Gå til innhold

Tid for ny motor...er jeg redd

Ranger emnet


mr.jenssen

Anbefalte innlegg

Hadde en liten tellefeil, det var bare to ledninger, de passet forsåvidt bare på en plass...hvis jeg skal gå etter bredden på kabelskoa og lengden på ledninga...den var akkurat lang nok til å nå på de stikkene på venstresiden. Posisjonen kalles G på koblingsskjemaet/oversikten over sikringsboksen på pkt 13.3 i Haynes. Kan dette stemme?

Alt er på plass nå. Litt lyst å sette i batteriet og forsøke å vri tenninga på for å se om det er liv. Er det slik at alt går over sikring sånn at det ikke smeller om noe er koblet feil?

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 309
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får gjøre det, skal teste alt før jeg stripser ledningsnettet fast og setter inn dashbordet. Blir nok ulidelig spennende. Verste er egentlig hvis det ikke skjer noe som helst. Feilsøking på elektiske greier er så absolutt ikke min greie. Men nå skal jeg ikke ta sorgene på forskudd.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En aldri så liten oppdatering. Klarte å kreke meg ut og lodde på den pluggen som gjensto. Plugget i batteri og instumentpanel, og vrei om nøkkelen (tok det den dristige måten:))...motoren dras rundt, men det hørtes ut som det kanskje var lite strøm på batteriet. Tente uansett ikke. Så fant jeg ikke pluggen til termoføleren som står i radiatoren, noen som kan sjekke fargekoden på disse ledningene for meg? Begynner å dra seg til nå. Var iallefall fancy med digifiz!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort pluss: Ingenting som smalt eller luktet svidd! Er en tre-fire ledninger jeg er usikker på hvor skal hen. Og så har jeg to slager jeg fikk med som lå løse, men finner ikke noen plass å plugge dem på. Er det helt andre slanger på 16v fra blokka til radiator? De jeg har ser ikke ut til å passe helt.

Fra baksiden av luftmengdemåleren går det en kjempetynn slange, blank. Den er ca 1/2m lang, og har en T midt på. Hvor skal denne? Skulle tatt bilder og forklart, men fruen tok med digitalkameraet på jobb i dag.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener å huske at den slangen som går fra luftmengdemåleren går til slangen mellom insuget og bremsekraftforsterkeren fra den ene utgangen av T-stykket. Den andre går inn i vannkassa og til venstre sett forfra, til FEI styreenheten eller hva det nå heter. Tror dette skal være korrekt, men regner med noen andre retter meg dersom jeg tar feil.

- '90 Audi 90 Quattro

x '87 VW Jetta GL

x '86 VW Golf GTi

x '90 VW Jetta CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener å huske at den slangen som går fra luftmengdemåleren går til slangen mellom insuget og bremsekraftforsterkeren fra den ene utgangen av T-stykket. Den andre går inn i vannkassa og til venstre sett forfra, til FEI styreenheten eller hva det nå heter. Tror dette skal være korrekt, men regner med noen andre retter meg dersom jeg tar feil.

 

stemmer dette....

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, det forklarer jo litt mer lengden på den vakuumslangen...

Endelig fått sammen dashbordet.

11.jpg

Vet ikke helt hva som gjør det, men virker som det er utrolig dårlig kontakt ved tenningslåsen, innimellom blinker instrumentene og slår seg av og på hvis jeg rører på ledningene.

Så viser ikke tankmåleren at det er noe på tanken...den viser tom...og utetemperaturen er visst -40'C ifølge kjørecomputeren. Har nok endel småtrøbbel å fikse ja...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fant jeg ikke pluggen til termoføleren som står i radiatoren, noen som kan sjekke fargekoden på disse ledningene for meg?

 

Vel, etter å ha tatt en gjennomgang av ledningskaoset, og alt rotet i garasjen, fant jeg ledningen med pluggene! Den biten lå under en masse annet rot. Typisk. Fargen på ledningen var rød og brun! :)

Jaja, fått koblet den lille vakuumslangen, og hentet frem slangene fra radiator til blokka fra 8v'en...de har en annen knekk/vinkel, passer bedre. Tatt dem inn og lagt dem i salovann for å få vekk olja som ligger inni dem :rolleyes:

 

Går saaakte men sikkert fremover. Vises ikke at man gjør noe men men. Må vel få montert eksosanlegget i morgen og lånt meg en batterilader. Det er nok strøm til å slå inn innslaget på startmotoren, men drar ikke motoren rundt. Blir vel ikke gjort så mye mer i dag tenker jeg. Skal montere ferdig fronten i morgen.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår