mr.jenssen Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Hadde en liten tellefeil, det var bare to ledninger, de passet forsåvidt bare på en plass...hvis jeg skal gå etter bredden på kabelskoa og lengden på ledninga...den var akkurat lang nok til å nå på de stikkene på venstresiden. Posisjonen kalles G på koblingsskjemaet/oversikten over sikringsboksen på pkt 13.3 i Haynes. Kan dette stemme? Alt er på plass nå. Litt lyst å sette i batteriet og forsøke å vri tenninga på for å se om det er liv. Er det slik at alt går over sikring sånn at det ikke smeller om noe er koblet feil? Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Venstre er ut mot skjermen ja. Er ganske greit, for helt røde ledninger betyr konstant 12V, så det skulle være ganske trygt for deg å prøve å sette i batteriet. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Høres bra ut, da skal jeg gjøre et forsøk snart. Oppdaget at det er brudd på ledninga til en plugg som skal på motoren, må lodde denne først. Kommer til å være dritnervøs når jeg vrir om tenninga! Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Om du har lyst å roe nervene litt, så kan du jo nappe ut sikringer og teste krets for krets. :) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Du mener at jeg plukker dem alle ut og setter inn en og en sikring? Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 yepp :) er en grei måte å gjøre det på, så får du kontroll over ting... men kan jo også bare vri om og se :) alltid morsomt :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Får gjøre det, skal teste alt før jeg stripser ledningsnettet fast og setter inn dashbordet. Blir nok ulidelig spennende. Verste er egentlig hvis det ikke skjer noe som helst. Feilsøking på elektiske greier er så absolutt ikke min greie. Men nå skal jeg ikke ta sorgene på forskudd. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 En aldri så liten oppdatering. Klarte å kreke meg ut og lodde på den pluggen som gjensto. Plugget i batteri og instumentpanel, og vrei om nøkkelen (tok det den dristige måten:))...motoren dras rundt, men det hørtes ut som det kanskje var lite strøm på batteriet. Tente uansett ikke. Så fant jeg ikke pluggen til termoføleren som står i radiatoren, noen som kan sjekke fargekoden på disse ledningene for meg? Begynner å dra seg til nå. Var iallefall fancy med digifiz! Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Stort pluss: Ingenting som smalt eller luktet svidd! Er en tre-fire ledninger jeg er usikker på hvor skal hen. Og så har jeg to slager jeg fikk med som lå løse, men finner ikke noen plass å plugge dem på. Er det helt andre slanger på 16v fra blokka til radiator? De jeg har ser ikke ut til å passe helt. Fra baksiden av luftmengdemåleren går det en kjempetynn slange, blank. Den er ca 1/2m lang, og har en T midt på. Hvor skal denne? Skulle tatt bilder og forklart, men fruen tok med digitalkameraet på jobb i dag. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
argyle Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 mener å huske at den slangen som går fra luftmengdemåleren går til slangen mellom insuget og bremsekraftforsterkeren fra den ene utgangen av T-stykket. Den andre går inn i vannkassa og til venstre sett forfra, til FEI styreenheten eller hva det nå heter. Tror dette skal være korrekt, men regner med noen andre retter meg dersom jeg tar feil. Siter - '90 Audi 90 Quattro x '87 VW Jetta GL x '86 VW Golf GTi x '90 VW Jetta CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 mener å huske at den slangen som går fra luftmengdemåleren går til slangen mellom insuget og bremsekraftforsterkeren fra den ene utgangen av T-stykket. Den andre går inn i vannkassa og til venstre sett forfra, til FEI styreenheten eller hva det nå heter. Tror dette skal være korrekt, men regner med noen andre retter meg dersom jeg tar feil. stemmer dette.... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Dashbordet er inne, digifiz'en koblet, alarmen koblet, nytypen blinklys/viskerhendler er på plass og koblet, bare et par brytere igjen nå så er jeg ferdig inni bilen. Men den starter ikke. Oh well. En ting i gangen. Hvor skal "hjernen" ligge hen i vankassa? Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 På venstre side(forfra) under viskerarmen ligger hjernen. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Okei, det forklarer jo litt mer lengden på den vakuumslangen... Endelig fått sammen dashbordet. Vet ikke helt hva som gjør det, men virker som det er utrolig dårlig kontakt ved tenningslåsen, innimellom blinker instrumentene og slår seg av og på hvis jeg rører på ledningene. Så viser ikke tankmåleren at det er noe på tanken...den viser tom...og utetemperaturen er visst -40'C ifølge kjørecomputeren. Har nok endel småtrøbbel å fikse ja... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Så fant jeg ikke pluggen til termoføleren som står i radiatoren, noen som kan sjekke fargekoden på disse ledningene for meg? Vel, etter å ha tatt en gjennomgang av ledningskaoset, og alt rotet i garasjen, fant jeg ledningen med pluggene! Den biten lå under en masse annet rot. Typisk. Fargen på ledningen var rød og brun! :) Jaja, fått koblet den lille vakuumslangen, og hentet frem slangene fra radiator til blokka fra 8v'en...de har en annen knekk/vinkel, passer bedre. Tatt dem inn og lagt dem i salovann for å få vekk olja som ligger inni dem :rolleyes: Går saaakte men sikkert fremover. Vises ikke at man gjør noe men men. Må vel få montert eksosanlegget i morgen og lånt meg en batterilader. Det er nok strøm til å slå inn innslaget på startmotoren, men drar ikke motoren rundt. Blir vel ikke gjort så mye mer i dag tenker jeg. Skal montere ferdig fronten i morgen. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg