektive og slikt sånn at det blir mindre energi som går til spille ved varmegang. Ergo "dårligere" varmeapparat.

De fleste nyere dieselbiler får tillegsvarmer alâ Webasto for å klare å gi varme da motoren er så effektiv at den ikke blir varm nok.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra MOTOR nr 8 1985

Volvo 760, saab 9000 og MB 300E

 

Varme og ventilasjon

Mercedes 300 har det mest suverene varme- og ventilasjonsanlegget vi noen gang har testet. Saab og Volvo kommer omtrent likt ut et stykke bak.

Mercedes

Det tok Mercedesen bare 12 minutter å tine ren hele frontruta for is, fra en starttemperatur på minus 15 grader. Virkningen på dette apparatet er i særklasse det beste vi noen gang har testet. Allerede etter fem minutters kjøring var 31% av ruta fri for is. Når det gjelder evnen til å få rask varme i kupéen, ligger også denne over gjennomsnittet.

Varmeanlegget er enkelt å betjene, og det er av den automatiske typen hvor man stiller inn ønsket gradtall. Deretter holdes temperaturen konstant, uavhengig av utetemperaturen. Bilen har egne varmekanaler til baksetet.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle patrol (160 som gikk til ca. 1989) var det faktisk mulig å få tilleggsvarmer oppunder taket. Kunne registreres som liten buss, og da var det option med varmer der. Burde bli bra varmt :-) Satt 92C termostat i min patrol, og fytti faen som det varmet!! Trengte ikke å fryse inni der i hvertfall.

 

Hehe, knallbra :) Patrolen var virkelig bra, synd den ble solgt før jeg fikk lappen :/

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår