Gå til innhold

Firkant jern

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Tviler på at det er no som er lagerført på der man kan få kjøpt det, men kan jo bestilles. Bare finne ett firma som er forhandler for Norsk Stål eller lignende så kan de bestille det. Koster sikkert litt men må du ha det, så må du ha det..

Det står ikke hvor du er fra men hvis du drar til nærmeste Byggmakker så er de forhandler for Norsk Stål. De kan bestille alt! Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tak i 20x30mm firkantstål hos Tak og Metall i Breivika her i Tromsø; brukte det til å lage understell til mine Sparcostoler. Og det var temmelig billig også.

Ja men det er vel hulprofil 30x20x3 mm som han trenger og det vet jeg ikke om man får tak i... Både HUP30x30x3og HUP20x20x3 finnes nok (leveres av Norsk Stål eller CCB f.eks, hør med ditt lokale sveiseverksted) , men 20x30 er jeg litt mer usikker på... ;)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det er vel hulprofil 30x20x3 mm som han trenger og det vet jeg ikke om man får tak i... Både HUP30x30x3og HUP20x20x3 finnes nok (leveres av Norsk Stål eller CCB f.eks, hør med ditt lokale sveiseverksted) , men 20x30 er jeg litt mer usikker på... ;)

Doh! Jeg glemte å nevne at jeg fikk bare tak i materiale med knapt en millimeters godstykkelse. Egentlig har jeg litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har gjort mitt ytterste for å gjøre festene mine trollsterke - ikke moro om festene knekker hvis en blir påkjørt bakfra. Men kontrolløren hos NAF fant ingenting galt med festene når jeg spurte om det, så det er kanskje greit likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulprofil med 2 mm tykkelse omtrent er det jeg trenger, får vel ta en titt på byggmakker eller no... :)

Hmm, har de stålbjelker på Byggmakker da? Tror neppe det, men ditt lokale verksted/sveiseverksted har sikkert en stubb liggende som de kan kappe og selge deg...

Hvis du sier ønsket mål på HUP'en (bredde, høyde og godstykkelse, så skal jeg sjekke i profillista på jobben i morra hva som finnes... ;)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har de stålbjelker på Byggmakker da? Tror neppe det, men ditt lokale verksted/sveiseverksted har sikkert en stubb liggende som de kan kappe og selge deg...

Hvis du sier ønsket mål på HUP'en (bredde, høyde og godstykkelse, så skal jeg sjekke i profillista på jobben i morra hva som finnes... ;)

Jeg jobber på Byggmakker og vi er forhandler for Norsk Stål og vi bestiller fra Norsk Stål. Så lenge Norsk Stål har det, så kan vi bestille det... Om det er en liten stålstump eller 100 stålbjelker. Kan sjekke opp pris i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sjekka pris:

Kaldformet Stålrør S235JRG2

Iflg NS-EN 10 025

30x20x2mm

6 meters lengde

Pris på Byggmakker ca 200 kr + 200 kr i frakt til Drammen.

Har den neste virkedag hvis bestillt før 14.00

Hvis Byggmakker har en bestilling inne fra Norsk Stål fra før kan du slippe unna med frakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er standardvare hos Norsk Stål og CCB.

For de er dette like vanlig som skruer og spiker er for deg og meg.

Firkantrør i 2mm gods får du i alle tenkelige (og utenkelige) dimensjoner.

Korteste standard lengde fra NS og CCB er 6m.

Ville sjekket litt på noen sveise/mekaniske verksteder var jeg deg. Enten har de noe liggende. ellers kan de skaffe deg noe.

Byggmakker ol er butikker som baserer seg på mye salg til forbrukere. De har derfor høye avanser.

Gå heller direkte på håndtverkerne (verkstedene).

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider