Jens Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 I Østfold har man redusert 3-feltsveiene ned til 2-felt med betongvegger for å hindre dødsfall, noe som innebærer mye frustrasjon over trege billister fordi man ikke får kjørt forbi. Jeg har flere ganger påpekt at dette er idioti, fordi man vil være sperret inne ved en ulykke. Og i går skjedde det - en lastebil hadde kjørt av gamle E6 ( som går noen meter over "nye" E6 ) og taket ned på nye E6. Denne sperret da veien fullstendig. Hadde det fortsatt vært 3-feltsvei kunne billistene kjørt rundt/forbi, men nå som det er kun en fil, ble køen lang. Vi sto parkert bom stille i over 50min før de fikk fjernet lastebilen, og denne enorme køen som strakte seg over mange km, kanskje mil (?), kunne vært delvis unngått hvis de ikke hadde hatt adskilte filer. Nok et glimrende eksempel på konsekvensene når sosialister som Venstre m/Thorhild Skogsholm styrer veiutbyggingen. Istedenfor å bygge UT, reduserer man veistandarden på en allerede presset vei! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Skjønner frustrasjonen! Det suger å stå i kø.... MEN... og dette er et stort men.... det er bedre å stå i kø, enn at noen skal miste liv pga biler som kommer over i motsatt kjørefelt... :) Da kan man jo diskutere hva som er viktigst. Og det er i mine øyne helt klart fysisk adskilte veier... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Helt klart at adskilte veier redder liv... Men over Drammensbroa har de klart å lage en form for fysisk skille, og det er der det opprinnelig var 2 felt. Ja, det er trangt å komme ved siden av en lastebil der, men funker jo. De kan hvis de vil, men det er en annen sak. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by Jens Nok et glimrende eksempel på konsekvensene når sosialister som Venstre m/Thorhild Skogsholm styrer veiutbyggingen. Istedenfor å bygge UT, reduserer man veistandarden på en allerede presset vei! nå er jeg ingen politisk skspert .. men å skylde på Torild Skogsholm, når det er høyre partiene som står ved makta til å dele ut penger er faktisk feil... men hell yes .. Torild Skogsholm er en hore uansett .... heldigvis har jeg glemt alle gullkorna hennes... forresten er det statens veivesen som betsmer hvilken veier som skal bli utbygget til div tidspungt .. Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by Asim Skjønner frustrasjonen! Det suger å stå i kø.... MEN... og dette er et stort men.... det er bedre å stå i kø, enn at noen skal miste liv pga biler som kommer over i motsatt kjørefelt... :) Da kan man jo diskutere hva som er viktigst. Og det er i mine øyne helt klart fysisk adskilte veier... Jeg er enig med Asim. Kø suge, men Hurra for fysisk midtskille. Men det burde jo vært da med to felt. Men som sagt, bedre med kø en bil i trynet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Adskilte kjørefelt fører til flere forbikjøringer i av/på-kjørings feltene:) Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrej1 Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Stemmer for adskitle kjøreretninger så lenge det er minst 2 felt per kjøreretning. Siter quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Fysisk veiskille er det definitivt sikreste, og etter min mening noe som skulle vært overalt! MEN da skal det være minst 2 kjørefiler pr. retning, slik at vi slipper dette med at 1 bil sinker trafikken. Selvsagt blir alt dette å drømme i det lengste om fordi dette vil koste sinnsyke summer. Men kanskje på tide å prioritere litt Norge? Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Ja, 4 felt med veideler hadde vært konge. Men så lege Horild Slutsholm og kompani sitter med hue i rævva så kan vi se langt etter det.... Penger først og sikkerheten driter vi i! Samferdselsministerslagordet i norge:mad: Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NISMO racing Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Det som er problemet på denne strekningen, er at det faktisk kunne vært 3 felt hvis de ikke hadde bestemt seg for to 1 1/2 felt..Kjører sjøl strekningen daglig, og har sett flere tilfeller hvor lastebiler har ligget 1 meter bak saktekjørende folk..Betongblokkene kunne vært plassert på den opprinnelige midtstripa! Siter - 07 mod VW touran tdi highline dsg - 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci - 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci - 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 adskilte felt med et felt i hver retning går fint, forutsatt forbikjøringsfelt rimelig ofte.. strekningen stjørdal-trondheim e fin syns eg.. men der e ikkje hele veien adskilt då Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Når man først bygger, hvorfor ikke gjøre det ordentlig? Om man har 1 felt nordgående, med fysiske sperre, og ingen muligheter til å komme seg forbi.. Så må det jo bli mye frustrasjoner og tull.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by Trydal Fysisk veiskille er det definitivt sikreste, og etter min mening noe som skulle vært overalt! MEN da skal det være minst 2 kjørefiler pr. retning, slik at vi slipper dette med at 1 bil sinker trafikken. Selvsagt blir alt dette å drømme i det lengste om fordi dette vil koste sinnsyke summer. Men kanskje på tide å prioritere litt Norge? I bodø er det kort rett streknig som er 2 felt i hver rettnign og 70km/t, med skille i mellom... men det hjelper lite får du kan ta deg Fa.... på at går det sakt i høyre felt og du prøver å kjøre forbi i venstre felt så ligger det en IDIOT under fartsgrennsa der å, og da er man like langt og det irriterte meg Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Originally posted by NISMO racing Det som er problemet på denne strekningen, er at det faktisk kunne vært 3 felt hvis de ikke hadde bestemt seg for to 1 1/2 felt..Kjører sjøl strekningen daglig, og har sett flere tilfeller hvor lastebiler har ligget 1 meter bak saktekjørende folk..Betongblokkene kunne vært plassert på den opprinnelige midtstripa! På fredagskvelden lå det en kjerring i 60-65km/t og lagde en gedigen kø, og billist nr 2 var en semitrailer som lå heeelt oppi rompa på kølageren. Jeg hadde det gjort det samme selv, som den dårlige billist jeg er. Den køen lagde mye frustrasjon... Der det er 4-felts motorvei trenger man egentlig ikke fysiske skiller annet enn reflekspinner og en gressvoll. Hvis det skulle skje en skikkelig ulykke i en av retningene vil det være en fordel å ha muligheter for at f.eks sørgående trafikk kan kjøre over i nordgående fil, derfor er ikke autovern eller betong noen god løsning. Sjansen for at en bil krysser stengene og gresset i midten på motorveien er så liten at det enda ikke har skjedd. Jeg synes fysisk skille er tull fordi det fører bare til enda større køer, frustrasjon og forurensning. 3-feltsveier burde ikke eksistere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Originally posted by Jens Jeg synes fysisk skille er tull fordi det fører bare til enda større køer, frustrasjon og forurensning. 3-feltsveier burde ikke eksistere... Det syns du bare til du har møtt folk som sovner bak rattet... Jeg kjørte lastebil en stund, og har opplevd min del av folk som sovner, eller skjener over i min veibane... det er kun flaks at ingen har endt opp i fangeren min ennå.... Jeg personlig syns derfor veskile er fint. Om jeg slipper å fronte med en som ikke har kontoll, gjør det ikke noe at jeg ikke kan kjøre forbi! Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg