Gå til innhold

a32 / Maxmekker's 200SX S13 Prosjekt

Ranger emnet


a32

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en Nissan 200SX S13 1990-modell.

Motor må overhales p.g.av MYE rådebank.

 

Planen er å lage en "leke-bil" for bl.annet banekjøring. Jeg skal ikke ha maks effekt, men god respons! (hater ventetid på turbotrykk).

Bilen skal også lettes, men ikke ekstrem-lettes.

Dette kan bli ett "langtidsprosjekt" p.g.av økonomi...

 

Allt som sjer med prosjekte skal jeg legge ut på hjemmesiden min: Maxmekker's 200sx

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ser bra ut,mye effekt hadde du tenkt og ta ut?

 

Hmm...300 kansje? Jeg skal ha bra respons i motor! Vil ikke ha masse lag! Motor er så å si orginal nå (bort sett fra litt porting). Burde vel egentelig satset på T28bb-turboen og 5,5kg alu-svinghjul i stede for vandelig T28 og letta org.svinghjul, men det kan vel hende jeg kjøper det senere.

 

btw. Jeg starta'n i dag :D Startet vanvittig lett, og uten så mye som ett lite ventil-tikk i motor :D (hydrauliske løftere).

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konge! Hadde vært tøfft om du kunne lagt ut noen filmklipp på kjøring av den også! Fett prosjekt!

 

Takk!

Det kommer nok noen filmer i løpet av someren.

Dette prosjekte kommer ikke så veldig langt denne sommeren, p.g.av lite kr, men vi får se...allt det jeg skal gjøre koster ikke så mye.

HKS-luftfilter har jeg liggende. Håper på å få råd til full-justerbare fjærbein og hjul. Kansje rør fra turbo til kat + +

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjøpte SX'n for 50000kr ferdig tollet her i norge. Mye for en bil med defekt motor spør du meg, men motoren hadde jeg vel overhalt u-ann sett ;)

 

Jeg har brukt litt tid på den til nå ja. Kan hende det går litt tregere nå som den har fått skilter, men det er jo så vanvittig moro å reparere og forbedre den når det er min egen bil! Jeg har fått dilla! :D kunne godt ha bodd i garasjen ;)

 

Jeg skal holde siden oppdatert så godt jeg kan :D

 

Jon har ingen bil for tiden, men han har diverse planer. Han har ikke sluttet med bil, men tatt en liten pause?

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxima'n funka faktisk ganske godt på bane, men det blir litt klønete å kombinere bane-bil med familie-bil. :rolleyes:

200SX veier jo ganske mye mindre, og skal vel klare å få mer effekt i 200SX uten for store anstrengelser ;). Foreløpig går Maxima'n en del bedre enn 200SX'n min :(

Blir vel litt banekjøring til sommer'n ja :D (må klare å modde 200SX'n litt mer til da!)

 

S13 er betegnelsen på 200SX, alle varianter (89-94).

RS13 er betegnelsen på den type 200SX vi har her i Norge.

Jeg er ikke sikker på hva som gjør forskjellen på den "R"-boksaven, men tror det har med karosseriet å gjøre... (vippelykter, stor bakluke etc)

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxima'n funka faktisk ganske godt på bane, men det blir litt klønete å kombinere bane-bil med familie-bil. :rolleyes:

200SX veier jo ganske mye mindre, og skal vel klare å få mer effekt i 200SX uten for store anstrengelser ;). Foreløpig går Maxima'n ganske mye bedre enn 200SX'n min :(

 

S13 er betegnelsen på 200SX, alle varianter (89-94).

RS13 er betegnelsen på den type 200SX vi har her i Norge.

Jeg er ikke sikker på hva som gjør forskjellen på den "R"-boksaven, men tror det har med karosseriet å gjøre... (vippelykter, stor bakluke etc)

 

 

detta blir garantert bra Inge :) hørte du hadde fått ny jobb.. gratulerer :)

 

regner med sittepåtur til sommern *glise bredt*

Benekter du fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår