Gå til innhold

Jetta MK2 Prosjekt

Ranger emnet


Scandalnavia

Anbefalte innlegg

Nå er det min tur til å skrive om mitt prosjekt. Har aldri gjort noe sånt før. Er heller ikke den mest nevenyttige karen, men viljen er STOR! Og ikke minst planene...svært mange timer foran meg...

 

VW Jetta 91" 1.8 GL. Ikke alvorlig rust. Bilen har rulla 216" nå, men motoren og drivverk er veldig bra. Sånn ellers føler jeg bilen har "harry-faktor" over seg. Stinker gammal Wounderbaum i den. Bilen var nedklistret med klistremerker og hjulbuelister, skjørt og lyktelisten var sprekt og det så ikke pent ut. Lakken er også ikke mye å skryte av. Spesielt ikke venstre forskjerm og panser. Ikke akkurat blikkfang med andre ord.

 

Driver i disse dager å skaffer deler og diverse for å så smått få starta opp det hele. Først og fremst må jeg få leid en garasje et sted, men det er ikke like enkelt. Har tilgang på verksted med bukk og fullt med utstyr, men trenger et sted bilen kan få stå en stund slik at jeg kan få bli ferdig. Så hvis noen i Lillehammer området veit om det sted så skrik ut!

 

Listen med planer er lang, men langt ifra uutholdelig. Er ikke den karen som bryr meg mest om motor, men spranget fra BMW 325 til Jetta 1.8 er faktisk i drøyeste laget :) Så etterhvert blir det nok GTI 16V motor i den. Lakkering skal det også bli, klarer ikke helst bestemme meg for farge. Kom gjerne med forslag. Vil ha en farge som synes og er spesiell, men som ikke skriker, "HER ER JEG"!

Så i grove trekk så skal dette gjøres:

 

* GTI 16V motor

* Lakkering

* Skivebrems bak

* Rallye front

 

+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +

 

Men som de fleste andre flyter det ikke over av penger på kontoen så man må ta ting etter tur. Det som skal gjøres først og fremst er total strip, rust behandling, sveise og sprakle igjen diverse hull osv. Så skal den til lakkering.

 

Kroken med deler begynner å bli full nå.

*Hjulbuelister og sideskjørt

*Bakstilling

*MASSE interiør greier, bl.a armlene, ratt

*Kina baklykter med panel

*Audi dørhåndtak

*Tåkelys

*Hvite blinkere rundt om

*M3 Speil

*Nye 90" fangere

*Rallye lyktelister oppe og nede

*M3 Bagasjespoiler

 

 

 

Ting som skal kjøpes inn. Noen som har noe av det er det bare å skrike ut!

 

*Shortshift System

*Rallyfront

*GTI 16V (KOMPLETT M/GIRKASSE)

*Frontspoiler

 

 

GLEDER MEG TIL Å SETTE IGANG!!

 

Skal holde dere oppdatert med ting som skjer og arbeidet etterhvert som ting blir gjort!

-1948 Harley Davidson Chopper

-1987 Volkswagen Golf 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette kan bli et morsomt prosjekt å følge med på, Stå på! :)

 

Bilder fungerer på den måten at du må laste dem opp et annet sted (photobucket.net-gratis) også kopierer du linken til bilde for å legge den inn når du poster her sånn. Det gjøres ved å klikke på det ikonet over her som ser slik ut: insertimage.gif

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om en bekjent av meg eigde denne bilen før? han hadde vertfall en slik og da var den ganske pen med 16" felger.... det er uansett han som har bygd dørtrekka for et par år tilbake :)

 

Fikk se noen bilder av den før jeg kjøpte den, den VAR fin da..Mulig bare jeg er kresen. Dørtrekkene syns jeg er kult. Virkelig bra lagd! Må jo nesten få trekt dørtrekkene baki i skinn også, ser litt rart ut. Mer jobb..hehe..

 

Imorgen skal jeg skifte alle vinduene og sote disse. Ligger også kina baklykter med panel til meg på posten. Skal hente de imorgen ihvertfall, veit ikke om de blir satt på. Bilder blir tatt..

-1948 Harley Davidson Chopper

-1987 Volkswagen Golf 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser jo finare ut enn min, vi kan bytte, så får du virkelig et prosjekt! :)

 

De der Fundofelgane der er noen godbiter! m'm

 

Tror ikke det..hehe..:P

 

De der Fundo felgene er det styggeste jeg ser...Kjøpt nye vinterdekk med alu felger, helt greie...

-1948 Harley Davidson Chopper

-1987 Volkswagen Golf 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan bli et morsomt prosjekt å følge med på, Stå på! :)

 

Bilder fungerer på den måten at du må laste dem opp et annet sted (photobucket.net-gratis) også kopierer du linken til bilde for å legge den inn når du poster her sånn. Det gjøres ved å klikke på det ikonet over her som ser slik ut: insertimage.gif

 

Takk for infoen forresten..:)

-1948 Harley Davidson Chopper

-1987 Volkswagen Golf 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du gi deg! Hadde de vore 14toms skulle eg så veldig gjerne ha brukt de som sommerfelger. Men eg har nok ingen i det hele tatt.

 

Hadde du budd nærmare skulle eg ha plukka de opp over helga! :)

 

De ligger på dynga de nå..unner ingen å ha sånne felger! :P

-1948 Harley Davidson Chopper

-1987 Volkswagen Golf 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei FY! :)

 

Du veit det er et stykke norsk aluminiumshistorie du har kasta vekk sant?! De er støpt her i bygda tilogmed! Jaja.. nok offtopic; Skjer det noe med bilen i desse dager?

 

Hehe...har ikke dårlig samvittighet engang..:P

 

Skulle gentlig sote ruter idag, men ble ikke noe av alikevel. Får se imorgen. Ellers vil det ikke bli gjort så velidg mye før jeg får et sted å drivve på. Er på leit etter garasjer nå, har en på hånda, men ting tar tid!

 

Det som skal gjøres imorgen er å sette på en panel som fulgte emd når jeg kjøpte kina lykter, det som var der var stygt og sprekt så det tok jeg av.

-1948 Harley Davidson Chopper

-1987 Volkswagen Golf 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår