Gå til innhold

Henta meg Golf i dag

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

  • Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, ja, det kommer... så på saken her om dagen men så orka jeg ikke mer. Er umulig å fikse det forran iallfall. Må baki tromlene og sånn, får ta det til helga eller noe.

 

Den ene vaieren er for lang, og den andre er for kort, så jeg får ikke dratt den "bøyla" opp på selve brekket for å stramme.

 

DSC02981.jpg

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det kommer... så på saken her om dagen men så orka jeg ikke mer. Er umulig å fikse det forran iallfall. Må baki tromlene og sånn, får ta det til helga eller noe.

 

Den ene vaieren er for lang, og den andre er for kort, så jeg får ikke dratt den "bøyla" opp på selve brekket for å stramme.

 

*bilde

Det blir bra! Da kan vi brekke :D Men er vel kanskje ikke så mye snø hos deg? Her er det fortsatt en del...

 

Meen, jeg kan ikke brekke lengre.. Motoren røyk, bokstavlig talt :P Starta den for å flytte den ut av garasjen siden jeg hadde lada batteriet der, og parkerte den ute. Så kom det plutselig en fin røyksky ut av panseret, mens motoren fortsatte å gå.. Men jeg skrudde den så klart av veldig fort :)

 

Har ikke sett etter HVA som er ødelagt, men det hadde hvertfall spruta masse dritt rundt om kring i motorrommet. Virka nesten som om den ble litt varm, men radiatorvifta funka hvertfall rett før det skjedde, og motoren var ikke i gang så alt for lenge før det skjedde. Motoren skal jo uannsett overhales, så det ÅRNER seg sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det helt bart her... broren min bytta til sommerdekk i dag pga. bare veier, og det fine været. :)

Kjipt med motoren da... får bare kjøpe deg en GTI 16V og hive inn da, istedenfor 90-hestern. :) Eller bare plukke den ut og overhale, eller ny 90-hester.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har et godt tips for å feste teppet under dørlistene? Den man klipser på altså.

Det bare sklir ut, og er sinnsykt irriterende.

Gidder ikke bruke dobbeltsidig teip eller noe da det sansynligvis skal ut om ikke så lenge igjen, men det irriterer meg.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har et godt tips for å feste teppet under dørlistene? Den man klipser på altså.

Det bare sklir ut, og er sinnsykt irriterende.

Gidder ikke bruke dobbeltsidig teip eller noe da det sansynligvis skal ut om ikke så lenge igjen, men det irriterer meg.

 

Bruk de originale messingstiftene som er der. Napp dem forsiktig ut med en tang, sett teppet i ønsket stilling og bank inn stiftene igjen.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hvor mye penger har du tenkt å bruke? :)

Så mye som trengs for å gjennomføre planene. :)

Så spørsmålet blir vel heller hvor lang tid det kommer til å ta.

Men jeg regner ikke med å bli ferdig før sommeren 2006 iallfall.

 

Skal sette opp en liste over utgifter etterhvert.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Var å henta interiøret i dag. Gikk enkelt og greit det, etter at jeg demonterte mitt i går og hadde super-peiling!!

Fikk ikke tatt noen bilder av donorbilen, men det var en nyere Golf mk1 som var helt opprusta. Hull i gulvet mange steder osv.

Ble litt nervøs om vi fikk det med oss i "delefrakter'n". En Suzuki SJ413. Men joda, det gikk jo bra. Når man får en hel dinosaurus i en Hyundai Getz så får man et Golf-interiør i en Suzuki SJ413!"

 

tok du fra den med rød bagasjeluke? den hadde wolfsburgratt,det skulle du tatt ;)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var den jeg tok det fra. Rød bagasjeluke og blå opprusta bil.

La ikke noe spesielt merke til rattet jeg :(

Det går vel egentlig under interiør det også, så jeg kunne vel raska det med om jeg hadde lagt merke til det. Huff.

Tror ikke jeg gidder å kjøpe det løst nå :)

 

Skal opp dit til uka og se om det er noe annet gøy der. Også til hoggern på Lier, men der er det dårlig med Golf syns jeg.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hive ut noen bilder da... har fiksa så og si alt tilbake til originalt.

Fant en hylle til å ha under dashbordet på førerside. Så straks litt bedre ut :)

Tok også en liten rengjøring... men fortsatt ser det møkkete og ekkelt ut. Jaja, får bare hive ut alt snart.

 

Venter bare på litt varmere vær så kan demonteringen begynne. :)

Så blir det innsveising av nyere Golf blinkers, cleaning av bakluke og litt annet småtteri, så skal karroseriet sandblåses. Skal gjøre det selv, aldri prøvd før så det kan jo bli gøy. :) Da får jeg også sandblåst alle ting jeg vil, det blir jo fint.

Så skal jeg lakkere selv, prøve iallfall. Er verdt et forsøk... om det blir matt så blir det bare å kjøpe inn pallevis med rubbing og polering ;)

 

DSC03149.jpg

 

DSC03150.jpg

 

DSC03148.jpg

 

DSC03147.jpg

 

DSC03085.jpg

 

DSC03086.jpg

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg får ikke henta meg Wolfsburg ratt? :(

Hm, jaja... dukker kanskje opp noe seinere.

 

Skal til hoggern på Lier nå, så jeg får se om det er noe gøy der. Men det har vært dårlig med energolfer der hittil.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg får ikke henta meg Wolfsburg ratt? :(

Hm, jaja... dukker kanskje opp noe seinere.

 

Skal til hoggern på Lier nå, så jeg får se om det er noe gøy der. Men det har vært dårlig med energolfer der hittil.

 

 

var oppe der i dag igjen. da var det kommet en golf som stod i nabolaget mitt :( . 1980 golf ld, hvit. Den golfen var ikke helt gjennomrusta,bra og bulkfri, men nå er den skrota (angrer på at jeg ikke kjøpte den for vrakpanten...) Taket er bulka på den nå, men det er fortsatt noen old-school-deler igjen; nakkestøttene, rattet, dashbord ( dieselmotor, så den har bare spm, men selve dekslet rundt der kan byttes og man kan sette inn et deksel med turteller også), interiør (grønt, nesten strøkent utenom et rift i ryggen på baksete). Jeg tok girkula på den da, men ellers så er alt der......løp og høgg :D

Får håpe du finenr noen deler du kan bruke da...

 

Hadde ikke taket vært most hadde jeg tatt frontrute og bagasjeluke også, menmen, man har ikke altid flaks :(

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får dra opp dit og se om det er noe brukbart.

Alle interiør-deler jeg henter nå vil sansynligvis ikke bli brukt i Golfen med mindre jeg går for skikkelig Old School og beholder originalt interiør osv. Men de vil bli brukt i et Jetta-prosjekt jeg håper å dra i gang til Høsten :)

 

Kom nettopp hjem fra Lier.

Første jeg fikk øye på var en noe sliten blå Golf 1... men det var et 110% strøkent interiør. Likt som mitt gamle, ganske stygt mønster i de syns jeg, men det var gøy at det var så strøkent. Ikke rift i førersetet engang!!

 

Hadde tenkt å plukke med meg grill og fanger fra den, da de var hele og fine, men fant ut at jeg ikke hadde penger. :(

Men jeg fant meg Wolfsburg ratt :D Og en original Blaupunkt radio :D

Skulle ha 100,- for rattet og radioen gikk med gratis.

 

Hadde jeg hatt skikkelig masse penger så jeg kunne brukt de uten å tenke prioritering så hadde jeg raska med meg interiøret også. Det var ekstremt strøkent, og selvom det egentlig er ganske stygt så likte jeg det. hehe :)

Raska med meg et Service hefte da, så nå er den komplett. hehe :D

Ble også noen girkuler med i samlinga, så nå har jeg 3 originale Golf 1 kuler, en Golfball og to Golf 2 kuler (4 gir og 5 gir). Samlinga vokser stadig.

 

DSC03151.jpg

 

DSC03152.jpg

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår