tallica Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 '88 Audi 90 blir på en ordentlig vinterdag varm etter 2-3 km. Det er kjekt :) Siter Ford Scorpio 2.0 '85 = :driving Audi 90 2.3E '88 = violin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 renault 19, ford escort (94) begge disse har sykt varmeapparat.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cool Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Golf 3 har veldig bra varmeapparat, men min har ikke noe og skryte av. En ting jeg lurer på er hvorfor de ikke har funnet opp et hårføner system som varmeapparat, helt til motoren blir varm om ikke annet, det hadde jo vert genialt! Varme med en gang. Siter Vw Polo 2003 mod, senket 40mm. Larzon Ice 17". Rockford T2 15", Rockford T30001bd, Us Amps XT1600.4, Rockford RFX9420, Cadence US-6K frontsett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 En ting jeg lurer på er hvorfor de ikke har funnet opp et hårføner system som varmeapparat, helt til motoren blir varm om ikke annet, det hadde jo vert genialt! Varme med en gang. rett og slett fordi du trenger svært mye strøm for å få noe særlig med varme. og å overbelaste både batteri og dynamo i ex. 20 minusgrader er jo ikke det smarteste du kan gjøre. ex. skal du ha 4kW ut i varme ved 14v så trekker du 285A.. og du trenger såpass som 4kW og de fleste biler har en dynamo på mellom 50 og 100A.. når hovedlys, motorstyring, bensinpumper, batteri osv. har fått sitt er det ikke mye effekt igjen til å lage varme i varmeapparatet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Golf 3 har veldig bra varmeapparat, men min har ikke noe og skryte av. En ting jeg lurer på er hvorfor de ikke har funnet opp et hårføner system som varmeapparat, helt til motoren blir varm om ikke annet, det hadde jo vert genialt! Varme med en gang. Har de ikke? Får begynne å kjøre ordentlige biler da, vettu :-) Mercedes e-klasse har i hvertfall noe slikt. Jeg er ikke helt sikker på hvilke, men det var i hvertfall på '98n til en kammerat. Gir ikke den helt store effekten, men det hjalp nå litt, og ja... det trekker MYE strøm, så skal man ha noe sånt, så må først dynamoen være i orden. Det er kanskje en grunn til at nyere mb gjerne har vannkjølte dynamoer på 250A (svinedyre å reparere hvis de ryker) Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
summitX Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Har de ikke? Får begynne å kjøre ordentlige biler da, vettu :-) Mercedes e-klasse har i hvertfall noe slikt. Jeg er ikke helt sikker på hvilke, men det var i hvertfall på '98n til en kammerat. Gir ikke den helt store effekten, men det hjalp nå litt, og ja... det trekker MYE strøm, så skal man ha noe sånt, så må først dynamoen være i orden. Det er kanskje en grunn til at nyere mb gjerne har vannkjølte dynamoer på 250A (svinedyre å reparere hvis de ryker) Du er inne her også Frode :) forøvrig regner jeg med at det er S210en som Simen hadde du sikter til her ? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 gamle merca...230E 1985 model w124...digg varme..og saaben er også ganske varm...og galme calibraen til chris her på forumet..svetta hardt da vi kjørte over fjellet i vinter på vei til oslo fra bergen...t-skjorte i bilen og tro meg..det var varmt.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Du er inne her også Frode :) forøvrig regner jeg med at det er S210en som Simen hadde du sikter til her ? ;) Jepp, men jeg har hørt om mange flere også. Det er ikke rare varmen, for som en var inne på her, så suger det noe sinnssykt med strøm for at det skal bli noe særlig varme. Webasto må være den optimale løsningen. Gjerne med en slags fjernstarter. Skrur man den på fem min før man skal avgårde, er det allerede litt lunk i motoren, og lar man den gå etter å ha startet opp, blir det vanvittig fort varmt. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 I corollaen min hadde jeg en periode rennende 90graders vann på føttene mens jeg kjørte, med tilhørende steamdusj-effekt... Ble ihvertfall VARMT! :roll: Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 hondaen min.. en civic fra 87 :( sørgleige greier.. ventiler som det kommer Kaldluft ut av mens det kommer VARM luft ut av noen.. + den er ikke den raskeste til og bli varm, spes ikke i -maaange gradeder :P Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Syns det er meget bra varmapparat i granadan, blir hett nok selv om det er -20 ute. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egiL! Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 E30'en har faktisk ett av de beste jeg har vært borti, varmer opp fort :) Siter [o] BMW 320i 87' (Parkert) [x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka) På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Kunne kjøre med vanlig genser etter 10-15 minutter når det var over 20 minus da jeg brukte Suzuki Jimny i vinter. Den har jo en liten kupé, men varmeapparatet var suverent spør du meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Celica t18 har kvalitetsvarmeapparat. Escort TD, har ett fraværende varmeapparet de første 20 minuttene, da er det bedre med fiesta mk4 ,fra 96, og oppover, blir fort varmt, og varmer godt, samme med celica Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Golf 2 har et sykt varmeapparat som noen her nevnte. Jeg husker fortsatt turene sammen emd ZtilongZ i vinter da vi nesten kunne skrape av huden etterpå :D Men det var ubehagelig varmt... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.