Gå til innhold

kjøper 2,0 let motor

Ranger emnet


staverh

Anbefalte innlegg

Det kommer litt ann på for mye du skal trimme. Skal du trimme en del slik at du må begynne å skifte ut en del av de orginale LET delene til noe grommere, er det like greit og bruke XE'n.

Men har du tenkt på rundt 204-280+ hk så blir det sikkert billigere å kjøpe en C20LET og selge XE'n.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal begynne med drift og da må jeg ha ny motor .. selger også den som står i nå , en 2,0 xe motor med alt tilbehør .. utenom bunnpanne ..tips om noen som kan ha er også greit :)

 

 

skal ha for motoren osv da??.. Er jo ganske enkelt og bygge om en xe.. berre og få tak i en let turbo med grenrør, intercooler, let dyser ( eller noke rundt samme størrelse ) og bygge eksos... er bremset 236hk med xe og ettermontert turbo med o,6 bar trykk med kkk 16 ( orginal calibra turbo )

Born too cruise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt ann på for mye du skal trimme. Skal du trimme en del slik at du må begynne å skifte ut en del av de orginale LET delene til noe grommere, er det like greit og bruke XE'n.

Men har du tenkt på rundt 204-280+ hk så blir det sikkert billigere å kjøpe en C20LET og selge XE'n.

 

får ca rundt 250hk med let turbo og grenrør, cooler, åpent luftfilter og en ok eksos, av en xe.. men skal du noke over d so koster d nokre kroner, men er jo like greit og " modde " xe`n litt om en ikkje er ute etter c 20 let med eds...

Born too cruise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet av grenrør cooler dyser og hjerne da ?? turbo er jo ikke noe stort problem .. takk for alle tips .. men håper noen kommer med noe rene fakta på noe annet en hk .. det er mer en nok med 240 i en ascona til drift .. så tips om deler ??? men skriv gjerne om det du vet .. for all del :)

gauldalgatebil

 

If sex is a pain in the ass...

you're doing it wrong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet av grenrør cooler dyser og hjerne da ?? turbo er jo ikke noe stort problem .. takk for alle tips .. men håper noen kommer med noe rene fakta på noe annet en hk .. det er mer en nok med 240 i en ascona til drift .. så tips om deler ??? men skriv gjerne om det du vet .. for all del :)

 

 

Du kan jo ta en tur innom http://www.calibra.no er vel muligens noken som har der, ellers sjekke ut billisten, motorbørsen, osv... kan jo ringe protrim i valdres.. dem skruer jo mykje opel og har vel endel deler liggandes.. mulig dei har... ?

 

cooler bør du gå opp ett par hakk i og med at orginale calibra turboen er for lite dimensjonert.... kunne gått for 4x4 cossie eller saab 900 turbo sine coolera.. dei skal funke greit opp til ca 350hk og da har en jo litt og gå på..

 

dyser tar du fra c 20let eller kjøper dyser som er tiltenkt denne motoren!

 

orginale xe hjernen din funker fint til denne oppgraderingen so den sleppe du og bytte :)

Born too cruise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Sett inn 315cc dyser og orginalt bensintrykk, det skal funke helt fint..

Skal montere turbo på xe'n min nå, har også ett dekompsett fra ENEM jeg har tenkt å bruke.

 

Ang LET så er det dyrt.. Kjøpe motor til drøye 20K også går det 1mnd så er det ras... har skjedd mange som har kjøpt brukte LET motorer.

Jeg hadde villet gått for xe->xet i stedet for LET. Blir en del gromme deler for 15-20K Ga selv ca 5000.- for ic, kkk16 og downpipe. Mangler da trykkrør.

 

Etter ENEM sine annbefalinger kan jeg kjøre på ca 1 bar og vill da ha ca 225hk på en xet, da med dekompsett..

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en del gromme deler for 15-20K Ga selv ca 500.- for ic, kkk16 og downpipe

GROM HVOR?

 

hvorfor skal 2.0 let motoren gå i stykker fortere bare av å få seg ny bil å sitte i da mener du corsa tuner?

 

Har jeg skrevet min er grom??? NEI

Har ikke kjøpt H-råder eller no, men poenget er du får mye deler for 15-20K..

 

 

Manga av de motoren er nok dårligere enn hva selger vill ha det til..

Turbo'n er ett svakt punkt på disse motorene. WG setet og eksoshuset har som oftest sprekk og du oppnår ikke nok ladetrykk og overboost.

 

mener ikke att motoren ryker fortere ved å settes inn i annen bil.

Har nå sett og hørt om MANGE som har hatt turbo havari og ferdige stempelringer på motorer som skal være veldig bra i følge selgere..

 

Men gjør som Perry skriver, Vidar har nok mye bra.

 

Men bygger du sjøl vet du hva du har/får, det gjør du ikke ved ett brukt kjøp uten garanti..

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår