mr.jenssen Skrevet Februar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Slenger bare ut et nytt spørsmål her....har jo hatt min bil i biter men aldri vært borti 16v (ikke sett en "live" engang!) så er jo usikker på hva som passer og ikke... dagens spørsmål er: Passer downpipen fra min over? Får med eksosmanifoilen på 16v'en... men kan jeg bruke mitt eksosanlegg? Må ha ting litt på det rene fordi jeg tar bilen nordover i påsa og skal skru da...så jeg må skaffe alt jeg trenger FØR jeg begynner å skru. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Eksosanlegget skal være ganske likt på 8v og 16v bortsett fra røret(downpipe) fra motor og ned til eksosanlegget, kan hende du må modifisere litt for å få 16v downpipe til å passe rett på 8v eksosen, skal forresten være samme dimensjon på 16v og 8v eksosen, 2 toms. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Februar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Da må jeg vel få med downpipen i tillegg til manifolien da... har 2,5" effektanlegg nå... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Da må jeg vel få med downpipen i tillegg til manifolien da...har 2,5" effektanlegg nå... stemmer det.... kan bruke samme anlegg etter downpipen... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silvergti Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Når jeg bygde om min 86 mod 8v gti, så passet faktisk downpipen min på 16v manifolden, sitter i 6 skruer. så eksos er ikke noe problem..hvis du har den typen da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Når jeg bygde om min 86 mod 8v gti, så passet faktisk downpipen min på 16v manifolden, sitter i 6 skruer.så eksos er ikke noe problem..hvis du har den typen da.. Kan godt være den flensen passer rett på ja... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Februar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Så her kan det altså bikke begge veier?! Hmmm...får se litt i Haynes hvordan det egentlig ser ut, så jeg får et overblikk, er jo mørkt ute og lenge siden jeg har rotet bak motoren..har ikke hatt nede downpipen så er usikker på hvordan det er... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Så her kan det altså bikke begge veier?! Hmmm...får se litt i Haynes hvordan det egentlig ser ut, så jeg får et overblikk, er jo mørkt ute og lenge siden jeg har rotet bak motoren..har ikke hatt nede downpipen så er usikker på hvordan det er... Nei, når jeg tenker over det, så har silver rett han... hvis du har festet mellom downpipe og manifold med 6 skruer i stedet for de to klemmene som 1,6 og 1,8 bruker, så passer det... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Februar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Vel, kan jo være mye mulig at ting er mye likt som Silvern har gjort, er jo bare ett års forskjell i prod.år....tror rett og slett jeg skal ta med lommelykta og springe en tur ut under panseret...håper det er sånn...så det passer enkelt og greit.... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Februar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Så var det fastslått............. angry Er det systemet med klemmene på min. Da må jeg ha annen downpipe...er det slik at downpipen et i ett stykke med fremre eksospotte slik som det ser ut som i Haynes? Hvis det er det må jeg altså ha ny hele det stykket der? Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silvergti Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Helvettes klemmer noe fordømma drit.(greit med spesialverktøy,men men) synd du ikke hadde slik som meg, jaggu har jeg god bil. da må du ha med downpipe ja, pass på at du får med det.. Åssen årsmodell er din? Min er 86 org. med Gti 8v EV motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Februar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Min er en 85 8v gti...med EV...så det er jo unektelig litt rart. Ifølge Haynes er det bare 16v som har det systemet med 6 skruer... 1,6 og 1,8 (ikke gti nevnt spesifikt da) er tegnet opp med klemmesystemet. Leste i TheGolf at man kan kile inn en 4" bolt i klemmene i ei skrustikke....så når man kakker innpå klemmene så vil skruen bli løs og man kan plukke den ut...kke prøvd det i praksis. Ingen sjans i havet for at manifoilen min passer på blokka til 16v'en? Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silvergti Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Detta var jaggu rart. Min hadde 6 skruer. Din passer ikke på 16v nei. du må ha downpipe fra 16v. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Februar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Kan jo være at VW temmelig kjapt fant ut at klemmesystemet ikke var veien å gå på gti'ene...sånn at de året etter gikk over på ditt system med 6 skruer...får finne på noe nå, er under en måned til jeg skal bytte motor. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Kan jo være at VW temmelig kjapt fant ut at klemmesystemet ikke var veien å gå på gti'ene...sånn at de året etter gikk over på ditt system med 6 skruer...får finne på noe nå, er under en måned til jeg skal bytte motor. Trikset er å snakke med en av de som bygger 16vt og få kjøpt downpipen deres, siden de ikke trenger den lenger.... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg