Gå til innhold

Honda Civic eller Mercedes 190?

Ranger emnet


ryuujin

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

flott at du fant den peneste civic'en på nettet da assman

 

 

Duden som startet tråden er jo ute etter en 92 mod Civic VTi 4 dørs. Og den gule var faktisk den første jeg fant på autodb. :)

- 98 Audi A6 1,9 Tdi

x97 Audi A4 1,8 20V (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt)

x81 Ford Escort 1,3 (taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da på 5000+ rpm? Sikkert morsomt å kjøre hver dag, går akkurat som "mors Golf" ved normal kjøring - dvs 98% av tiden...

Nei, momentkurven til en standard B16A ser ut som en køyeseng med en peak på rundt 3000 RPM og en på omentrent 7000 RPM. Det er nettopp dét som er poenget med VTEC - på lavere turtall er den så snill som bare det, bruker ingenting bensin og maler som en katt, mens når de store kammene kommer inn i spillet på cirka 5200 RPM hyler maskinen velvillig opp til rødlinja som ligger 3000 RPM høyere. Dessuten kan man utnytte giringa bedre på en motor som dette; det er nettopp her den største fordelen med turtallsmaskinene ligger - tenk deg å hele tiden ligge i et lavere gir - lavere gir = mere dreiemoment på hjula. Men personlig lar jeg bensinøkonomi gå foran bunndrag - jeg bruker ikke tre liter på bykjøring bare for å ha en motor som drar fra bunn av; ikke har man veigrep til det heller med FWD. Det er selvfølgelig smak og behag, men dette begynner å gå langt utenfor det vi egentlig skulle diskutére i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, skal man ha en skikkelig motor med variable ventiltider, da skaffer man seg en M104 motoren til MB. Kom i 90 som 300-24v, ble erstattet med 280 og 320 i 92/93.

 

Poenget med dreiemoment er at det er det som skaper kreftene! Ikke effekten i kw/hk! Og 150nm ved 5000rpm?? Hva i h. er det? er jo lavere enn jeg hadde i volvo 340GL med 1,7l forgasser!!

 

Når det i tillegg ønskes en bil han kan leke litt med, (les legge ut rompa - drifting) da må jo en bil man enten må venstrebremse konstant med eller sitte å nappe i en spak være ute av bildet ganske tidlig??? sliter jo mer på bilen det enn å få til hjulspinn og holde det der!

 

Apropo: 2,5-16 har dreiemoment på 235nm ved 5000rpm (min har 255 ved 4400) Se hvilken som er morsomst når man treffer en motbakke med 2-3 passasjerer i bilen?

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå si at dette er to vidt forskjellige biler, og at hvilken av de du tar er helt opp til deg. Du vil ALDRI få noe godt svar ut av forumet her, bare en evigvarende krig. Prøv bilene, den du liker best, kjøper du.

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan kjøpe civicen min..

er en civic Vti(160 hk+)

med vtec som sperrer på 8500 rpm.

 

er en svart 92 mod(eg9) sedan 4 dørs(sånn du er ute etter). den har gått 153 000, det er montert gule koni, brock B1 felger(215-40-16) med toyo proxes t1-s. øyelokk, shogun vinge, skyline look baklykter, nye bremser, sparco torino 2 stoler(1 mnd gamle, STRØKNE) sparco racer 2 ratt, alu matter, girkule, birba speedo skiver. el vinduer og takluke. supersprint cat-back eksos, DTM bakpotte(følger med 4" japse potte, NY!) starter og går helt perfekt. ikke rust!, ikke vinter kjørt.. skjelden bil i svart. påkostet 30 000 de siste 3 mnd.

skal ta bilder i dag om du er interessert, den ligner IKKE på den gule for å si det sånn;-)

 

Pm me if you are interested ;-)

 

selges 115 000

Volvo 360 turbo selges. PM for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan kjøpe civicen min..

er en civic Vti(160 hk+)

med vtec som sperrer på 8500 rpm.

 

er en svart 92 mod(eg9) sedan 4 dørs(sånn du er ute etter). den har gått 153 000, det er montert gule koni, brock B1 felger(215-40-16) med toyo proxes t1-s. øyelokk, shogun vinge, skyline look baklykter, nye bremser, sparco torino 2 stoler(1 mnd gamle, STRØKNE) sparco racer 2 ratt, alu matter, girkule, birba speedo skiver. el vinduer og takluke. supersprint cat-back eksos, DTM bakpotte(følger med 4" japse potte, NY!) starter og går helt perfekt. ikke rust!, ikke vinter kjørt.. skjelden bil i svart. påkostet 30 000 de siste 3 mnd.

skal ta bilder i dag om du er interessert, den ligner IKKE på den gule for å si det sånn;-)

 

Pm me if you are interested ;-)

 

selges 115 000

 

for ikke å nevne den sykt fete torshov vinga doh

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler civic VTi på det varmeste. Dette er en bil som vekker kjøregleden i sjåføren. Den hissige motoren på 160 hk er utrolig morsom å kjøre med. girkassen er tett og behagelig. Skal si meg enig i at den ikke er mest stillegående inni, men det er og en smaksak. for meg er det ikke noe problem. Og i svingene er civicen også en nytelse, den sluker svingene hele og ber om mer. Så om du liker turtall og svingete veier er civicen noe for deg! VTEC er et must for turtallselskere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er to ALTFOR forskjellige biler å sammenligne! skal du ha en bil som har rå kraft og kan "legge ut rompa" må du ha mercedesen! mercedesen kjører fra vti'en uten de største problemene. skal du ha en honda som kan sammenlignes med denne mercedesen må du opp i integra type r som meg. spør viper hvordan de går i forhold til hverandre!

Men skal du ha en hysterisk hissig liten klump av en bil som ser anonym ut og kan kjøre fra det meste av bmw pakket bør du gå for vti'en..

 

Men du som sier du må ha moment for å ha krefter..... jeg sitter da her med en 1,8 liters vtec maskin med 190hk og 174nm prøv en mercedes 2,5 16v mot den.... du fåt et morsomt resultat skal jeg si deg.. klart du merker det i oppforbakker med passasjerer, men jeg for min del har aldri kjørt dragrace i oppforbakke med hele slekta baki..

 

Men dette er en diskusjon som det luktet krig av lang vei! du kan ikke spør en hondaentusiast hvilken du skal kjøpe og visa versa.. man holder med sitt merke uansett! prøv begge bilene og se hvilken bil som gir deg det du søker! begge bilene er utrolig tøffe og bra biler!

[x]86 sierra is *knust*

[x]94 Civic lsi *solgt*

[x]82 Mazda 929 *Rast* (vinterbil)

Nå 98 Integra R

 

Henger du så vidt med til 6000rpm kan du glemme å følge med resten av veien til 9000rpm! :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår